Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11141 til 11160 af 20688
-
transformer opgave
ForumindlægJeg skal finde transformerens tomgangsspænding, plejer at være noget man får oplyst så er lidt forvirret Kan nogle hjælpe igang med første spørgsmål? Opgave vedhæftet -
Hvorfor er usikkerheden på tælletal defineret som kvadratroden på tælletal?
ForumindlægJeg arbejder med henfald og vi har opstillet en deterministisk model for det - henfaldsloven. Mit sprøgsmål lyder på hvorfor at spredningen eller usikkerheden på et tælletal er lig med kvadratroden af tælletallet? Tælletallet over f.eks. en dataserie er vel defineret som middelværdien? Jeg v... -
Hvad er det modsatte af 'etisk'?
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvad det modsatte af 'etisk' er? På forhånd tak !! -
Hjælp til linjer regression
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med opgave 1.2? -
Simpelt spørgsmål om betydende cifre
ForumindlægHej, jeg blev lige pludselig i tvivl om noget meget simpelt. Jeg ved at man kigger på tallet med de færreste betydende cifre for at finde ud af hvor mange betydende cifre et resultat skal have. Hvis vi f.eks. tager følgende simple eksempel: olieprisen er 11 kr./liter og man ønsker at finde ud af... -
Maskiningeniør
ForumindlægHej SP Jeg søger en eller flere personer der vil fortælle lidt om hvordan det er at læse til maskiningeniør. I den forbindelse tænker jeg på sværhedsgraden af matematik, mængden af lektier, og så også bare hvad en almindelig hverdag på studiet går ud på, f.eks. med indhold og fag. Jeg skal neml... -
Drikkevand for fremtidige generationer
ForumindlægHvad kunne være et underemne til Drikkevand for fremtidige generationer? -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Kan noget godt "stige stabilt"?
ForumindlægHej, Kan man godt sige, at noget er steget stabilt? Tak på forhånd -
Kemi og matematik
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogle, der havde nogen forslag til omkring hvordan kemi og matematik arbejder godt sammen og hvor de overlapper hinanden ? -
Opgave - rødforskydning
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at komme videre med denne opgave. En anden galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38 · 10^5m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Beregn bølgelængden af det udsendte lys. Jeg har fundet vores z-værdi ved at isolere z fra formlen v = z ... -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
Problemstillinger om vedvarende energi
Forumindlæger der nogen der har nogen ideer til en problemstilling angående vedvarende energi (tværfargligt) -
Ohms lov og Kirchhoffs love
ForumindlægNogen der kan hjælpe med, hvordan man kan argumentere for at have efterprøvet Ohms lov og Kirchoffs love igennem følgende 3 forsøg?: 1. 6 modstande sat i et eksperimentalboard så de er serieforbundet, hvorefter Rtotal, Itotal og spændingen af de 6 benyttede modstande er målt og efterfølgende ber... -
Fermats sætning i forhold til Sophie Germain
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave om Sophie Germain, og jeg forstod det først som om at jeg her skulle kigge på Fermats store/sidste sætning, men i andre SRP opgaver har de redegjort for fermats lille sætning? Er der nogen der kan forklar mig hvorfor denne sætning er mere benyttet i tidligere opgav... -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
Fodnoter i matematik?
ForumindlægHej Folkens Jeg skriver SRP i matematik bl.a. Jeg ved dog ikke hvad jeg gør med fodnoter. Jeg har jo "taget" beviser fra en bog fx, skal jeg så henvise til kilden i fodnoten? Jeg mener bare, er et bevis ikke et bevis? Så det kan vel i princippet være alle steder fra. Derudover er jeg o... -
Analyse
ForumindlægHej Jeg er allerede den dårligste i klassen til at analysere og fortolke, man Nu er jeg HELT lost. I min SRP's analyse del, skal jeg analysere of fortolke en bog jeg valge at læse som hedder "Terrorist af John Updike" og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe den her an. Hvis ... -
Differentialligning
ForumindlægHej hjælp mig tak med følgende opgave:Når fisk, der er forurenet med stoffet hexachlorbenzen, udsættes i rent vand, aftager hexachlorbenzen-koncentrationen i fiskene med tiden.I en model betegner y hexachlorbenzen-koncentrationen til tiden t, og der gælder, at den hastighed, som y ændres med, er ...
