Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12541 til 12560 af 33009
-
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
er folk gået til "aftensmad-spisning"
Forumindlægsynes ikke der sker så meget inde på forumet, med _TJEK DIN CENSOR UD_ :) har selv lagt et indlæg et af de aller sidste, det kunne være lækkert hvis nogle gad kigge lidt på det :) -
Hvordan udregnes eksamenskarakterer?
ForumindlægMit foreløbige eksamensresultat viser, at den vægtede sum af mine årskarakter og eksamenskarakterer er 336, samt at summen af anvendte vægte er 31. Jeg har 5 A-fag og agter at søge ind på en videregående uddannelse til næste år. Mit spørgsmål er da, hvordan mit snit bør udregnes, og hvordan afru... -
Matematik i 2g
ForumindlægHej, hvad er det man skal øve sig på til matematik i 2g ? Er det noget om vektorer osv?? -
Ich habe Arno gesehen
ForumindlægHej, alle. Jeg er til 24-timers eksamen - og er lidt i tvivl om jeg har fortolket teksten: "Ich habe Arno gesehen" rigtigt? Jeg har trukket teksten i emnet Liebe. Er der nogle, der har læst den, analyseret den osv.? For så kunne jeg måske godt tænke mig at se, hvordan I har forstået de... -
Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau
ForumindlægSagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ... -
Dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægSnart er der dansk mundtlig eksamen, når man kommer ind til ens lærer og censor, skal man begynde at analysere den ukendte tekst og til sidst perspektivere til det man har lært? Hvor lang tid varer selve eksaminationen, 20 min.? -
Hvornår er et fag bestået...?
ForumindlægHvornår er et fag bestået ? Jeg har deltaget på en genvejspakke hvor faget Dansk indgår. Der hersker dog tvivl om jeg er bestået eller ikke bestået. Jeg har fået 0 i mdt. og 7 i skr. VUC siger jeg ikke har bestået faget. Uddannelsen jeg skal ind på siger jeg har bestået, da de to karaktere lægg... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHej. Jeg havde i starten af 9. klasse planer om at tage en IB, men da jeg var "skræmt væk" af transport, lektier mm., så blev det ligesom hurtigt droppet. I dag sidder jeg nu på HTX og fortryder mit valg, men har jeg nogle spørgsmål som jeg skulle have stillet for lang tid siden før je... -
Funktion for fart
ForumindlægSe følgende link: http://physicsforums.com/archive/index.php/%20t-8259.html%3Cbr%20/t-144739.html Jeg forsøger at nå frem til samme funktion for farten. Jeg er kommet til, at v = sqrt(a*r). Kan I give et hint på, hvad næste træk er? -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
HJÆLP !! COS, SIN, TAN
ForumindlægHej jeg skal starte på gym i august måned og det er a-niveau er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig om Cosinus, sinus og tangens. Det er vel de første ting man lærer når man starter på gym. håber i kommer med nogen god forklaringer og beviser. på forhånd tak -
Energispring
ForumindlægJeg forstår ikke opgaveformuleringen "indtegn energispringene for ..." og indtil "(..) for de fotoner, som udsendes". Gør I? Desuden: Hvordan beregner jeg fotonenergien, når jeg ikke kender lysets bølgelængde? -
Absorptionsspektrene
ForumindlægHej har problemer med en opgave i min bog i fysik den hedder 5,2 og er på side 286. a. jeg få at vide lithium i sin grundstilstand har energien -5,37 eV. jeg skal så nu beregne fotonenergierne i 3 de tre absorptionslinier. få at vide deres frekvens er 320,00 nm. 323,26 nm 670,79 nm har prøvet... -
Hjælp til uddannelse efter 9.
ForumindlægHej, Jeg går i niende klasse, og har lige været til et møde med min lærer mht. uddannelseparathed. Jeg får gode karakter skriftligt (primært 10-12), men jeg er ikke god til at udfolde mig mundtligt - ikke fordi at jeg har problemer mundtligt, bestemt ikke, men jeg kan ikke ´´tage mig sammen´´. ... -
Valgfag :)
ForumindlægHeey folkens :) Jeg vil bare gerne høre om man vil anbefale at jeg tager filosofi som valgfag i 3.g.? Hvis ja, på hvilket grundlag? Hvad lærer man om? Hvad skal jeg kunne? Hvad er for eksempel argumentationsteori? :) Håber folket kan hjælpe :D :) -
Dumpet mundtlig dansk 9. Klasse
ForumindlægHej Jeg har et familiemedlem, der fik 00 i mundtlig dansk til 9. Klasse afgangsprøven. Han er nu ude og rejse et år, hvor han går på High School. Han vil gerne tilbage til Danmark i juni og starte 1.g. Hvilken betydning har det, at han er dumpet? Kan man tag e... -
ligninger
Forumindlæg3(x-4)=8x-2 ved ikke hvad jeg skal gøre -
Lotto
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg udregner chancen for 7 rigtige i lotto? jeg tror nok jeg skal bruge en hypergeometrisk fordeling men jeg kan ikke se hvordan. P(x=j) =( K(d,j) * K(N-d,n-j) ) / K(N,n) jeg tror nok N = 36 og n = 7.. men er blank med de andre bogstaver..
