Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12621 til 12640 af 32066
-
God nok til HTX?
ForumindlægHejsa! Mit navn er Anders og jeg går i 8. klasse på en privatskole i Aarhus. Her for et par uger siden var min klasse og jeg (sammen med vores forældre) til et ret stort uddannelse-retnings-kursus (kan ikke huske hvad det hed) Vi fik fortalt om de forskellige studieretninger man kunne vælge. Je... -
Monotoniforhold, hjælp?.....
ForumindlægHar fået dette spørgsmål i min aflevering og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogen af jer, der kan forklare mig hvordan jeg gør trin for trin? Og hjælpe mig med at løse den? :-) Udled toppunktsformlen vha. differential regning. I skal ydermere forklare det grafisk. (med jeres ... -
Opgaver
ForumindlægHejsa Nu har jeg siddet med denne opgave rigtig længe og kan desværre ikke ifnde ud af, hvordan den skal løses. Er der nogle der til at starte med kan hjælpe mig med opgave a? -
Cirkelformet græsplæne med r på 12m.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Opgaven lyder: En græsplæne er cirkelformet med en radius på 12m. Det planlægges, at plænen skal deles af en 3m bred retlinjet gangsti, hvis ene side indeholder plænens centrum. Hvor mange m^2 er den resterende del af ... -
studievalg, MAT B??
ForumindlægHej alle ;-) Jeg skal snart vælge studieretning... Jeg har denne retning: VØ A, AF A, SAMF C, ENG A samt MAT C...... det som er et problem er, at jeg enten kan vælge at opløfte MAT på B, eller bare beholde det på C.. Jeg er ok til mat, men det er ikke lige min stærke side... Jeg ønsker at jeg... -
Download af diverse kompendier på studieportalen
ForumindlægStudieportalen har udgivet diverse kompendier, men der er der mulighed for at downloade det ned på computeren som PDF-fil som f.eks matematikkompediet? På forhånd tak -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHar fået følgende eksamensspørgsmål som jeg skal fremlægge for klassen. Hvad ville I gå igennem i denne, og har I evt. nogle links med videoer eller teori som jeg kan læse? Spørgsmålet lyder som følge: Geometriske figurer i plan og rum Fremstilling af linjer, cirkler, kugler og planer i plan o... -
Ligning
ForumindlægHar kæmpet med denne opgave, men kan simpelthen ikke finde fejlen!Håber der er en der kan...Vi vil nu bevise, at en elefant og en myg vejer det samme. Lad e være elefantens vægt og m myggens vægt. Kalder vi så deres samlede vægt for 2s, dvs. e+m=2s, gælder det, at:e-2s = -m eller e = 2s-mMultipli... -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet opgaven: Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1/N * dN/dt. Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier med tiden og den relative væksthastighed. Tiden t: ... -
Bølgeligning
ForumindlægHej Jeg vil gerne forstå bølgeligningen, ved at sætte ord på trinene.. håber i vil hjælpe. -
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
mellemregning
ForumindlægHey allesammen jeg sidder og læser i min mat bog. og der en vildt underlig mellemregning. det er -0,5 * (x+2) bogen siger det giver -0,5x + 3. Hvordan får de det 3 tal?? -0,5*2 = -1. ik?? på forhånd tak :) Hilsen Miriam -
hej
Forumindlæghej, nu går jeg i folkeskole,og jeg vil gerne læse til tandlæge efter 9.klasse, men jeg ved ikke hvilken uddannelse man skal tage. og hvor mange karakter man mindst skal have, for at komme til gymnasiet. hvilke fag, man skal være god til? hvis jeg vælger at gå på gymnasiet, hvilken niveau skal ... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Kvartilsæt
ForumindlægJeg skal løse en opgave hvor jeg skal finde kvartilsættet. Der er 15 observationer. Hvordan gør jeg det? Altså hvilket nummer observation er nedre og øvre kvartil? (Medianen må vel være mellem observation 7 og 8, så 7.5) -
Differentialregning sekant, tangent osv.
Forumindlæghar fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j... -
Boksplot over grupperet
ForumindlægLaver man normalvis boksplot over grupperet data? -
Skriftlig dimension? Hvad er det?
ForumindlægJa, hvad er det? Det er noget, jeg har læst i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Skitser grafen for y=2.1*1.3^x
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4)
