Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10541 til 10560 af 84813
-
komplekse tal
ForumindlægHej! ville gerne spørge til jer med Matematik på høj niveau. Jeg har SRP nu omkring komplekse tal, hvor jeg skal forklarer div. ting og hvordan de regnes og hvilke regne regler det gælder for, men der et punkt hvor jeg ikke er helt med: Jeg har forstået, hvad kompleks tal er, sådan i hovedtræk. ... -
Mekanisk energi og arbejde
ForumindlægJeg har en øvelse i Fysik AB bogen, som jeg simplethen ikke kan finde ud af. Jeg håber, at der er nogle, som bare kan hjælpe mig med en af opgaver. Den lyder som følgende: Vi ser på en bil, der vejer 1250 kg. Vi regner med, at bilen kører med hastigheden 80 km/h. Ved denne hastighed kan vi reg... -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Kan jeg få det overført?
ForumindlægJeg går på 2 år stx og ville hører, hvis jeg tager HF efter sommerferien om jeg kan få overført mit afsluttende eksamenskaraktere fra sidste år i billedekunst og fysik overført til mit hF bevis ? -
Temperaturstigning
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg får af vide at en resistor med en resistans på 10 Ω nedsænkes i en isoleret beholder med 100 g vand. Der løber en strøm på 1,0 A gennem den i 120 sekunder. Herfra skal jeg så beregn den forventede temperaturstigning i vandet. Jeg gør således: Jeg starter med at... -
Varme fra aluminium
ForumindlægJeg skal lave et eksamenssæt i fysik, men er gået helt i stå i denne opgave. Du kan finde den her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/fysik2003-7-2.pdfDet er opgave 3, altså det første med at opskrive reaktionsskemaet er jeg med på, men hvordan regner jeg b og c? -
Vdr. karakter og opgradering
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Hjælp det haster
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/ -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
Problematiske opgaver i mekanik
ForumindlægHej folkens. Jeg har nogle problemer med nogle opgaver i fysik. De hedder op 5.4.2, op 5.5.2 c . op 5.6.3 e op 5.6.4 b i bogen ``FysikABbogen2 2 udgave af Finn Elvekjær`` Alt vil være behjælpeligt -
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
kinetisk energi lige før landing
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende fysik-opgave: http://i50.tinypic.com/24fcvex.jpg Opgave a har jeg fået til 53 joule. men jeg sidder fast i opgave b og c.. nogen der vil være sød og hjælpe? :) -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
AT emner
ForumindlægOveremne: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Af fag har jeg Fysik A, Mat A, Eø C Vil gerne bruge erhversøkonomi da det er mit stærke fag nogen der kan hjælpe med emne ideer? -
bilag til emnet?
Forumindlæghej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være? -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Spændnigkilder
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i fysik hvor jeg er gået lidt i stå i spg. c. Det lyder således: (I-U)-grafens hældning. Hvilken enhed har den. Jeg tror selv at det er resistansen ohm, dog ikke sikker. -
Atomkraft og kerneenerg
ForumindlægHej! Er der nogle som kan svare på hvad forskellen på atomkraft og kerneenergi? Det er et eksamensspørgsmål, og sidder lidt fast... Hvis der er nogle som kan hjælpe, så må I meget gerne sige til :-)!!!! Det haster en smule, da jeg skal op i fysik c, i morgen :-) Mvh. -
Hubbles lov og universets alder
ForumindlægHej Jeg skal til fysik C eksamen snart, og skal fortælle noget om Hubbles lov og universets alder. Jeg kan ikke så godt se mig ud af denne formel som jeg har vedhæftet. Er der nogen der kan "bryde den op" og forklare den for mig? -
GS
ForumindlægHej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :)
