Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11681 til 11700 af 84813
-
Oversættelse af sætning fra dansk til engelsk
ForumindlægJeg skal oversætte følgende ordsprog: Lykke er ikke et mål, vi når for enden af livets vej - det er selve den måde, vi lever vores liv på. Mit forslag sammen med google translate: Happiness is not a goal, we reach the end of the path of life - it is veryway we live our lives. Er det korrekt ove... -
gradsadverbier
Forumindlæg1. Hun har en udsædvanlig god stemme 2. han er meget glad 3. hun er næsten for aktiv 4. jeg tror simpelt hen ikke på dig 1. She has an unusually good voice. 2. She is very happy. 3. She’s almost too active. 4. I simply not believe in you. -
Essay: Den svævende sympati
ForumindlægSkriv et essay litteratur og samfund. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Den svævende sympati og bl.a. overveje, om litteraturen bør være forpligtet til at forholde sig kritisk til samfundet. Jeg har problemmer med at skrives essay, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre fra hoved... -
Areal i en trekant
ForumindlægHvis vi har en trekant hvor: AB = 2 BC= 4 CA= 6 kan arealet så regnes ud med følgende: (2*4)/0,5 ? Jeg har mistet noterne omkring dette, men jeg synes at det lyder logiskt korrekt, men jeg kunne godt tænke mig at få noget verifikation. -
Bevis for formlen til cirklens ligning
ForumindlægHej :) Har et problem i forbindelse med årsprøve i matematik b-niveau. Jeg skal bevise formlen for afstanden mellem to punkter. jeg kender formlen for det, men jeg kan ikke finde beviset hverken i min bog eller i mine noter. nogen der kan hjælpe? og meget gerne med forklarende ord, er ikke lig... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej Vi er en gruppe på 4 personer, der har tænkt os at skrive om Tjernobyl i samfundsfag og fysik. Vi har fysik på A-niveau og samfundsfag på C-niveau. Som udgangspunkt vil vi undgår at komme for meget ind på den international politk, energipolitik, og den koldekrig, men i stedet fokusere... -
Hjælp til AT :S
ForumindlægHeej jeg har valgt at skrive AT i Fysik (A) som naturvidensbakelig fag og Religion (C) som samfundsvidenskabelig fag. Mit Emne Er Tsunami i Thailand I fysik delen anvender jeg bølgeteorien og kommer også lidt ind på de tektoniske plader. Men jeg har dog et problem anvende religionen i ... -
Valg af fag - A eller B
ForumindlægHejsa allesammen ;) Nu er det desværre tid til at vælge de fag man gerne vil arbejde med. Mit spørgsmål er : Jeg har studieretningen kemi A bio B og psykologi C Jeg skal tage udgangspunkt i kemi. Jeg kan vælge kemi + (fysik A, eller biologi B) er det mulig at vælge kemi A fysik A og bio B? .. e... -
Studieretningstur i 3g (matematik)
ForumindlægHey Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Mit problem er, at min klasse skal på studietur i 3.g, men vi ved ikke hvorhen endnu. Turen skal helst have relevans til vores studieretning, som er: Matematik A, Fysik B (og Kemi C).(turen behøver og ikke omfatte fysik). Turen skulle også helst dække ... -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
studieretningsopgave (2g)
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
hjælp!!
Forumindlægjeg har lige trukket til fysik c-niveau og har 24-timers forberedelse, og jeg kunne rigtig godt bruge hjælp da fysik ikke er et af mine gode fag. Mit emne er den nære astronomi og jeg skal belyse ting som Dag/Nat, årstider,vendekredse,polarcirkler,jævndøgn,månefaser,måneformørkelse,solformørkelse... -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg går i 3g på Sct. Knuds Gymnasium i Odense. Min studieretning er Bioteknologi (A), Matematik (A), Fysik (B) Jeg søger en der kan hjælpe mig med ihvertfald repetition af det meste fra 2g. Bioteknolgi (B) og Fysik (C). Du vil selvfølgelig få løn for det. Er du interesseret, kan jeg kont... -
Energiomsætning
ForumindlægHej.. Jeg skal blankt indrømme jeg langt fra er den bedste til fysik - hvilket er årsagen til jeg spørger jer til råds :) Jeg trak i dag "Energiomsætning i mennesket" som emne i Fysik C, og skal nu ud fra det lave en præsentation. Mine stikord lyder på: Motion, Kondital og kroppens op... -
Hastighed
ForumindlægHej! :) Jeg har brug for hjælp til en opgave i fysik.. Opgave 168 s. 205 i A2-bogen (FYSIK A) En vindmølles vinger er 38 m lange og roterer med en omløbstid på 2,4 s. a) hvor hurtigt bevæger en vingespids sig? b) Hvor stor er spidsens centripetalacceleration? Der er en fejl i vingens konstruktion... -
Solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter
ForumindlægJeg har lige trukket fysik, og skal give en præsentation af solen som en stjerne og opbygning af solsystemet og tage udgangspunkt i bestemmelse af solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter. Her vil jeg komme ind på solarkonstanten, årstider, dag og nat, solformørkelse og har fået af... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 10 gange, og vi betragter følgende hændelser: A: Vi får præcis 4 5'ere B: Vi får netop 6 gange et øjental, der højst er 2 C: Vi får slet ingen 6'ere Angiv for hver hændelse parametrene n og p og forklar, hvad succes og fiasko kan stå for. Bestem derefter sansy... -
Hjælp!?!
ForumindlægHej hej!Jeg er så uheldig at have trukket spansk, og det resultere jo så i at jeg bliver nødt til at studere dette rædsomme sprog. Jeg kan ikke noget særligt, og derfor vil jeg gerne høre om en af jer, der kan finde ud af det pis, har en idé til hvordan jeg sådan kan lære en smugle så jeg i hvert... -
Hvad kaldes: densitet * specifik varmekapacitet
ForumindlægHvad skal man kalde "konstanten" når man ganger: ρ [kg/m3] * c [kJ/kg*°C] = ? [kJ/m3*°C] densitet * specifik varmekapacitet Jeg har styr på SI-enhederne, ved bare ikke hvad jeg skal kalde den (benævenlse)? -
Mængder
ForumindlægEn mængde er givet ved: C(r)={(x,y)ER^2 | -r<= x <= r og 0 <= y <= 4x^2 } spm. 1: Find mængden C_00 = Foreningsmængden af C(r) for alle r>0: Jeg har fundet C_00 som: C_00={(x,y)ER | xER og 0<= y <= 4x^2 } spm 2: Bestem det konvekse hylster for C_00: Er det rigtigt at ...
