Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12481 til 12500 af 14099
-
AT - selviscenesættelse
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har v... -
lille oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg håber i vil hjælpe mig med denne oversættelse. Jeg håber i kan hjælpe mig med mine gramatiske fejl samt mit sprog. Jeg har skrevet den danske tekst også, men det er den engelske i skal kigge på. På forhånd tak :)3 Forfatterens syn på dette emne er udtrykt via socialdemokratiske &nda... -
Sociale medier produkt
ForumindlægHej vi er to piger, som er i gang med projektopgaven 9 klasse. Vi har overemnet Frihed og underemnet sociale medier. Vi er godt i gang med selve opgaven, men vores første ide med hensyn til kreativt produkt gik ikke, så vi mangler virkelig hjælp. Vores første ide var at skabe vores eget sociale... -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
Hjælp til samfundsfag.
ForumindlægHej, jeg skal ud fra en video som hedder mad, muskler og lykke, bruge de teoriske begreber på virkeligheden. Jeg skal bruge teoretiske viden til at undersøge hvad der sker i klippet. Jeg skal også bruge de sociologiske teoretikere (hint: Giddens, Ziehe og Beck) til at forklare videoklippet med s... -
Indledning
ForumindlægJeg har opgaveformuleringen: Skriv en analyserende artikel, hvor du undersøger kampagnefilm, der ønsker at deltage i klimadebatten. I din artikel skal du analysere og fortolke: LEGO: Everything is NOT awesome og på baggrund heraf perspektivere til andre klimakampagner. Er der nogle der kan sige ... -
dyrkning af efterafgrøder
ForumindlægHeey, er der nogen der kan diskuter mulige fordele og ulemper ved at dyrke efterafgrøder. ? =) -
Forbedrelse af mit matematik
ForumindlægHej Alle Jeg er en pige på 15, som går i 1.G. mit problem er, at mit matematik ikke er så godt eller dvs. at jeg bare ikke kan forstå det. Altså når jeg først har fået tingene forklaret nogle gange, så plejer det at fise ind, men det ligger sådan at jeg gerne vil forbedre mig i faget da mine ... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
skifte gymnasium
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og jeg håber at I vil svare mig hurtigst muligt. Jeg har nu gået i 1.G siden sommerferien sluttede, men jeg kan seriøst ik lide min klasse. Er det muligt at skifte gymnasium? skal jeg kontakte min studievejleder oder was? Please hjælp, for det... -
SSO, tilrådeligt?
ForumindlægHej alle.Jeg overvejer at skrive SSO i matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, hvis I gad skrive jeres positive/negative erfaringer med at skrive i matematik.Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om nogen har skrevet om pi? Kan det anbefales?Mvh Sabrina -
gærcellers formering
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvordan gærceller formerer sig?? jeg ved at det har noget med meiose og mitose at gøre men jeg ved ikk hvordan jeg skal forklare det og hvilken formering er hurtigst. er der nogen der gider at hjælpe?? ;) -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Mundtlig eksamen - gode råd?
ForumindlægHej.Jeg er en af de heldige der skal op i tysk her inden sommerferien.. Jeg er ikke den skarpeste til tysk.Jeg vil derfor høre om der er nogen der har nogle gode råd til forberedelsen eller selve eksamen....(læse metoder, nyttige sætninger, gode vendninger eller evt. links med lignende)Det vil væ... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Dansk stil
ForumindlægHejI kender sikkert allesammen typen der er lidt doven og ikke lige kan få taget sig sammen til at skrive alle opgaverne til tiden...Jeg er desværre en af dem.. og nu er jeg så ved det punkt at jeg simpelthen ikke kan nå at lave alle mine afleveringer til tiden og skal gå året om med mindre...Jeg...
