Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11841 til 11860 af 176852
-
Hjæp til eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd -
Noter til eksamen
Forumindlæghej ;) så den gal igen, eller rettere synes jeg mangler lidt noter. så undrede mig om i har nogle noter til følgende emner;) "Børnearbejde, arbejde og udannelse" "Ideologier og de politiske partier" jeg ved ikke så meget om begge emner, og synes mine noter er dårlige, s... -
hjælp til old-eksamen
Forumindlæger der nogen der kan opridse en form for analysemodel med de punkter man skal/ville være godt at komme igennem til oldeksamen i den kendte tekst? Det ville være super rart :) mvh Laura -
bio. eksamen - hjælp
ForumindlægHej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå? -
Eksamens opgaver...
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af den første opgave; hvilken type det er. Jeg vil gætte på redox, men hvordan kan jeg forklare, hvilken type det er? -
HJÆLP TIL PSYKOLOGI EKSAMEN!
ForumindlægHej allesammen! Jeg går på lærerseminariet og skal udarbejde en problemformulering inderfor udviklingspsykologi. Endvidere skal den tage udgangspunkt i en situation som lærer, eller ligende. Indtil videre har jeg skrevet: Hvordan kan man som lærer bedst muligt vejlede og hjælpe børn med ADHD, så ... -
EKSAMEN I RADIOAKTIVITET
ForumindlægHey derude! Har nu trukket mit emne til fysikeksamen, som lyder Radioaktivitet og bevarelseslovene. En af bevarelseslovene lyder således: Leptontalsbevarelse. Er der ikke en der kan forklare mig princippet bag denne lov. En lepton er så vidt jeg ved af, en elektron og en anti/neutrino. Her e... -
Kristendoms eksamen
ForumindlægTrukket emne: Fristelser, synd og tilgivelse Det valgte delemne er: Synder og dyder Hvad kan vi lave som arbejdes spørgmål til emnet synder og dyder ;) -
Organisk kemi samt pH værdi..
ForumindlægTo hurtige spørgsmål: Når man i organisk kemi snakker om OH er det så hydrat eller hydroxid ? F.eks: CH3CH2CH2CH2CH OH CH3 => hedder den så 2-hexahydrat eller 2-hexahydroxid? eller noget andet. Og når man skal finde pH værdi af en blanding. Hvordan skelner man så mellem om man bare skal bruge ... -
Hvornår og Hvordan?
ForumindlægHvornår kan man tillade sig at klage over en karakter - en karakter man fx. fik til eksamen? eller bare i almindelige prøver og opgaver.Fx. hvis man i samtlige opgaver i givent fag, opnår 10, men som årskarakter får 8. Det er vel til at klage over?Og er der en tidsgrænse til hvornår man klage. Hø... -
Ordforråd til eksamen?
ForumindlægJeg skal op til tysk eksamen om et par dage, og jeg vil gerne forbedre mit ordforråd en smule. Er der nogle som en liste over nyttige ord, som man ofte bruger i det tyske sprog? Vendinger osv. har jeg nogenlunde styr på, men jeg tror, at der en masse ord, som jeg ikke vil kunne, når dialogen me... -
Beregn vinklen mellem vektorerne a +b og a.
ForumindlægOm to vektorer a og b hvor a=20; b=10; <(a,b)=25° Beregn vinklen mellem vektorene a+b og a Jeg er lidt forvirret over hvad det er jeg skal gøre. -
Skr. bio A
ForumindlægEr der nogen, der har været oppe i dag til skr. bio A? -
Irland og eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundtlig engelsk og jeg har tænkt mig at vælge noget inden for irland. Vi har i skolen arbejdet med selve irlands historie (konflikten). Jeg ved dog ikke hvad ens selvvalgte emne kunne være. Det skal lige siges at man skal tale om ens selvvalgte emne i 5 min, så det skal ikk... -
Eksamen - Energibevarelse??
ForumindlægHej alle ! Er der nogle af jer der kan gøre rede for hvad energibevarelse er ? -
mdtl. eksamen.
ForumindlægHej. Jeg sidder med spørgsmålet "Binomialforsøget undersøger en mønt, der kastes 50 gange. krone: 32 . play: 18 Opstil 0hypotese: Mønten er ærlig Er mønten ærlig? Jeg er med på, at jeg skal bruge formlen P(X=32)=Kn,r*P^r*(1-p)^nr Den sandsynligheden for præcist 32 gange krone... -
Brug for hjælp til eksamen!
ForumindlægJeg er sygeplejestuderende, og skal snart til eksamen ved en patient. Hun har type 2 diabetes, og arterieskelrose og derfor ømme ben og tendens til ødemer. Mit spg. Er så, hvad er arterieskelrose og hvorfor opstår der ødemer af dette? Hun er forresten 90 år. Kan der være andre grunde til hun har ... -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
potensfunktion er fy=fx^a eller ry=rx^a ??
Forumindlægi min formelsamlig står der ry=rx^a er lidt forvirret. plus alle de notater om potensfunktion jeg ser står der slet ikke noget ry=rx^a det haster. thanks :) -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, som skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemmer...
