Dansk

Hjælp til et spørgsmål?:(

12. maj 2014 af Anna0102 (Slettet) - Niveau: 10. klasse
Hejsa alle, jeg skal snart op til mundtlig prøve næste måned i dansk. Jeg har trukket emnet at være anderledes, og har fået en anbefaling af min lærer om at jeg skulle vælge Novellen Tyrken af Niels Hav, jeg ved ikke helt hva det er jeg skal fremlægge om, ved i hvordan novellen passer til emnet at være anderledes? Jeg har læst den men kom slet ik i nogen tanker om hva det er der kunne være anderledes i novelle.// håber i virkelig kan hjælpe mig. hilsen Anna

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

Det er ikke sikkert at jeg kan hjælpe, men jeg vil gerne lige vide, hvilken prøveform er det, du skal op i? Skal du lave en synopse og så snere anlysere den? 


Svar #2
12. maj 2014 af Anna0102 (Slettet)

hej ChristianET.

jeg skal lave en synopse, og skal op i mundtlig dansk næste måned,. jeg har trukket At være anderledes, og har valgt en novelle som hedder tyrken af Niels Hav, jeg ved bare ikke helt rigtigt, hvad det er der er/kan være anderledes i novellev. Kan du måske hjælpe mig:?


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

Jeg ved altså ikke lige om jeg får tid, men hvis du har den på computeren, så kan du sende den til mig :)

Brugbart svar (1)

Svar #4
13. maj 2014 af ksj3604 (Slettet)

Det er ikke selve novellen der skal være anderledes. Den skal handle om at være anderledes. Jeg finder lige novellen og giver dig et par råd. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. maj 2014 af ChristianET (Slettet)

Ok :)


Skriv et svar til: Hjælp til et spørgsmål?:(

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.