Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11601 til 11620 af 24089
-
Metoder&teorier Religion&Biologi.
ForumindlægJeg har om Livet efter døden i religion og biologi. Og jeg er fuldstændig blank med hvad for nogle metoder og teorier jeg har brugt i min opgave. Jeg har prøvet af læse nogle i de andre indlæg, men det siger mig ikke så meget. Min problemformulering: Selvom vi engang vil dø i fremtiden, ønske... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Folkevisen Niels Ebbesen
ForumindlægEr der nogle sm har noget om Folkevisen Nielse Ebbesen ? vil være taknemmelig hvis I kunne hjælpe .. ps. det haster . (please) -
hjælp til psykologi eksamen HASTER!
Forumindlæghvordan foregår en eksamen i psykologi? :s skal op imorgen. jeg går på gymnasiet og det er psykologi på c-niveau. nogen der kan give et eksempel måske? -
Uforståelig srp karakter
ForumindlægJeg fik srp karakter tilbage i aftes, min karakter blev 02 vilket jeg endelig har svært ved at forstå, eftersom at jeg har haft optil flere folk(famlilie og venner) fortælle mig at min opgave var ret god. Så det kom lidt som et shock at jeg fik sådan en lav karakter. Ville nogle af jer have mugli... -
Hjælp til tysk eksamen, HASTER!
ForumindlægHej ! Jeg har trukket opgave/teksten: Berlin im Ökorausch. Bio statt Bolle. Det er en tekst indenfor emnet "Konsum und Einzelhandel" - Nogen der kan hjælpe med hvad jeg kan perspektivere til i det virkelige liv, samt evt. komme med andet hjælpeligt materiale til dette emne !? PÅ fo... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
FSA mundtlig dansk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk, men det er den nye måde hvor vi allerede har trukket et emne. Jeg har så været genial at glemme hvor lang tid vi skal snakke, og hvordan det foregår sådan generelt.. Nogen der kan komme med nogle detaljer om det? :'D -
Finde noget som handler om ingenting?
ForumindlægOkay, vores lære har lige givet os en lille opgave for og jeg håber i kan hjælpe med den, for så er der kage til klassen ;) I skal finde en fiktionstekst/fiktionsprosa (roman/novelle/film men også computerspil, tegneserie osv) der ikke behandler et eller flere af de tre ekstistentielle/ grundlæ... -
Verden efter 1989
ForumindlægHej derude, har lige trukket emnet "Verden efter 1989" og er ærligtalt lidt på bar bund mht hvad min problemstilling kan være. Af bilag har jeg følgende: A. Kristlig Dagblad d. 13.9.2001 "Det fuldkomne samfund er rystet" B. Politiken d. 23.9.2001 "Hadets anatomi" C... -
Hjælp
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig To funktioner f og g er givet ved: f(x)=-2x^2+2 og g(x)=-(1/2)x+4 Punktmængden M1 er afgrænset af graferne for f,g, y-aksen og x-aksen a) Beregn ved hjælp af stamfunktioner arealet af M1 -
eu hjælp til opgave
Forumindlæghej jeg kan simpelhent ikke finde på noget at skrive oomkring eu og problem formulerigen står det meget skidt med håber på lidt hjælp ;) eller inspiration -
hjælp til engelsk..
ForumindlægHej! Jeg sidder her og er lidt forvirret over mit selvvaglte emne til den mundtlige engelsk eksamen.. Jeg har indtil videre tænkt mig at skrive om Malcolm X og Martin Luther King Jr., og hvordan de kæmpede mod racismen i samfundet med forskellige holdninger. Altså forskellen på dem. Jeg har også... -
Skriftlig engelsk eksamen på b-niveau 2009
ForumindlægHej :) Jeg ville bare lige høre om, der var nogle der vidste hvad opgavesættet fra skriftlig engelsk b-niveau hed sidste år? altså hvad hed novellen og hvad var temaet til paper? -
Essay problemer..!
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive et essay om hvad jeg syntes om hverdagen og jeg har ABSELUT ingen ide om hvordan jeg skal lave den... jeg er på helt bar bund -
Hvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud?
ForumindlægHvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud? Og hvordan mente Henrik Ibsne det var? -
Doping - hjælp
ForumindlægNogle der har nogle gode problemstillinger til emnet doping ? da jeg skal lave at synopsis om doping -
FSA
ForumindlægHej derude! Hvis man har trukket pressefoto i fordybelses område til Dansk eksamen, hvad kan man så bruge af oplæsningstekster?? -
Tema og budskab i "Bøgeskov i maj" af P.C. Skovgaard
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i næste uge, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet "Romantikkens kunst", så jeg har valgt "Bøgeskov i maj" som mit prøveoplæg. Jeg ved dog virkelig ikke, hvad jeg skal sige til tema og budskab. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, at... -
AT - fremlæggelse
ForumindlægEr der en venlig sjæl til stede, som evt. kan hjælpe mig? Det er angående AT, som jeg skal op i om 1 uge. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal fremlægge sin opgave? Jeg har spurgt mine lærer og de siger, at man ikke skal fremlægge sin synopsis, men det man har lavet...... Men det jeg har...
