Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12061 til 12080 af 154034
-
Diskrimiminant beviset
ForumindlægI starten af beviset omskriver man ax^2+bx+c til: (x+(b/2a))^2-(b/2a)^2+(c/a)=0 Kan nogle ikke redegør for hvordan ligningen helt præcist bliver omskrevet? Kan fx. slet ikke se hvordan der kommer " (b/2a)^2 " ind i billed... Hjælp..... -
AT-krise. metoder og teorier.
ForumindlægJeg sidder i fuld gang og forbereder mig til AT-eksamen på fredag og er nu gået i stå ved noget af det vigtigste nemlig teorier og metoder - som alle andre. Så efter lang tids søgen på nettet har jeg nu søgt herind i håb om at nogle af jer kan hjælpe mig. Jeg har skrevet i biologi og dansk og mi... -
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
haster skal op kl 12 .30
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp. Skal op i AT imorgen og har ikke helt styr på det hele endnu. Har koblet dansk og biologi sammen. jeg ved ikke hvordan jeg skal start og hvordan det for går i hos min lærer.. p.s det er åresprøver... har skrevet om aldous huxleys fagre ny verden. -
PEST
ForumindlægHej Allesammen, jeg har valgt at skrive om pest i fagene biologi og histrorie, jeg har lidt svært ved at komme igang med problemformulering osv.. Er der ikke nogen der har skrevet lignende opgaver så man ku få inspiration?? -
racehygiejne bio/hi
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om racehygiejne i fagene Biologi og Historie. Der vil være fokus på racehygiejne i Danmark i perioden 1920-1956, derfor vil jeg gerne have lidt litteratur, ideer osv til mit emne, håber at folk kan hjælp. Mvh Dan -
En lille hjælp Tak:)
ForumindlægEr der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D -
Potensfunktioner
ForumindlægGør rede for potensfunktioner f(x) = b * xa. Du skal bland andet komme ind på den karakteristiske vækstegenskab, der kan udtrykkes ved formlen 1 + r = (1 + rx)a. yx Jeg forstår ikke det spørgsmål der er markeret med tyk skrift, hvordan finder man ud af det?? :/ -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl... -
12 i et fag
ForumindlægHejsa Sagen er den, at jeg her til sommer afslutter matematik på B-niveau. Jeg har hidtil fået 10 både skriftligt og mundtligt i alle karaktergivninger indtil nu. Sidste karaktergivning var for en uge siden, og kort inden de blev udgivet, sagde læreren, at det er meget vigtigt, at det her 2. sta... -
Haster..plz hjælp hvis i ved noget!
ForumindlægJeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt. -
Åreforkalkning
ForumindlægHej kære venner derude Jeg har en 3 g elev, som skal til at og skrive min SRP opgave. Jeg har valgt emnet åreforkalkning, med fagene biologi A og kemi B. Her skal jeg finde noget kemi, som jeg derudfra kan bygge videre på min biologi. For jeg kan selvfølgelig skrive vildt meget biologi, men ... -
engelsk :)
ForumindlægHEJ HVORDAN SKRIVER EN ENGELSK ARTIKEL ??? TAK :) -
JFK tale 25. maj 1961
ForumindlægHej Er der nogle der ved, hvor jeg kan finde jF Kennedys tale, som han holdte d. 25. maj 1961. Jeg kan selv kun finde videoer og youtubeklip af talen, men jeg vil meget gerne have den på skrift. -
HAPTUUUU
ForumindlægHEJJJJJJJJJJJJJJ ER DER NOGEN DER KAN EN ELLER FLERE HJEMMESIDER HVOR MAN KAN SKRIVE EN TEKST, SOM BLIVER SKREVET PÅ ET HJERTE ELLER TRÆ OSV. VED IKK OM I FORSTÅR. MEN DER ER NOGLE HJEMMESIDER HVOR MAN KAN SKRIVE EN TEKST, HVOR DEN SKRIFT SÆTTES PÅ STRANDEN FX, SÅ DET SER VIRKELIGT UD... :S -
MAJ 06
ForumindlægHejsa... står og øver lidt til årets skriftlige eksamen. Og har lige regnet sættet fra maj 06 som øvelse. Så jeg ville høre om der var nogen der havde regnet dem, og havde resultaterne? Håber nogen kan hjælpe!? -
Funktioner - Eksamenssæt
ForumindlægHej, jeg har problemer med opgave 3 b. i følgende eksamentssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/130905%20htx132%20MAT%20A%2029082013.ashx -
indskrevne cirkel
Forumindlægen retvinklet trekant ABC. Siderne AB og AC tangerer den indskrevne cirkel i punkterne P og Q. Den indskrevne cirkel har radius r = 5 og centrum i punkt O. bestem afstanden |OA| -
Ændring af studieretning
Forumindlæghej, jeg skal til at starte i 1.g i morgen og er meget spændt på det hele, men glæder mig også rigtig meget. der er bare en ting jeg hele tiden tænker på....! Jeg har valgt en studieretning der hedder Kemi A + Matematik A + Fysik B og jeg ville faktisk have ønsket at jeg havde valgt: Bioteknologi... -
matematik opgave
ForumindlægHej alleseammen er der en der kan hælpe med opgave B som er vedhæftet, har lavet opgave A
