Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11521 til 11540 af 84813
-
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Dansk-->Engelsk
ForumindlægHej nogen der kan kigge dette igennem for fejl?Det danske står ovenover det engelske.JP Århus 08 februar 2006, 6. sektion side 4JP Aarhus 08 February 2006, 6. section page 4Khaled med baggrund i Afghanistan sagde:>> De sårer ikke mig personligt, for jeg er ikke så religiøs. Tegningen med bo... -
Den rigtige studieretning, ?? (:
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Kelvin/Celsius
ForumindlægEr dette rigtig udtrykt?:°C = K - 273,15På forhånd tak! -
A short story.
ForumindlægHey. Jeg har lavet et lille "review" af en film, som er skrevet som jeg selv mener det skal gøres - Så selve handlingen i min tekst skal der ikke gøres noget ved, ville derimod høre om nogen vil bruge et par minutter på at kigge på den, og evt. Rette fejl.Here goes:ReviewForrest Gump” L... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Notater til engelsk
ForumindlægHej!!! Vil høre om der er nogle der har noter til nogle af følgende tekster, da jeg skal til engelsk-eksamen. -
FSA Mundtlig Dansk
ForumindlægHej :-) Har lige et hurtigt spørgsmål. Må man godt tager noter med ind til den mundtlige eksamen, udover synopsen? På forhånd tak! -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
Organisk kemi; Kemi-genier
ForumindlægHej Jeg har virkelig problemer med kemiopgaver. Jeghåber inderligt, at I vil hjælpe mig. Opgave 1) Ved stuetemperatur vil addition af brom til buta-1,3-dien hovedsagligt ske ved de to endestillede C-atomer. Samtidig dannes der en dobbeltbinding mellem C-atom nr 2 og C-atom nr 3. a) Opsk... -
parentesregning
Forumindlæghvordan vil man kunne nå frem til dette resultat: (a+b+c)^2 ligesom man ved: (a+b)^2 kommer frem til ---> a^2+b^2+2ab -
Hvad hedder man når...
ForumindlægHej, når man har taget en kandidat i matematik hedder man Cand.scient og ligeledes gør man hvis man har en kandidat i fysik, men kommer der ikke mere på titlen så man kan skelne de to? Og så tænkte jeg også på hvad titel man har når man har taget sin bachelor i matematik og hvad man egentlig ka... -
His+fys ?
ForumindlægHej. Jeg valgte at skrive i historie og fysik, af en eller anden grund... Men sidder nu i det problem at jeg ikke rigtig kan finde et emne. Så nu henvender jeg mig til alle de kloge og kreative hoveder her. NOGEN DER HAR IDEER? Alt modtages med kyshånd. Tak på forhånd. -
Hvad kan jeg bruge det til?
ForumindlægHvis jeg vælger studieretningen:Matematik A, Kemi B og Fysik B- hvilken videregående uddannelse kan jeg så vælge, er der en hjemmeside om det?Jeg har hørt om medicin-studiet, men andre? -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cir... -
trigonometriske udregninger
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke er sikker på, at have løst korrekt. Er der nogen der kan se nogle fejl? (opgaven er vedhæftet) a) bestemmelse af |BC| Ifbm. bestemmelsen af a, omskrives cosinusrelationen, således at cos (A) = ((b^(2) + c^(2) - a^(2))/(2 *... -
Fejlsætninger
Forumindlæg1) She is looking forward to leave school 2) A 24-hours achievement 3) What Jade does not realize is how she, in her self-obsession, may not be any better than the others 4) They try to get the lentil out with a tweezer. kan ik se hvorfor de er forkerte, nogle der vil hjælpe? -
Omskriv til passiv
Forumindlæg1 Two teenagers beat up a 12-year-old. Omskrivning til passiv: A 12-year-old was beaten up by two teenagers. 2 The price paid shall not be refunded to you. (underforstået at der tales om firmaet) Omskrivning til aktiv: The company shall not refund to you the price paid. Er min omskrivninger korre... -
Engelsk grammatik
Forumindlæg6. After the incident Mark did not spoke with his parents for a whole week. Rettelse: After the incident Mark did not speak with his parents for a whole week. 7. No matter what, we have always remained true to ourself. Rettelse: No matter what, we have always remained true to ourselves. ...
