Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11761 til 11780 af 176852
-
Bestået eller ej?
ForumindlægHvis man i matematik årskarakter har fået i et 4 i mundt. og et 4 i skriftl. og at man i den skriftlige eksamen ikke består - har man så bestået faget eller hvordan fungerer det:)? -
En retvinklet trekant med kateterne a og a + 5, har arealet 12. Bestem a.
ForumindlægKan nogen give mig løsningen til det overnævnte spørgsmål? På forhånd tak:) -
Dumper Dansk A- 2 gang kan jeg stadig søg på videregående uddannelser?
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for jeres hjælp ! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen i 2011 og 2012 og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan man blev optaget på sygeplejerskeuddannelsen unset hvad selvom man dumpet i dansk A? Jeg vil spørge jer om i har hørt el... -
Valg af emne. Biologi A og Historie A
ForumindlægHej :) Er der nogle der har et forslag til valg af emne til mit studieretningsprojekt. Jeg skal skrive i Biologi A og historie A . -
reducer (a+b)^2 -a^2 -ab
Forumindlæghej alle jeg er lidt forvirret over om jeg gør det her rigtigt, kan nogen hjælpe mig :)) jeg kan godt huske at i det første led (a+b)^2, skal jeg bruge sætningen: (a+b)^2 = a^2 +b^2 +2ab. men er meget i tvivl om hvordan jeg regner resten af udtrykket ud, håber i kan hjælpe. kh Nina -
VØ A 2008(Midt Køkken A/S). HASTER
ForumindlægHeey :) Er der en herinde der har opgavebesvarelsen til Opgavesættet fra maj 2008????? -
Gamle eksames opg.
Forumindlæger der en side, som man kan se nogen gamle eksames opg til 9. klasse, især i engelsk??? -
reducer 2(a +b)^2-4b(a-b)
ForumindlægHjælp til at reducere: 2a +b)^2-4b(a-b) I må meget gerne skrive mellemregnerne med! Tak! -
Bestemmelse af konstanten a
ForumindlægHej, Jeg sidder med en ligning hvor jeg skal bestemme konstanten a således at a^2*x^2 - (a^2 + a)x + 1 # 0 for alle reelle x # = fraskildt fra 0 Jeg har prøvet flere metoder, men den jeg synes er bedst er at lave det til en 2. gradsligning: a^2*x^2 - (a^2 + a)x + 1 = 0 <=> x = (a^2+a +- ... -
f(x)=b*a^x ,, finde a??
Forumindlæghvordan finder jeg a i expontentalfunktionen f(x) = b*a^x.. dette ved jeg: (x1;y1) = (0; 10,1) (x2;y2) = (10; 12) takker på forhånd.. :) -
Reducering af (a+b)^2-a(a+2b) og 2 mere
ForumindlægHej, er lige startet på gymnasiet og sidder og bikser med noget matematik. Er der nogle der lige kan hjælpe mig med noget reducering? Det er til en aflevering der skal afleveres i morgen. :) Den første: (a+b)^2 - a(a+2b) Den anden: (x+y)^2 - 4xy Den tredje: (p-q)^2 + (p+q)^2 - 2(p+p)(p-q) Ha... -
Mol, Volumen og Koncentration (kemi trekanter)
ForumindlægHej alle Jeg er gået istå med nedenstående opgave.... Vis hvor meget af 1,0 M HCl der skal tilsættes en 1 L målekolbe for at få en koncentration på 0,4 M. (Hint: n før = n efter). Er der nogen der kan hjælpe ? -
Basik kemi - stofmængde og molære koncentration
ForumindlægHej derude. Håber i kan hjælpe mig med de to spørgsmål her: De er sikkert ret nemme, men det er helt væk lige nu. 1. Jeg skal finde stofmængden af tilsat NaOH. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg er i tvivl da det er den tilsatte mængde jeg skal beregne. 2. Jeg skal beregne molære koncentration af... -
Fysik/kemi mundtlig prøve fsa
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om, hvordan fysik prøven foregår? Skal man skrive dispositioner inden til alle emner og vælge forsøg før selve prøven? tak på forhånd:) -
Varmluftsballon med lidt kemi, matematik, men mest fysik
ForumindlægDavJeg er løbet panden mod en mur og kan simpelthen ikke komme længere med min opgave om varmluftballoner. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.Projektet går ud på at vi skal beregne hvor stor en ballon skal være og så bygge den, for derefter atafprøve om den virkelig kan flyve.Jeg har forsøgt ... -
fysik/kemi test om syre baser!?
ForumindlægHej, jeg skal have en test om syre og baser. Jeg går i 9.klasse, så det er fra s. 6-21. Nogen der har gode noter omkring de sider? (: -
Hjææælp jeg skal op i kemi - onsdag morgen !
ForumindlægHej Alle Er der nogle, der kan forklare mig præcist og kortfattet, hvad elektronparbindinger er - Jeg sidder med bogen "Aurum" og fatter ingenting ...... -
mundtlig eksamen
Forumindlægkære venner jeg skal snart op til dansk mundtlig og er skide nervøs.....jeg har næsten styre på ismerne men alligevel er jeg usikker fordi når jeg læser en tekst fra fx det moderne gennembrud, så kan jeg altså ikke se hvad det er der gør at det er fra den periode...jeg har også svært ved at forst... -
ROMANTIKKEN - EKSAMEN
Forumindlægjeg har valgt digtet platonismen til romantikken i dansk - mundtlig afgangseksamen - 9 klasse. Platonisme Da vor Æt fra Aanders Trængsel Stødtes ned i Sandsers Fængsel, Mindet af vort Fødeland Fulgte med til Trællens Stand, Men det blev paa Gravens Rand Snart til Anelse og Længsel. Der... -
Eksamens sæt
ForumindlægHej derude. Jeg har kigget mig blind på de to opgaver, som jeg har vedhæftet. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak
