Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12601 til 12620 af 152758
-
hih 1 årig Adgangskursus
Forumindlæghih 1 årig Adgangskursus, jeg har bøger til hih 1 årig Adgangskursus bøgerne er helt nye og næsten er ikke brugt, så skrive hvis i mangler nogen Matematik til niveau A Fysik til niveau B Kemi til niveau C Dansk til niveau A Engelsk til niveau B. -
Fotoner og energi
ForumindlægHejsa. Kan I hjælpe mig med denne opgave? -Synes der mangler en oplysning af en art? Et brintatom i grundtilstanden ioniseres af en foton. Den løsrevne elektron har energien 3.2 eV. a) Beregn fotonens energi. b) Beregn fotonens bølgelængde og frekvens. c) Hvilken hastighed har elektronen? -
Bestem areal
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 3 fra eksamenssættet fra maj 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx Jeg har problemer med at løse opgave b) hvor jeg skal bestemme et areal på baggrund af to figurer, som kan ses i overstående... -
Matematik opgaver
ForumindlægSidder fast i opgave 15 i følgende eksamenssæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx Jeg har fundet f'(x)=0, dette har jeg fået ti... -
ax+b
ForumindlægEr der nogle, som kan forklare mig om jeg har skrivet funktionen rigtigt ved hjælp af de kommandoer jeg har brugt eller er der en anden måde jeg kans krive funktionen på? Kan nogle fortælle mig om deter rigtigt med henhold til opg. 1 (ax+b): -
Isoton
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi opgave på 1. semester i medicin. jeg kan desværre ikke finde ud af den og håber en kan hjælpe/forklare mig opgaven, (se vedhæftet) -
skriftlig engelsk 2006
ForumindlægJeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
Gode links til biologi
ForumindlægDansk forum om klimaændringer og global opvarmning - masser af nyttig viden til biologiopgaven om klima. Er du faldet over et biologiord du ikke forstår? Søg her blandt 1209 ord. Lækre figurer til biologirapporten Flere figurer til biologirapporten Biosite Biokemisk Leksikon Biokemisk leksi... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
Nogle der gidder rettte min rapport?
ForumindlægJeg har en rapport for i kemi. Den handler om citronsyre, potentiometrisk titrering af citronsyre, og bestemmelse af citronsyre i en sodavand, samt noget teori om pH og syre/base. Er der et klogt hovede som gidder/kan og vil rette den og se om jeg har forstået alt ok? og kigge efter evt. fejl? ... -
Hjælp til fremlæggelse af metoder!
ForumindlægHej! Jeg skal fremlægge i AT om metoder, i Kemi og Matematik. Men har virkelig ikke den mindste idé om hvad jeg skal/kan sige. Vi har brugt den logisk– og hypotetisk deduktive metode. Og vi har lavet nogle forsøg og har skrevet en synopse! Er der nogle der er søde at hjælpe mig, bare med nogle id... -
Salte - chlorid, nitrat og sulfat?
ForumindlægHej :) Jeg ved godt, at der har været mange lignende emner her på det sidste. Men jeg har et problem! Jeg skal til eksamen i morgen i fysik/kemi (FSA), og jeg kan risikere at trække: Salte. Men jeg har ingen noter til salte. Ved bare hvordan man fremstiller et salt osv. Vil I være søde og fort... -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Bestemt sidelængden y udtrykt ved x
ForumindlægJeg har problemer med opgave b i opgave 14 i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-MAT-A-22052014.ashx Jeg har beregnet arealet til af rektanglet til at have en værdi på 5000 og kan derfor bestemme y udtrykt ved x på følgend... -
Hvordan plotter jeg fgl. datasæt?
ForumindlægHvordan plotter jeg det her datasæt, så det følger 0.ordens kinetik? Jeg ved, at det integrerede hastighedsudryk, er: [A]t=-kt+[A]0 Men hvad skal jeg gøre her? Her er det givne datasæt: https://imgur.com/a/bzURXPR Sådan ser facit ud: https://imgur.com/a/yXJOAa3 Sådan ser det ud, når jeg ... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
At blive god til mat?
ForumindlægJeg skriver på baggrund af nogle aflagte prver gennem mit første år på Gym (STX) med Mat. A. Problemet er, at jeg ikke har fået over 4 og har endda fået 00 den ene gang! :-( Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg kan blive bedre! Har i et par gode råd, tips, hvad som helt? Har tænkt på at læse... -
Hjælp til standardpotentialer, ligevægtskonstanter osv
ForumindlægNogle der måske kan hjælpe med disse opgaver i kemi? Opgaverne er vedhæftet som billede. Tusind tak på forhånd!
