Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10441 til 10460 af 25374
-
Hjælp til metafor
ForumindlægJeg står og skal analysere en tale af Martin Luther King ved navn "Give us the ballo", og er nu kommet til mefafore. Kan nogle af jer evt. forklare mig hvad denne metafor har af betydning? Sometimes it gets hard, but it is always difficult to get out of Egypt, for the Red Sea always s... -
Samfundsfag på A
ForumindlægHej, er der nogen, der ved hvordan det er at have samfundsfag på A? Altså er det svært? :)... -
Agent Orange
ForumindlægHalløj! Jeg har fået et spørgsmål at skulle redegøre for den kemiske sammensætning af agent orange, og inddrage reaktionsskemaer for syntesen og analyser den kemiske struktur af mulige biprodukter. Jeg ved at det er to herbicider, hvoraf agent orange er et biprodukt, men jeg har ledt og ledt, ... -
Skriv om dig selv.
Forumindlægihh, man tror opgaven er så nem, hvorfor man jo blot skal skrive en A4-side om sig selv, men jeg har virkelig problemer med det. Både med indholdet, men også med skrivemåden. Jeg er elendig til at skrive om mig selv, så det lyder spændende. Stort set alle mine sætninger starter med "jeg,&quo... -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægNogle der var op til skriftlig fremstilling. Jeg skulle spørge vedrørende min ven, han var lidt forvirret over novellen "skal jeg gå med ind?" Skulle man skrive videre fra Tekstuddraget eller skal man skrive hvad der er sket før Tekstuddraget? -
Engelsk disposition, idéer
ForumindlægHej, jeg skal til afgangsprøver i engelsk, og jeg har trukket "Fame" som overemne til min disposition! Men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan skrive om... :( Kan I måske hjælpe? -
Budskabet i "Nattergalen" (H.C. Andersen)
ForumindlægSkal op i dansk her om et par dage, og har meget svært ved at analysere min tekst. Ville lige spørge hvad I synes er budskabet i "Nattergalen" af H.C. Andersen? Og temaet? -
"Syndefaldet" og "Arvesynden"
ForumindlægEn der kan give en nem forklaring på de to begreber? -
Monotoniforhold for lineære funktioner
ForumindlægHvordan kan jeg forklare monotoniforhold for lineære funktioner? -
SRP - analysemodel ville være behjælpelig
ForumindlægHej jeg er ved at skrive min srp og mangler en analysemodel til pjecer/folder/brochure der er på et passende fagligt niveau for dansk på A. Er der mon nogen der ligger inde med en jeg kunne få?? -
Vurder konsekvenserne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skriver SSO og jeg skal vudere konsekvenerne af Hitlers magtovertagelse for det tyske folk, nogen der kan hjælpe? Jeg ved godt det blev oprettet kz-lejr og jødeforføgelse, men det er bare ikke nok at skrive. -
hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed
ForumindlægHej jeg kan ikke finde noget om hvorfor blev nike en succesfuld virksomhed -
dansk
ForumindlægHej. Hvad kan man skrive mere til det med computerspil end det med de negative og positive påvirkninger? På forhånd tak! -
Eventyr. Rgitigt?
ForumindlægEr der nogen der kan vurdere om dette ikke er korrekt beskrevet? Kom endeligt med noget mere hvis I kan :) Folkeeventyr I dag læses og høres folkeeventyret hovedsagligt af børn. Men folkeeventyret er ikke skabt for børn. Det blev skabt af voksne mennesker hvor historien gik fra mund til mund, f... -
Dansk kommentar
ForumindlægHej igen folkens! :) Her er den RIGTIGE kommentar :) Stavefejl, komma, punktum og evt. mere at skrive om ville være dejligt :) 4. Smid skyklapperne Forord Jeg har valgt stilemne 4. Smid skyklapperne, fordi jeg synes, at det ville være et spændende emne at skrive om. Artiklen er fra &q... -
Sandsynlighedsregining
ForumindlægHejsa, jeg har lige vedhæftet opgaven.Jeg opretter lige et emne til, hvor jeg vedhæfter milimeter-papiret, der skal bruges. Er der én, der kan finde ud af opgaven? Mange tak i forvejen. -
Fed idé - Den større skriftlige opgave
ForumindlægHejNu skal nogle af os (3.g'erne) jo snart igang med at skrive, og i den forbindelse er jeg interesseret i at høre om, der er nogen, der har gode ideer til selve udformningen af opgaven? Her tænker jeg på alternativt "papir" eller graffiske elementer såsom et vandmærke på hver side.... -
Homoseksualitet i islam
ForumindlægHej med jer! :) I dag diskuterede min lærer og jeg om, hvorfor nogle muslimer ikke tør at springe ud som homoseksuelle og leve som bøsse/lebbe. Jeg mente, at der var tale om frygt og ærekrænkelse. Min lærer mente, at der var tale om uvidenheden. Så tænkte jeg på .... Hvad mener du? -
envinklede trekanter - opgave
Forumindlægjeg skal løse denne opgave og min lærer har skrevet at man skal bruge envinklede trekanter. men jeg er helt lost i den :S opgaven: et kirketårn kaster en skygge på 18,6 meter samtidig med, at en 1,79 meter høj person kaster en skygge på 1,20 meter. Hvor højt er kirketårnet? -
Er der nogle der har latin på høj-niveau eller studerer latin?
ForumindlægSå har jeg nogle få spørgsmål, du måske kan hjælpe mig med, da jeg skal til eksamen i latin tirsdag..På forhånd mange tak!VHSarah
