Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11421 til 11440 af 25374
-
Holberg
ForumindlægHey, er der nogen der ved noget om Holbergs mening om fornuft vs. Religion? på forhånd tak, Rasmus :) -
kollisoin
ForumindlægREKYL: EN mekaniker affyrer liggende på et rullebræt et projektil på 25 g med hastigheden v2=400 m/s Mekaniker, rullebræt og riffel har i alt massen 100 kg. Med hvilken hastighed v1 triller han baglæns efter affyringen ? jeg er helt væk håber virkelig der er nogen der vil hjælpe stakkels mig ;s -
Semantisk eller pragmatisk?
ForumindlægHej. Jeg har virkelig meget brug for jeres hjælp. Jeg sidder her med en pressemeddelelse som jeg skal analysere.. Jeg har dog ingen anelse om, hvilke analyse metoder jeg skal benytte mig af. Vi skal vælge mellem pragmatisk analyse og semantisk analyse. Jeg ikke helt ved hvad disse analyser går ud... -
Isolere t i formlen:
ForumindlægJeg har fået denne opgave for, som jeg nu har lidt svært ved, håber nogle kan hjælp mig: Isoler t i formlen y=a+bet Tak på forhån! ;) -
Tove Ditlevsen - barndommens gade ?
ForumindlægNu har jeg sat & hørt digtet igen & igen , men ka virkelig ikke finde ud af disse spørgsmål som jeg ska svare på ? Hvilke slags rim er der i digtet ? (parrim , kydsrim , omsluttende rim , eller bogstaverim) Hviken tid det er? ( Historisk tid , hvor langtid strækker handlingen sig over?) ... -
Differentialligning bevis!
ForumindlægHar lige et spørgsmål: Er i gang med at bevise, at diff.ligningen y' = ay har løsningn: y = c*exp(a*x). Er nået til: y' - a * y = 0, men så lige pludselig skal den se sådan her ud: y' * e^(-a*x) + (-a) * e^(-a*x) * y = 0 Hvordan kommer man lige frem til det? :-) -
Brønderslev gym. censor
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal op til engelsk og er ikke meget for det. MEn tænkte på om nogle af jer har David Rich, han er vores censor og det vil være enormt dejligt at få noget at vide om ham.. er han streng/flink, hvad lægger han mærke til?, hvad vil han specielt gerne have at man siger? DEt kan v... -
Etik-har jeg forstået det rigtigt
ForumindlægSætningerne har jeg selv fundet på. Jeg vil gerne have at vide, om jeg har forstået det nogenlunde rigtigt. Konsekvensetik: Det er bedre at slå 1 menneske ihjel, end 5. (man kigger på konsekvensen af handlingen) Pligtetik:Man må ikke lyve, også selvom andre kan risikere at dø. For det er ik... -
Billedsprog?
ForumindlægHej allesammen, jeg er ikke ret god til billedsprog... Håber i kan hjælpe mig "Jeg fælger selv søvngængerlangsomt efter." <-- Dette billedsprog forstår jeg intet af ???? PÅ FORHÅND TAK -
Jeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget
ForumindlægJeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget Jeg hjælper gerne spørgerne ved hjælp af billeder, for eksempel af grafer og tegninger fra Geogebra og Libreoffice. Da mit styresystem er Ubuntu Linux, er billederne lavet som .png-udklip. Jeg bruger Firefox som browser. Jeg kan godt vedhæft... -
en hurtig én - ang. præposition
ForumindlægWe were sitting on a bench on/at/in the habour. Hvilken præposition skal bruges? -
Nogle der gider tjekke efter fejl/mangler? :)
ForumindlægHej folkens :D Gider i kigge den engelske tekst efter for fejl eller ting i ville have sagt anderledes? På forhånd tak :) ... The battle of Bannockburn in 1314 and the one that took place at Culloden in 1746 are two of the bloodiest battles that have been fought between England and Scotland. The ... -
sæd-aktivitet/udseende
ForumindlægHej, jeg har en opgave, hvori der er nogle emner. Jeg skal diskutere om humane sædcellers overlevelse og kvalitet i emnerne. De to emner jeg mangler at diskutere om er: - Manglende nedsænkning af testiklerne til pungen - Det sure miljø i kvindens skede Kan I hjælpe? -
Kræfter
ForumindlægJeg har fået en opgave, som jeg har lidt besvær med. Den lyder: Efter nogen tid befinder en skiløber sig et sted, hvor løjpens vinkel med vandret er 20°. Skiløberen løber her med konstant hastighed og er påvirket af tyngdekraften, normalkraften, luftmodstanden og gnidningskraften mellem s... -
spørgsmål
Forumindlæghvad betyder dødssynd -
Integration
Forumindlæghejsa alle sammen. Jeg har den her opgave for til om en uge. Delvist eller/og integration a) ∫ (x^2 * lnx) dx b) ∫ x^2 * ln(x^3+6) dx c) ∫ x^2 * (x^3 +2)^2 dx d) ∫ ((e^ √x ) / (√x )) dx Tak på forhånd.. Jeg ville gerne have noget hjælp. Har aldrig lært integration,... -
kommunkation?
Forumindlæghvad betyder kommunkation? -
Ida Jessen: Ude på vandet
ForumindlægHej, Jeg har lige været op til dansk skriftlig studentereksamen og valgte teksten Ude på vandet af Ida Jessen. Er der nogen der vil vurdere min stil. Dansk har aldrig været min stærke side, så jeg ved godt den er lidt lort. Jeg har vedhæftet min stil i beskeden. Mvh. Jeneepan, a13, Alss... -
Privatundervisning i Matematik.
ForumindlægHej allesammen. Kender i nogen kvindelig lærer som giver privat-undervisning i matematik? Det skal være i København-området, mere konkret i vestegnen. I er velkomne til at svare her eller til at skrive privat. Det handler om matematik på A og at få det på C og B på plads, og så arbejde hen mod A-... -
Hjælp til Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle jer 3.g'ere der snart skal til eksamen. Jeg skal til eksamen i Dansk skriftlig på torsdag og ville gerne høre om nogen af jer har været til dansk eksamen og derfor ved hvilke opgaver man kan blive udsat for? :) Kunne virkelig godt bruge noget hjælp - jeg vil selvfølgelig ikke s...
