Søgning på: historie noter hf. Resultater: 11801 til 11820 af 33009
-
Hjælp!
ForumindlægJeg har for år tilbage afsluttet 1. G hvor jeg fik 7 i mediefag. Nu er jeg så startet på en hf hvor jeg har fået 4 i musik. Mit spørgsmål går så på om jeg kan bruge min gamle karakter på hf, i stedet for mit... -
Kemi HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er kommet lidt i en nødssituation med noget kemi jeg tager på et kursus, sideløbende med min HF. Jeg har fået af vide i dag, at jeg skal aflevere det der svarer til 2 rapporter til på fredag, og med min HF ved siden f er det umuligt for mig at nå. Det er kemi på c niveau. Jeg vil de... -
Er det muligt med supplering!
ForumindlægHej alle sammen :) Hvor mange fag i hvor mange niveauer, har man ret til at supplere i sommeren!? altså hvis, jeg f.eks. skal start i fysik uddannelse, og har taget HF, og der kan man ikke få disse niveauer man skal have når man starter i fysik uddannelse.. derfor skal man til sommer supplering k... -
bestem tallene n og p
Forumindlægnogle der kan hjælpe en skole med 1000 elever er der 120 hf elever, hver af de sidste 15 skoledage før jul trækker kantinen lod blandt alle eleverne om en portion risengrød. den stokastiske variabel x angiver hvor mange gange det er en hf elev der vinder en portion risengrød,. Det antages, at x... -
Bestået engelsk ?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet færdig med min HF-eksamen og har for nyligt været oppe i både skriftlig engelsk og mundtlig engelsk. Det skal siges at jeg havde Engelsk på A-niveau, hvis i skulle være i tvivl. Til min skriftlige eksamen i engelsk fik jeg 10. Til min mundtlige eksamen i engelsk fik jeg 0... -
Snit under 2 hva gør man
ForumindlægHey derude jeg går på 2. år i HF og havde et snit på 0.3 fra 1. år. jeg tænkte på om man kan læse enkeltfag på en vuc hf i samme fag som man har været til eksamen i for at forbedre sine karaktere hvis mit snit skulle ligge under 2 efter jeg har været til mine sidste eksamener ? hvad sker der ... -
Vejen til medicin i Odense
ForumindlægMin datter har et mål om at læse medicin i Odense, da hun er fastbesluttet på at ville være radiolog. Det er ikke forældrene der presser på nogen måde. Hun er diabetiker t1og har overvejet HF for særlige behov, da det er anerkendt som et handicap. Der er også andre mindre diagnoser på vægtskålen... -
Højeste pH
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: Angiv hvilken vandig syreopløsning, der har det højeste pH. 1 0,1 M HCOOH. 2 0,1 M HF. 3 0,1 M H2CO3. 4 0,1 M HSO4-. 5 0,1 M NH4+. - facit Jeg har slået pKa værdierne op til følgende: pKa(HCOOH) = 3,75 pKa(HF) = 3,17 pKa(H2CO3) = 6,37 pKa(HSO4-) = 2 pKa(NH4+) ... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
Middelaldervåben - Katapulter mm.
ForumindlægJeg har været så kløgtig at vælge, i et tværfagligt forløb mellem fysik og historie, at skrive om middelalderen. Den røde tråd i opgaven er "Krig", så jeg skriver naturligvis om de krigsmaskiner de brugte i middelalderen. Katapult, Blide , Ballista/Armbrøst, slynge mm. MEN, hvad er d... -
Odysséen: 1,5,6,8,10,22
ForumindlægNogen som har nogle gode perspektiveringer til disse sange...? Jeg kender historien sådan nogenlunde, men har ikke hjerne til at perspektivere dem til noget jeg ellers har læst... Såsom: Platon - Staten, Symposion, Hulelignelsen Sofokles - Ødipus Lysias' Taler Herodot - Kon Kroisos Har et... -
Gaza-krigen 2008/2009! VIGTIGT
ForumindlægHej alle, jeg skal være færdig med min historie opgave i morgen så ville være rart med hurtige svar :) Jeg skal finde ud af hvorfor konflikten mellem gaza og israel blev genoptaget igen d. 27 december 2008, altså hva der gik forud for konflikten. Skal kun fortælle om konflikten i 2008/2009. Har l... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
SRP - Hjælp til metode
ForumindlægJame hej. Jeg har været inde og se "SRP-skabelonen" hvori der står at der skal være et metodeafsnit... jeg tænker at det skal handle noget om - mit eget tilfælde - hvorfor historie og Engelsk er en skide god kombo for at svare på min problemformulering.... nu sidder jeg bare og tænker h... -
opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave i historie A og samfundsfag B om Sydafrika. Det sidste spørgsmål i opgaven lyder: "Diskuter om Sydafrikas fremtidige skæbne er lagt i hænderne på politisk, økonomisk eller civilsamfundets udvikling" Jeg kan ikke helt gennemskue hvor læreren vil ... -
HJÆLP! Dansk - et dukkehjem
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig igang med en dansk/historie-opgave. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og så om der var nogen der kunne komme med nogle gode råd. Jeg skal desværre skrive ca. 6 sider og hvis det hjælper har jeg valgt at skrive om det naturalis... -
SRP Mainstream
ForumindlægKære studieportalen Jeg skal senest vælge SRP-emne i morgen og i den forbindelse har jeg overvejet Jordskredsvalget i fagene historie og samfundsfag. Problemet er, at jeg har hørt en del som har tænkt sig at skrive om disse emner, hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Vil ens lærer og cen... -
Palæstina konflikten
ForumindlægHej alle Jeg er godt nok forvirret over palæstina problemet.. håber nogle kan hjælpe mig med at få bedre styr på det. Så vidt jeg har forstået det, så var det østeuropæiske jødere, med Herzl som formand (zionister), der ønskede frigørelse og selvstændighed og derfor også et land for dem selv. Der... -
SRP fag og emne
ForumindlægHej! jeg skal til at vælge emne og fag til SRP og jeg har besluttet mig for vælge fagene Biologi A (min studieretningsfag) og Historie A. Jeg har virkelig brug for hjælpe til nogle gode emner og emner hvor jeg måske kan skrive lidt mere til biologidelen. Jeg har selv prøvet at undersøge nogle ... -
Spørgsmål vedr. kvote-2 fagsnit til psykologistudiet
ForumindlægHej SP! Jeg har tænkt mig at gå målrettet efter at komme ind gennem "kvote 2-nåleøjet" til psykologi på AAU næste år. Derfor har jeg tre spørgsmål, som jeg håber, nogen kan svare på. Det ville være en kæmpe hjælp! #1 Da de adgangsgivende fag på AAU til psykologi er: - Dansk A - Engels...
