Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12601 til 12620 af 52987
-
Problem med Maple
ForumindlægHej folkens. Jeg har et problem med Maple hvor jeg får et resultat med "RootOf". Jeg har prøvet at søge på løsninger på deres hjemmeside, samt på forume, men jeg kan ikke få problemet løst. Jeg bliver i en opgave bedt om at finde den eksakte løsning for en logistisk differentialligni... -
Evaluering.
ForumindlægSelvom vi alle 9.klasser har læseferie, havde min klasse lige ekstra samfundsfagsundervisning, og vi skulle have en lille prøve-prøve, jeg var syndebukken og kom op. Jeg fik 10 og fik at vide, jeg lagde mig stærkt op af et 12-tal, ved ikke hvorfor, men tror ikke den holder. Men jeg kom til at sv... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægHej mine mapper i fysik er blevet væk og jeg skal op på Mandag om en lille uge og jeg mangler dispositioner med forsøg til emner som: syrer og baser ioner stråling og bølger atomkraft Magnetisme og et sidste emne jeg bare ikke kan huske men alt kan bruges ,,, vil i ikk godt hjælpe mig? jeg v... -
Gødning - salt?
ForumindlægDer står, at N,P og K er vigtige råstoffer til fremstilling af gødning, men at de findes i kemiske forbindelse. Ex KCl. Vil det så være forkert at sige, at gødning = salt ? 2. Jeg har en kemisk reaktion, som ser således ud : NH3 + H2O --> NH4+ + OH- Er det korrekt at skrive, NH3 (g) H2O (l) ... -
acceleration
Forumindlægjeg har lidt problemer med at finde en passende formel for acceleration. jeg kender massen,hældningen på bakken, tiden som det tager for slæden af komme ned af bakken og længden af bakken. Hvilken formel skal jeg bruge? resultatet skal give 0.83 m/s^2, men jeg bfår en acceleration på 2,54 m/s^2 v... -
Analysemetoder til mundtlig dansk...
ForumindlægJeg skal meget snart til mundtlig danskeksamen, og jeg kan komme op i en almindelig analyse og fortolkning, en sproglig analyse og fortolkning og medier. Jeg har rimelig styr på den almindelige analyse, men de to andre er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe an. Hvis der er nogle der kan gi... -
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
varme-chok proteiner
ForumindlægHej jeg skal redegøre for varme-chok proteiner (i forbindelse med eksamen), men har ikke umiddelbart kunne finde noget om dem? nogen der kan fortælle mig hvad det er og hvilken funktion de har? på forhånd tak :) -
potens regression udseende
Forumindlæghej :) er der nogen der kan fortælle/ vise mig hvrdan potens regressioner ser ud? har meget brug for hjælp inden søndag aften, tak :o) -
Hjælp triglycerid - hvilket billede passer?
ForumindlægHej Er der nogle, der kan fortælle mig, hvilket af billederne passer på, at Fedtsyre reagerer i en kondensationsreaktion med flycerol og danner triglycerid. På forhånd tak -
Linjens ligning
ForumindlægHej:) Jeg skal til prøve, og har fået et spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på. Mit spørgsmål lyder: Gør rede for linjens ligning, ortogonale linjer og linjens vinkel med x-aksen. Bevis formlen for afstanden mellem et punkt og en linje. Tak på forhånd:) -
Har brug for hjælp til et spørgsmål jeg har fået....!
ForumindlægHvad kan staten bruge afgifter til at styre, hvad befolkningen køber? Tak på forhånd :) -
Tysk eksamen på Tirsdag
ForumindlægHeej mennesker.. Jeg har brug for jeres råd og hjælp. jeg skal som skrevet til eksamen i tysk B på tirsdag. Jeg dumpede i kemi sidste år, så er super nervøs i år, da jeg ikke er speciel god til tysk og har haft et dårlig forhold til min tysk lærer. Har i nogle gode råd? hvordan jeg skal gribe det... -
A priori?
ForumindlægHva’ betyder disse to ord: A priori og ontolog (meget kort)? -
Hvad mener I?
ForumindlægHvad siger I til de to nedenstående forslag? 1. Penge til pasning skal følge barnet så forældre kan vælge mellem at passe barnet selv eller tage imod et offentligt pasningstilbud Jeg synes personligt at det er en dårlig idé da det er forkert at gøre børn til en indkomstmulighed og at det også ... -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Kulhydrater
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig noget om anvendelsen o.lign. af kulhydrater? Her er hvad jeg ind til videre har skrevet: Kulhydraterne er vores vigtigste energikilde. Vi får det hovedsageligt fra stivelsen kornprodukter og kartofler. (Stivelse er opbygget af glukosemolekyler.) Kulhydraterne ... -
Hjælp til ny begyndere
ForumindlægHej. Jeg vil meget gern aflever min rapport i Latex. Vil har en til guide.. -
SØlvpapir eller pels først for at holde varmen?
Forumindlæghej alle sammen... Min lære giver mig en skål lavet af glas med vand på 100*C, sølvpapir og pels. Jeg skal prøve på at holde varmen længst som muligt og må kun bruge de redskaber. Så er spørgsmålet bare: Hvad skal jeg sætte rundt om først: Sølvpapir eller pels? -
transport af kulhydrater...?
ForumindlægHej SP-brugere... Jeg sidder med en biologi rapport som skalafleveres om få dage :) men jeg mangler dog bare at få besvaret et spørsmål :/ som lyder på: -hvorledes transporteres kulhydrater ud til cellerne og redegør grundigt for hvordan blodglukosen reguleres (glukosen) Håber på at der er nogen ...
