Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 11461 til 11480 af 57177
-
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
AKTIV/PASSIV
ForumindlægEr det korrekt? a) The European Championship was won by Denmark in 1992. (passiv) b) Rome was not built in one day.(passiv) c) He must return the book to the library tomorrow. (aktiv) d) My chauffeur washes my car every day. (aktiv) e) My car was stolen by two teenagers.(passiv) -
Skal der meget til for at bestå?
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i historie på torsdag og jeg er i fulde gang med at læse 3 års pensum. Jeg har aldrig været god til at skrive noter i dette fag og min hukommelse.. ja.. Jeg tror at det er fordi jeg aldrig rigtig er blevet 'fanget' af faget..Så lyder mit spørgsmål på, er det meg... -
Noteapparat
ForumindlægJeg vil gerne lave et en oversigt over mine noter i en opgave. Denne skal efterfølges af en bibliografi. Findes der en kommando, der ligesom \\thebibliography giver mig mulighed for at lave en masse items i notesamlingen.\n\nDet skal være som således:\n\nNoter (som overskrift)\n\n1 Se [1] side 5\... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Mundtlig eksamen - krimi
ForumindlægGoddag.. Jeg har lige været opppe at trække parallelteksten "J'ai dansé avec une morte", som handler om en fyr, der tror han har snakket med en død pige, men finder ud af, at det var hendes tvillingesøster.. Vi har i forløbet "Krimi" gennemgået teksterne "Le Pre... -
Fejl i en sætning
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med en sætningen, hvori jeg skal finde en fejl' og derefter begrunde fejlen med relevante faglige terminologer. Men jeg kan ikke finde en eneste fejl i sætningen, så jeg håber på der er nogen der kan hjælpe: Buckingham Palace has always insisted on that is does not commen... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
I have a dream analyse ?
Forumindlæger der nogen der ligger inde med en analyse af Martin luther king's tale "i have a dream"? Analysen skal være på dansk :) tak... -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Hjælp til engelsk oversættelse
Forumindlæger en klovn til grammatik, så er der eventuelt en, der vil kigge denne oversættelse igennem ? på forhånd tak In a poor house not long from London, lived in the early nineteenth centuries a blacksmith, whose name were Faraday. The blacksmith had four children, one of them was Michael, whose name... -
Rettelse af stil på 255 ord
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en lille engelsk stil, som jeg håbede I ville hjælpe med at rette: The window is half open and the sun is shining through the house. A girl named Katie is sitting in her favorite chair reading a book se bought yesterday. Suddenly the phone rings. It is her boyfriend, ... -
Areal og rumfang
ForumindlægJeg har fået følgende opgave "Beregn arealet af det område M, der begrænses af grafen for f(x) = √x og grafen for g(x) = 1/x samt den lodrette linie x = 9." Jeg er baggud i matematik og er derfor ikke alt for klog på emnet, men så vidt jeg har forstået skal jeg finde skæringsp... -
Er bagud i skolen generalt.
ForumindlægHejsa alle Her på det sidste er jeg begyndt at komme en del bagud i med skolen. Det skyldes henholdsvis for meget tid foran computeren (Som så var WoW. Har dog taget mig sammen og stoppet). Dette er skyld i at min arbejdsindsats er blevet dårlig og at mine karaktere er faldet fra middel t... -
Hvad handler denne tyske sang om..?
ForumindlægHej!Sangen her hedder "Die da", hvilket jeg vil oversætte med "Den eneste". Det jeg kan se ud af sangen er, at Smudo og Thomas måske er forelsket i den samme pige... Ellers har jeg ikke fanget så meget. Håber I gider at læse den igennem, og give et kort referat af den (ligemeg... -
2.g opgave ?
ForumindlægHej sidder her er mega meget i tvivl om, hvad jeg skal skrive i min 2.g opgave.. kan vælge imellem historie og dansk..? Hvad synes I ? -
JULETRADITIONER I Lübeck
ForumindlægNogle der har skrevet noget om juletraditionerne i lübeck???? eller er der nogle der har tid til at oversætte noget fra dansk til tysk?? alt kan bruges -
Mindstekravsopgaver - 80% ?
ForumindlægKære SP-hjælpere Jeg har hørt, at hvis man laver en fuld besvarelse af 80% af mindstekravsopgaverne i et eksamenssæt, så opnår man karakteren 02. Gælder dette på tværs af uddannelser ( dvs. HTX, STX og HF osv. )? -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Komma
ForumindlægHej er der nogen som vil tjekke om jeg har placeret kommaerne rigtigt? :) - Ask her if, she can come. He didn’t know, what was the matter. When he heard, about it he turned pale. She sighed ”Please tell me!” - ingen kommaer? I was sorry, because I couldn&...
