Søgning på: engelsk brev. Resultater: 11381 til 11400 af 25907
-
Tyskland
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål angående tysklands kolonisering i Afrika: hvad opnåede tyskerne, da de koloniserede afrika? De fik selvfølgelig nogle områder, men de var jo også imod Englands kolonipolitik, hvis man kigger på denne korte brev(kilde)?? Der var jo et kapløb om afrika osv?? Kan nogen... -
Senece - genre?
ForumindlægHej Hvilken genre er Senece om skæbne og ulykke (det er et uddrag fra Seneca: "Om Sjælefred")? Og hvad er genretrækkene? Hvis jeg skulle komme med et bud, så ville det være en af disse to: - Katharsis (: renselse af tilskuernes følelser/ sind), - Det filosofiske brev – didaktis... -
dansk eksamen
Forumindlægjeg har idag fået skriftlig karakter i dansk og er ikke helt tilfreds med mit karakter, så vil høre om der var nogle som vil prøve at bedømme den? så jeg kan se om der er et belæg for et klage brev, største delen af min klasse har også fået karakterer som er langt lavere end deres normale. -
Gymnasiet (første skoledag)
ForumindlægHej, I slutningen af marts fik jeg tilsendt et brev, hvor der stod, at jeg var optaget på stx. På onsdag skal jeg starte i skole og aflevere en kopi af min dåbsattest og afgangsbevis. Men jeg er ikke døbt. Skal jeg så aflevere noget andet eller slet ikke noget? Please hjælp -
Jura, aftaleret, acceptfrist
ForumindlægHej med jer Jeg sidder med en opgave, hvor en erhvervsdrivende i et brev dateret til onsdag d. 1/8 fastsætter acceptfrist på 5 dage. Er det dermed korrekt at antage, at det er fem dage fra denne dato = d. 6/8? Eller har det betydning, at kontoret formodentligt har lukket i weekenden = svar stad... -
Stil
ForumindlægVil i ikke nok læse min stil og bedømme den, dette er MEGET vigtigt. ret dog ikke komma fejl bare sig om den er et 7-10-12 tal osv osv! Opgaven var at skrive et brev til smedens bedste ven fra digtet Smeden og Bageren. I kan søge på google og læse digtet hvis i vil, så giver det lidt mere mening.... -
Analysering om romerrigets styreform
ForumindlægHej forum. Jeg er igang med min DHO og jeg ved ikke rigtig hvilken kilde jeg skal bruge til min analyse om romerrigets styreform(er). Der er jo mere end en, så jeg ved ikke hvilken der vil være bedst at analysere. Er der evt. nogen der ved om jeg skal finde kilder f. eks breve fra kejseren el... -
Genitiv
ForumindlægHej :-) Jeg skal oversætte nogle sætninger med hjælp fra genitiv. Og kan ikke finde ud af disse sætninger håber nogle vil hjælpe mig :-) - Elevens yndlingsfag er tysk - Pigen henter farens brev. - Han kommer med morens jakke. - Dagens nyhed er at klassens elever kender grammatikkens glæd... -
Analyse af "slik" skrevet af Naja Marie Aidt
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for hjælp til en analyse af novellen slik. Jeg kan ikke finde en tekst jeg kan persperktivere til og jeg må perspektivere til enten andre noveller fra Naja Maries novellesamling eller et af disse: På et tidspunkt i foråret, Elses bryllup, en stol for lidt, et brev t... -
Rettelse af opgave (225 ord)
ForumindlægHej alle. Normalt vil jeg ikke skrive her for hjælp til rettelse af en hel opgave, men da denne er vigtig ift. min næste karakter laver jeg en undtagelse. Opgaven er et brev om julen på 225 ord. Jeg vil blive rigtig glad, hvis der er en venlig sjæl, der vil læse den igennem for grammatiske fejl.... -
Abstract
ForumindlægHej Jeg har skrevet et Abstract til min SRP opgave, og tænkte på om der var nogen der vil læse den igennem der er gode til engelsk. Bare mere måden hvordan det er skrevet på, så jeg ikke skal sende opgaven. Venlig Hilsen Mark -
Oversætningsprogrammer!!!!!!!
ForumindlægHej jeg skal til årsprøve imorgen. vi må have oversætningsprogrammer på com med. Er der nogle der kender et sted man kan downloade et sådanne program gratis. Dansk-engelsk. som man ikke skal bruge internet adgang til :) tak. -
Kan man forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej! Jeg har en udenlandsk eksamen, og skal søge gennem kvote 2 på medicin. Jeg har engelsk på B-niveau, som jeg er blevet realkompetencevurderet i, dvs. jeg har niveauet men ingen karakter. Det trækker desværre MEGET ned i mit kvote 2 snit. Hvad er der for muligheder for at tage op engelsk på B-... -
Vurdering af skrift B :Insignificant Gestures?
ForumindlægHeey. Nogen som har lyst til at læse min stil fra engelsk eksamen idag og vurdere hvor karakteren ligger. Det er opgave B fra skrift eng B. -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej, jeg vil bare spørger om der er nogle der ved hvordan en mundtlig eksame i 9. klasse kommer til at være? Er det fx. mening at man trækker et emne i engelsk og derefter bliver sat ind i et forberedelsesrum og får tid til at lave det man skal sige foran censor og lærer på 40 min. eller hvad? ... -
Matematik uni?
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe. Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil ... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
Sprogskole
ForumindlægHej jeg har et sabbatår nu her. Jeg kunne godt tænke mig at komme på en sprogskole for at forbedre mine engelskkundskaber. Men for 3 måneder koster det over 40.000 kr. Jeg synes det er mange penge, men idag er det næsten den eneste mulighed for at komme ud og forbedre ens engelsk hvis man vil... -
Hjælpe til oversættelse af sætning
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder med en engelsk stil, hvor jeg skal kommentere et synspunkt. Jeg vil skrive noget i retning af: "Fedme er til en vis grad også grundet det moderne samfund, da mange menneskers liv ofte er domineret (evt. brug af et andet ord) af hårdt arbejde og ingen motion" Mi... -
Hjælp til basal oversættelse
ForumindlægHej gutter! På normalvis ville jeg ikke spørge, men jeg sidder og skriver opgave om den Amerikanske våbenlov, herunder også den 2. Amendment. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal oversætte den til dansk, eller lade den være på engelsk? Og i så fald, hvordan filan skal jeg helt præcist overrsætte...
