Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11581 til 11600 af 25374
-
NOVELLE
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at skrive en novelle. JEG KAN IKKE HUSKE, må man skrive som "jeg-person" i en novelle. ? -
novelle
Forumindlægheej hvad er det vigtigste man skal huske når man skriver en novelle :) -
..:-)
ForumindlægHejsa..Jeg vil først lige takke alle jer der har sendt mail til mig om jeres faglige egenskaber og jeres holdninger til projektet. Det er desværre ikke mig der i den sidste ende skal udvælge hvem der skal skrive(totalt popstars right?) Det er nødt til at være den rigtige. Jeg lover at skrive tilb... -
Analyserer???
ForumindlægKan I give mig en forklaring, på hvordan man analyserer på tysk. Kan ikke forstå det helt og fik 7 i terminsprøve, men problemet er at jeg ikke kunne analysere ret godt. Danke! :-) -
vietnam fra drage til tiger
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse pensum igennem om vietnamkrigen.Og kan ikke nå at skrive noter.Er der nogen her der har nogle gode noter til kilderne.? med venlig hilsen YogiPs af Peter Fredriksen -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Sci-fiction
ForumindlægEr der en bestemt måde man skal gribe analyse af sci-fiction værker an? -
Kildekritik
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT-eksamen på fredag d. 29. Jeg har lidt problemer med at vurdere om jeg skal sige mine kilder er troværdige eller ej når jeg skal snakke om kildekritik under metoder.. Har en statistik over pilgrimsrejsende fra denne hjemmeside: http://www.hajinformation.com/main/l.htm og de... -
Hvad kan man perspektivere til?
ForumindlægJeg skal op i old i morgen, og har lidt problemer med, hvad man kan perspektivere de forskellige tekster til, hvor man kan sammenligne osv. Vi har opgivetOdysseen: 6., 7. og 9. sangMedeaLysias 1. tale - forsvarstalen mod EratosthenesPlaton: Sokrates' forsvarstale + KritonHerodot: Kroisos, Pol... -
Villy Sørensen - To Tvillinger
ForumindlægJeg har siddet i 3 timer nu, og jeg kan slet ikke komme nogen vejne. Har slet ikke noget inspiration til teksten og har ikke skrevet mere end et par sætninger. Er der nogen der vil hjælpe mig? Hvis i har lavet en analyse of det eller ligende, vil i være så venlig at hjælpe mig? Jeg er simpelthen ... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
KAN EN KARAKTER ÆNDRES?
ForumindlægHej.. Nu der så skide mange som vil klage, men øhh mit spørgsmål er, kan man overhovedet få ændret ens karakter?? Nogen der har eksempler på, at det er sket! -
Hvad betyder (MYTER)......
ForumindlægHvad betyder ordet myte - myter (på dansk). -
Den lille pige med svovlstikkerne - mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg skal snart op i mundtlig dansk, og min tekst er "Den lille pige med svovlstikkerne" af H.C. Andersen. Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde symboler i teksten og finde ud af, hvad budskabet egentligt er. Jeg er i tvivl om jeg skal have aktantmodellen med i min analyse. H... -
Studieretningsprojekt 2010!
ForumindlægGoddag kære mennesker, Jeg skal skrive SRP i år og jeg har studieretningen Mat A Fysik B og Kemi B Har i nogle forslag til hvad jeg skal skrive? Nogle erfaringer i vil dele? -
Novelle
Forumindlæghej, jeg har problemer med at finde på en novelle og kunne godt tænke mig at få noget hjælp. PS: er også villig til at købe en opgave:) -
religion skabelsesberetningen
Forumindlæghej lektiefolk .. nu er der jo to skabelsesberetninger.. kap 1 og 2 i mosesbog.. I hver nævner de noget om mennesket.. er der nogle der evt kan hjælp med at finde ud af , hvilke forskellige ting de siger om mennesket?? takker -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ??
