Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11061 til 11080 af 14099
-
Figurer??
ForumindlægHejsa. Jeg skriver SRP i biologi og matematik og i den forbindelse er jeg løbet ind i et problem med figurer. Er det noget der må være med i opgaven? Altså tænker på en figur der viser kolesterols kemiske struktur, en figur der viser lipoproteinomsætningen i kroppen osv. Altså figuren er jo funde... -
michaelis-menten opgaver..
ForumindlægHej.. Har fået stillet den her opgave ifm. SRP i matematik og biologi, om michaelis-menten.. lyder som følgende: " B*t y(t) = ---------- t + t_0 .. Bestem y(t_0). Benyt svaret til at forklare hvorfor parameteren t_0 somme tider kaldes halvmætningskonstanten. (Ofte kald... -
hjertet
ForumindlægHej allesammen jeg er igang med at skrive en vigtig opgave på mit studie og søger derfor lidt hjælp fra en person som er specielt god i biologi - meget gerne VIRKELIG GOD til hjertet og kredsløbet. Det drejer sig om en opgave jeg er ved at skrive omkring hjertet og kredsløbet og har derfor br... -
CJD
ForumindlægHejsa. Håber her er en der er lidt skrap til medicin/biologi:I den normale menneske population er der normalt en variation i DNA-sekvensen (en polymorphism) i kodon 129 af det humane prionproteingen (PRNP) hvor der kodes for enten aminosyren methionin eller valin.Det er muligt at være henholdsvis... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte min bachelor i medicin og vil derfor gerne tilbyde privatundervisning til elever, der er interesserede. Niveuaet er lige fra folkeskole til gymnasiet og evt. lidt på universitet. Det er bl.a. fagene: - Matematik - Fysik - Kemi - Biologi -... -
STX Eksaminer
ForumindlægHejsa Til sommer afslutter jeg Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C. Hvilke af disse er trækfag, bliver der også trukket mellem fag jeg først afslutter næste år, og hvor mange trækkes? Mine fag er: A Matematik (B->A) Dansk Historie Kemi B Matematik Fortsættersprog Engelsk Fysik (C->B) Biolo... -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
MODY
ForumindlægHejsa har brug for lidt hjælp til denne genetikopgave. http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1994/Opg%204%20MODY-sukkersyge.doca) det eneste jeg kan komme på til denne opgave er, at udsvinget hos de syge personer er størst hos begge kurver. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor d... -
bio-opgaver 3.g.
ForumindlægHejJeg sidder her og er ved at besvare bogle spørgsmål i en opgave omkring glukoses omdannelsen i cellerne til pentose..Så hvis der sidder et eller andet biologi geni derude.. så kan i måske hjælpe mig med dette spørgsmål..C) Giv eksempler på stoffer hvori pentoser indgår, og gør kort rede for di... -
DNA-analyse...?!!!
ForumindlægHejsaEr der nogen her inde, som har styr på biologien, fordi jeg har efterhånden læst i alle de bøger, som jeg har, men kan ikke helt finde ud af fremgangsmåden og princippet i en DNA-analyse.Er igang med at løse denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-6-1.pdfHer er... -
TIL ALLE
ForumindlægHej Vi er i gang med AT, og vi har fagene biologi og engelsk Og emnet er Sundhed: fedme Vi er færdig med det hele, men vil gerne have noget mere til vurdering, men kan ikke komme i tanke om andre ting, så håber at jer derude vil hjælpe Spørgsmålet til jer lyder Hvad kan man gøre for a... -
polarisering/depolarisering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser biologi og har et spørgsmål. Jeg har en figur med tilhørende tekst, der taler om at en polariseret membran har et overskud af negative ladninger i cellens indre og tegningen viser en masse minus-tegn (-) i cellen og en masse plus-tegn (+) udenfor cellen. Derefter tale... -
God cirkel i søen
ForumindlægHej folkens jeg er igang med en fremlæggelse i biologi og støtte lige ind på det her spørgsmål: Hvilke følger har indgrebet for de større vandplanter, som vokser i søbunden? Jeg fik de her info. og så skulle jeg svare på spørgsmålene: En sø er blevet uklar af alger. man kan førsøge at genopre... -
AT REJSER - PSYKOLOGI OG ?
ForumindlægHejsa . Jeg sidder også og er i tvivl om hvad jeg kan skrive. Jeg har matematik(A), fransk(A) fysik(B), Kemi(B), Psykologi(c), Engelsk(b), Religion(c), old (c), biologi(c) osv. Jeg vil helst undlade at skrive i fysik eller engelsk . Jeg vil gerne skrive i psykologi, men jeg ved ikke hvad fag ... -
Forureningsbekæmpelse
ForumindlægHej, jeg sidder med en biologi opgave fra 2001-6-2. Og er helt væk allerede i første spørgsmål, der lyder:Forklar, hvorfor olienedbrydende bakterier har brug for uorganiske salte.Så er der også en figur der viser:CH3-(CH2)n-CH3+nO2 (pil hvor der bliver tilføjet uorganiske salte) nCO2+nH2O+nATPJeg... -
Rejser og stoffer???
ForumindlægHej alle hjælpsomme sjæle Jeg har endnu ikke fundet på et AT-emne og er ved at være bare en smule stresset. Jeg kunne godt tænke mig at kombinere biologi med enten historie eller dansk, og så skrive om noget med stoffer eller alkohol, men jeg kan bare ikke lige se, hvordan jeg skal få koblet det... -
gæring
ForumindlægJa, som titlen siger er vi i biologi og kemi tit begyndt og snakket om gæring og gæringsreaktioner.. f.eks. har jeg Glukose --> ethanol + CO2. Det er et emne i vinens kemi ^. "grundlæggende er vin et landbrugsprodukt, der er lavet af gæret druemost. Under gæringen omdannes glucose til e... -
Hvordan kan noget være eksponentielt fordelt?
ForumindlægSRP-hjælp! Jeg arbejder i mit SRP projekt med SIR-modellen (epidemimodellen) hvor individer bevæger sig fra S->I->R I mit spørgsmål er I kun interessant, da det er "Infected" og jeg skal finde den gennemsnitlige infektionstid. Ifølge mit materiale er infektionsperioden ... -
Forklar hvorfor der sker div. ting når man er i fysisk aktivitet
ForumindlægJeg har fået en opgave i Biologi, hvor jeg får fortalt en kort historie om en pige, som løber for at nå bussen til skole - da hun når bussen gisper hun efter vejret, mens hun mærker smerter i sine ben - da bussen når skolen 10 min senere, har hun igen normal vejrtrækning og benene gør ikke ondt m... -
Studieretningsopgave - Depression
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive sro og er sådan ved at kunne se lyset for enden. Min opgave skal afleveres mandag d. 2 og jeg tænkte at jeg måske kunne få noget kritik inden jeg skal lave korrektur på min opgave, det skal dog siges at den ikke er helt færdig endnu. Mit emne er depression og jeg a...
