Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12201 til 12220 af 41162
-
Studere i Oslo
ForumindlægHej folkens! Ville høre om der er nogen der har nogle erfaringer mht. at studere i Oslo - altså ikke blot et semester, men tage hele uddannelsen (bachelor-delen). Jeg tænker særligt på Handelshøjskolen i Oslo (BI i Oslo). Er det ikke noget med, at der er etableret et nordisk samarbejde, der gøre... -
Hvilken ejerform har virksomheden? (Haster)
ForumindlægHvilken ejerform har virksomheden? :) - Enkeltmandsvirksomhed - Interessentskab - Aktieselskab - Anpartsselskab Sytråden er en dansk produktionsvirksomhed, der producerer sytråde til mange forskellige formål. Virksomheden producerer bl.a. tråde til møbelindustrien. Finanskrisen har dog medfør... -
Hjælp til et spørgsmål?:(
ForumindlægHejsa alle, jeg skal snart op til mundtlig prøve næste måned i dansk. Jeg har trukket emnet at være anderledes, og har fået en anbefaling af min lærer om at jeg skulle vælge Novellen Tyrken af Niels Hav, jeg ved ikke helt hva det er jeg skal fremlægge om, ved i hvordan novellen passer til emnet a... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
7. klasse - forberedelse op til årsprøve
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er en elev i 7. klasse der inden længe skal op i den skriftlige årsprøve. Årsprøven består af flere punkter, dog leder jeg efter råd til den skriftlige fremstilling i dansk. Vi har generelt aldrig arbejdet med skriftlig fremstilling - kun enkelte gange. Jeg leder derfor e... -
lyrik please hjælp migggg!!
Forumindlæghej jeg har trukket lyrik intet fordybelses område men har det lidt stramt med at skulle finde en sang vi har haft om danskhed, romantikken og 70'erne vi har arbejdet med noget lyrik igennem tiden de sange jeg skal perspektivere til er diana af burhan g, i kan ikke så os ihjæl, der er et y... -
Microsoft word
ForumindlægHej! Jeg har et problem med min mac computer! Jeg skal skrive et resumé på engelsk på min computer, men eftersom det er den dansk version af microsoft word, sætter min computer røde streger på hele mit resumé. Da den skal afleveres elektronisk er jeg bange for at det trækker ned i karakter hv... -
Kan i forklar mig hvad det her er
ForumindlægKan i forklar mig hvad det her er Nettoeksport Real valutakurs R=E P(opløftet i f) / P E = nominel valutakurs Pf = udenlandsk prisniveau P = Dansk prisniveau ExPf = udenlandske pris omregnet til kr. Hvis den reale valutakurs er 1, er valutaen i udlandet i den samme som dkr.. R > 1 -> DK har... -
AT metoder til fremtiden
Forumindlæghej jeg skriver AT synopsis, og de 4 fag jeg kan vælge mellem er: dansk , engelsk , samfundfag , biologi det overordnede emne er: Fremtiden - visioner og forudsigelser. og emnet jeg har valgt er: Robotter og kunstig intelligens. Jeg har fundet en masse artilker jeg kan bruge, og et ... -
Analyse - AT
ForumindlægHej Jeg skal gerne kunne forklare hvad mine metoder har gjort ved mine resultater til AT og hvordan jeg har brugt dem. Jeg har analyseret og fortolket filmen "Amistad" en slavefilm, men jeg ved ikke hvordan analyse metoden har gjort ved mit resultat andet end jeg er kommet i dybden med ... -
AT - HAASTER!!!!
ForumindlægHeej Alle. Jeg står ligesom mange andre i den stituation, at jeg skal vælge AT emner. Derfor er jeg desperat og stærk interesseret for, at høre hvilke emner andre har valgt i forhold til dette års AT emne (katastrofen årsager og konsekvenser). Ps. Jeg overvejer stærk fag kombinationen ... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j... -
SSO- The Fight Club
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO på Hf. Har valgt at skrive i faget engelsk, og har købt bogen "the Fight Club" ligeledes på engelsk ;-) Opgaven skal da skrives på dansk ikke? Og resumé på engelsk.. Skal snart aflevere min tilmelding, men er i tvivl om hvordan´jeg skal vælge emne/område. Det er... -
Indfør passende variable og opstil en model
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvilken model jeg skal bruge. Jeg tænkte y=a^x + b Men det syntes jeg også bare ser forkert ud (: I 2010 var der 21 300 beskæftigede i den danske offshore-branche. I en prognose for de følgende 10 års udvikling regner man med at antallet ad beskæftigede vil stige med ... -
Emne - bar bund
ForumindlægJeg føler mig lidt på bar bund mht. valg af emne til årets AT. Jeg går på naturvidenskabelig linje og overvejer noget indenfor BIO - medicin. Men jeg ved ikke, hvad jeg skal koble det med.. Idræt kan jeg ikke lige finde nogen relevans til. Det samme gælder dansk, old og religion. Og historie er b... -
6 sætninger oversættelse
Forumindlæg(: Kan min oversættelse passe? fra dansk til spansk 1) - ¿Qué tal está la carne? = (Hvordan er kødet?) 4) – ¡Myu rico! = vældig dejligt (godt) 2) – Ellos no gustar pescado. = (De kan ikke lide fisk) 3) – ¿Quiero más café (un café seco?)? = (Vil du have en kop kaffe mere?) 5) - ¿Desean postre... -
HJÆÆÆÆLP :'/
Forumindlæghey alle jeg er i gang med mit AT.. og som fag er det Dansk og Samfundsfag jeg har valgt at bruge. som alle ved er det videnskabeligt gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 der er i års hovedemne i AT. OG jeg har brug for noget litteratur til mit emne som er det ændrede syn på kvinde... -
nemt tysk - hilfe!
ForumindlægHejsa. Jeg vil såmænd bare vide, om det hedder: a) Ich arbeite als Temporäre in einer Firma, der in Århus liegt eller b) Ich arbeite als Temporäre in einer Firma, die in Århus liegt. Begrund gerne hvorfor det skal være enten a eller b - tak :) ps.: sætningen jeg har prøvet at oversætte på dansk: ... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk...
