Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 11061 til 11080 af 23684
-
Muhammed-krisen og "Civilisationernes sammenstød" af Huntington.
ForumindlægHej allesammen. Som så mange andre sidder jeg med SRP, hvor jeg skriver noget om Muhammed-krisen og teorien om "Civilisationernes sammenstød" af Huntington. 1. Jeg skal forklare, hvorledes man kan sige, at Muhammed-krisen var/er et eksempel på Samuel P. Huntingtons teori om civilisation... -
Synopsis??
ForumindlægJeg er i gang med en større synopsis - den obligatoriske i 3g. Jeg skriver i fagene biologi og samfundsfag - og mit emne er fedme. Jeg har bare det problem at jeg ikke helt ved, hvilket "område" jeg skal bevæge mig ind på i samfundsfag. Så nogen der har nogen ideer? På forhånd tak. ... -
AT
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/visio... -
Tysk rettelse
ForumindlægHej i søde mennesker derude- Jeg har en tysk aflevering til idag, men da jeg virkelig STINKER til tysk, ville det være en stor hjælp hvis en af jer bare lige kunne bruge et par minutter på at rette den igennem :) tak på forhånd -
Film
ForumindlægHej :) Er der nogle der kan nævne nogle titler på film, der gerne må være gode, som har med identitet og finde sig selv, at gøre. F.eks. en film som mean girls eller thirteen hvor piger desperat prøver, at passe ind. Det ville være dejligt. Skal bruge det i en opgave. -
Tyske sæt. HASTER hjælp
ForumindlægGår du med ham i biografen? - Geht du mit er nach Kino? Kjolen er flot. Hvad har du betalt for den? - Das Kleide ist shön. Was hast du bezahlt dafür? Livet er dejligt. Hun glæder sig over det. - Das Leben ist herlich. Sie freut sich über das. Vennerne er ikke på ferie. Han sender dem en hil... -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
spørgsmål
Forumindlæghvilke tiltag kan regeringen og folketinget iværksætter for at styrke en sundere livsstil? -
Studieportalen er langsom
ForumindlægEr der andre end mig, der synes siden er lige lovlig lang tid om at loade? -
opg. 5.008: Toppen og Bolden
ForumindlægHej Jeg mangler lidt hjælp til følgende opg: Der skal laves en ny skulptur i Odense i anledningen af H.C. Andersens 200 års fødselsdag. Skulpturen skal være et symbol på forfatterens eventyr "Toppen og Bolden", og den konstrueres som en kegle med grundfladeradius r og højden h og med ... -
Metode
ForumindlægHej. Jeg skriver om global opvarmning i Samfundsfag og Naturgeografi, men jeg er nu blevet i tvivl om, hvilke metoder jeg bruger. I samfundsfag skelner man jo mellem den kvantitave og kvalitative, men hvilke metode har jeg brugt så? -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Elliptisk kurve
Forumindlæghej , nogen der kan forklare hvad en elliptisk kurve er ? -
Engelsk hjælp
ForumindlægHej, vil du vurdere min engelsk eksamens stil? Jeg var til eksamen idag (eng B hf). Hvilken karakter ville du give den? Jeg kan uploade den som pdf eller wordfil, og opgaveformuleringen kan også scannes ind, hvis det skulle være.. (privat besked) Der skal ikke rettes, så den skal bare l... -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
Akk eller dativ?
ForumindlægSie beide haben (ein) Freund bekommt Er i tvivl om, om ein står i akk eller dativ i overstående sætning? -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
SRO
ForumindlægHej, har brug for hjælp til at få forklaret noget med min SRP! håber i kan hjælpe, da min lærer ikke kan, da hun er syg... har prøvet alt fra min side, har brug hjælp!!! Opgaven lyder således: Gør kort rede for de økonomiske, politiske, teknologiske og videnskabelige forudsætninger for Columbus... -
Haster, METODER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og ved at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i historie og hvornår??? -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk...
