Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12341 til 12360 af 23765
-
Kartoffelchips er brændbare
ForumindlægHej alle. Er der nogen som tilfældigvis ved hvorfor kartoffelchips kan brænde? -
cosinusrelationer
Forumindlægom trekant abc vides at vinkel C=90 grader bestem siden c når siderne a=5 b=10 -
Funktioner
ForumindlægKan i evt hjælpe med en opgave , tingen er at jeg har haft et års pause af matematik og min hjerne slet ikkee er kodet ind til at forståde opgaver jeg får udleveret lige pt til at jeg er sat ind i det. Jeg har vedhæftet et billede af opgavem det der den anden prik -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Er phi og theta det samme???
ForumindlægHej, jeg er kommet i tvivl om phi (φ) og theta (θ) er det samme :) -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
bevægelsesligningerne BEVIS
ForumindlægHeeey, Er der nogle som kan hjælpe mig med at lave et bevis eller flere for nogle af bevægelsesligningerne ???? -
Lysets hastighed
ForumindlægHej mennesker :D Håber I nyder eksamenerne/årsprøverne.. Tsh! Ville lige høre, om der er nogen, som kan forklare mig lidt om lysets hastighed? Er totalt kørt død. På forhånd tak -
Positivisme eller helt anden metode?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad positivisme går ud på? - Nogle har sagt at da jeg har benyttet mig udelukkende af bøger til at redegøre for alkohols effekt på kroppen (mit AT emne) så har jeg gjort brug af den positivistiske metode, men kan ikke finde noget konkret på denne? Eller er der ev... -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an... -
Harmoniske og Uharmoniske lyd bølger
ForumindlægHvad er harmoniske bølger og hvordan er de beskrevet Hvad er uharmoniske bølger og hvordan er de beskrevet -
Uddannelse
ForumindlægEr der ikke nogen som kan hjælpe mig på vej mod en uddannelse.. Kræver bare en lille skub til uddannelses muligheder.. Jeg er helt lost.. Og det skal meget gerne være en uddannelse som kræver naturvidenskablige fag, dog skal det ikke kræve et snit for at komme ind (Da jeg ikke lige har det beds... -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
Nihilistisk Folkeparti
Forumindlæghttp://www.nihilistisk-folkeparti.dk/mrk.html Skal grine eller græde, eller græde af grin? -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)
ForumindlægHei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne... -
Lektiehjælp i København
ForumindlægHej Hvor kan man henvende sig, hvis man gerne vil have betalt lektiehjælp I København? Er der et centralt sted? -
Ikke højt nok gennemsnit...?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har planer om at uddanne mig som tandlæge, men regner med at få et gennemsnit på ca. 8,3-8,5. Sidste år lå standby på 8,8 og derfor er jeg sikker på at jeg ikke kan komme ind i år. Spørgsmålet er så: Hvordan er det muligt at komme ind på denne uddannelse(Er ellers rimelig t... -
Beregning af opdrift på et fly
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal beregne opdriften på et fly, men har lidt problemer med det da jeg ikke kan finde nogen generel densitet på luft. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Fission/Fusion
ForumindlægHejsa ;) -Hvad er fission/fusion i det hele taget? -det siges at det er det modsatte af hindanden ? på hvilke punkter?
