Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11961 til 11980 af 154034
-
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
patogene bakterier
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for patogene bakteriers opbygning og kan ikke rigtig finde noget specifikt om patogene bakteriers opbygning, men kan finde noget om prokaryotecellers opbygning der jo blandt andet består af eubakterier (som er sygdomsfremkaldende). Mit spørgsmål er så: Er opbygningen af pr... -
Oprensning af DNA - Bioteknologi
ForumindlægHar lavet et forsøg i går, om oprensning af DNA i løg. Har som gruppe opgave, fået tildelt opgaven: Hvordan er DNA's opbygning? Kunne godt søge på google, men vil lige høre om i ved noget om det. -
geografi
ForumindlægHej SP. jeg er i gang med naturfag og er gået vidre til den næste arbejdsspørgsmål. Min problemstilling er "Hvordan kan kerneenergi atomkraftværk være en mulig løsning på den globale efterspørgsel på energi, som kun vokser"? geografi - arbejdsspørgsmål kan nogle hjælpe med nogle forskel... -
hvorfor er kobber giftigt og stadig vigtigt?
Forumindlægjeg ved at kobber ikke er så giftigt, men satdig kan skade ved enten at udsende kopper ioner cu2+, efter den optagere fx oxygen molekyler fra luften, som den udsender proccesen der hedder oxidation. den kan også fysisk skade ved at ophober sig i kroppen på dyr og mennesker, hvor udskillelsen af ... -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
supplere et fag to steder
ForumindlægHej, ved I om det er muligt at supplere ét fag to forskellige steder? Fxved at tage matematik A ved hf i by x sammentidig med man også tager matematik A i hf ved by y? -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
Matematik og Skizofreni
ForumindlægNogle der har en idé til hvordan man kan skrive i fagene Biologi og Matematik med emnet "Skizofreni"? På forhånd tak -
gen ... ??
Forumindlæghej ..er der nogen der har lavet en større projekt opg i 1.g i biologi om Genetik??hvis ja .hvad har i så skrevet om? Nogen der har om KloNing?? -
Eukaryot?
ForumindlægHej alle sider med biologi hvor vi har om eukaryoter men forstår ikke rigtig det de skriver er der nogen her inde der kan forklare det på en nemmere måde? Vh Pernille -
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
Farmaceut kvote 2: Frivilligt arbejde i udlandet?
ForumindlægHej alle :) Jeg planlægger at søge kvote 2 ved farmaceutuddannelsen. Efter gymnasiet tager jeg et sabbatår, og vil i dette bruge tid på at få relevant erfaring jeg kan have med i min ansøgning. Jeg vil rigtig gerne være volontør i udlandet, og ville i denne sammenhæng høre om der er nogen der ... -
Årsprøve, eksame?
ForumindlægHvordan tæller en årsprøve - tæller den overhovedet nogen steder, og hvordan?Og hvordan tæller eksamenskarakteren? F.eks skal jeg op i skriftlig mat, som jeg afslutter. Kommer den til at stå isoleret som eksamenskarakter - og derved fylde 1 hel karakter? Eller bliver den lagt sammen med min skrif... -
ikke laver lektier i gym
ForumindlægHejsa.. havd vil der ske hvis man glemmer/ikke når at lave sine lektier på gymnasiet? -
Skr eng på fredag
ForumindlægHej! Jeg er en af de uheldige der står og skal op i skr engelsk på fredag (9. klasse). De fleste vil nok synes jeg er heldig, men sådan har jeg det desværre ikke :/ Jeg vil høre om der er nogen der har forslag til hvad jeg kan komme op i? Og desuden ville det være dejligt hvis der var nogen der...
