Søgning på: dansk reportage. Resultater: 12661 til 12680 af 41162
-
Engelsk Grammatisk forklaring
ForumindlægEr forklaringen på at det skal hedde "did you really think that..." i stedet for "did you really thought that..." bare at det er en verbalfrase fejl -
"LlamarSE"? Begynderspørgsmål.
ForumindlægHej alle. Jeg er i år startet med Spansk på højniveau, og har et stykke tid gået og tænkt på dette: Hvilken betydning har det (og hvorfor), når et verbum har endelsen "se"? F.eks hedder det jo "Me llamo Simon" ("Jeg kaldes Simon"), men ordet "llamar" kan o... -
Hvad hedder risikosamfund, globalisering, og omstillingsparat
ForumindlægHej... Kan ikke rigtigt oversætte disse begreber 1) globalisering 2) risiko-samfund 3) behøver "omstillingsparate" arbejdere 4) et "statusløst" arbejde 5) vælger fra - hedder det dischooses?? PÅ forhånd tak -
On the beach
ForumindlægEr der nogen, der har læst On the Beach af Bret Easton Ellis, og kan komme med nogle hints om hvad man kan fortolke ud fra teksten? -
Østrogen effekt
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvorfor bisphenol A og bisphenol A dimethacryt har østrogen effekt, og hvorfor tetrabrombispheol ikke har. Mit bud vil være, at at to første lettere kan danne fysiske bindinger med et østrogen receptor, mens den sidste ikke kan. Til slut, er der nogen der lige kan fo... -
Hmm Ved du dette?
ForumindlægHvad for løsninger kunne der være for at sparer på vandet, el. få mere vand når der er vandmangel når der er tørken? -
hjælp til tysk. lille opg
Forumindlæger der en der lige hurtigt vil læse den igennem. jeg har lige siddet og lavet dem. i må også komme med forklaringer, hvis i har tid. jeg blev forskrækket. ich war erschrocken. jeg er blevet forkølet. ich bin erkällen geworden. børnene sloges/ skændtes. die kinder kämften/zanken sich morten ... -
ord deling
Forumindlægjeg har tit store problemer retstavning med at vide om man skal skrive f.x ihvertfald eller i hvert fald ? altså hvornår det skal stå sammen og hvornår man skal dele det? erder evt. nogen sider jeg kan hente mere hjælp på? -
Hvad er fejlene?
ForumindlægHvad er fejlene ved disse sætninger? 1) Therefore did he mean that he could avoid to pay him back. 2) He looked forward to see his girl friend. 3) Kevin felt down the stairs and fell pain. 4) People who gets a price for something will often be seen like a hero. -
Engelsk
ForumindlægHej! Er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan øve engelsk grammatik på 9. klasses niveau eller noget der minder om en engelsk skriftlig eksamen? Tak på forhånd :-) -
Indirekte tale?
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med disse to sætninger... ? Jeg skal lave sætningerne om til indirekte tale Kan i hjælpe med at fortælle hvad jeg har gjordt forkert? 1. Abuela ¿parap qué tiene vd. las orejas tan grandes? - Caperucita pregunta si, por qué abuela tiene los braz... -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej "Das Petras Freundinnen müssen arbeiten hat zu Folge.." Er denne sætning korrekt? Eller skal de infinitte verber til sidst i sætningen? -
beregning af kurs
ForumindlægPer Nielsen blev kontaktet af Norsk Lyn, der tilbød 5,3 Mio norske kroner. Han modtog ogsa et tilbud fra sveneske Hammarby, der bød 5,9 mio sveneske kroner. Hvilket tilbud skulle Per have valgt ud fra en ren økonomisk synsvinkel? (Norge NOK kurs 96,01 Sverige SEK ... -
OL 1972
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Er der nogen som ved hvilken betydning terroren i 1972 o München fik for både selve forløbet og efterspillet? På forhånd tak! -
Valuta, hjælp?
ForumindlægDet europæiske betalingsmiddel hedder Euro og har krusen 750. Engelske penge (Pund sterling) har en kurs på 950. Lav et valutakort: (et koordinatsystem, hvor der omregnes mellem valutaer). Hvordan? Indret koordinatsystem, så 1 cm på x-aksen svarer til 10 enheder af den fremmede valuta (euro eller... -
komma
ForumindlægMåske et dumt spøgsmål, men er kommet i tvivl om man bruger de nye komma regler eller de traditionelle, når man fx. skriver stil. på forhånd tak. -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
Ayuda, gracias
ForumindlægEn der lige gider at kigge det her igennem og evt. komme med nogle rettelser? En el ciudad de Mexico es la capital de Mexico. La ciudad es en el centro de país. es un grand ciudad con unos 25 millónes habitants y muy contaminación. El mexicanos es tener que hacer algo para mejoar el arieen el ci... -
hooligans!
Forumindlægheej er igang med at skrive en opgave om hooligangs, så vil høre om i har noget gode sider? -
Metafor
ForumindlægHej Hver gang der opstår et metafor så vil ordet da konnotere noget andet end dets oprindelige betydning ik ?
