Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 12701 til 12720 af 29671
-
lidt tysk
ForumindlægHej alle. hedder det die, eller der Gruppe spielt das Lied. Og hvordan kan man finde ud af det? opagven går ud på: analysere sætningen og indsæt den bestemte artikel --- Gruppe (f) spielt das Lied. Hvad står f, for ? :) -
Sætningsanalyse
ForumindlægJeg er lidt lost på hvordan man analysere sætninger på tysk. F.eks. Er hat (artikel) Arzt (Besuchen) Hvordan finder jeg ud af om sætningen er Akkusativ,Dativ, Gentic osv. Hvordan finder jeg ud af om hvilken bøjning jeg skal bruge ved (Besuchen) -
"HASTER - konservatisme
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har virkelig brug for én som er god til samfundsfag og som kan give mig et godt svar. Jeg skal skrive om ny og gammel politik, og jeg har om konservatisme. Der er mange partier der har flyttet sig meget fra deres oprindelig ideologi og er blevet et "catch-all" par... -
Hjælp vrdr. kultur & indvandring (Haster)
ForumindlægVi har fået en opgave i Samfundsfag, som går ud på, at vælge en national (ikke dansk) gruppe som findes i Dk, her har vi valgt: tyrkerne. Vores problem er bare at vi skal: - Gør rede for denne gruppe: Hvorfor er gruppen kommet til Danmark? Hvor mange er der? Kan man afgøre, hvorvidt gruppen a... -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej! Jeg har et problem med en sætning, som jeg er ved at analysere. Den lyder: "Når man bor i en storby,..." Mit spørgsmål er så, hvad "Når" hører ind under, og hvilket tegn der skal herunder. Er det mon en ledsætning? Og kan ledsætninger godt indlede en sætning? -
Fiktion og Faktion?
ForumindlægJeg skal analysere en bog, som er baseret på virkelig hændelser, og det er derfor faktion. Men skal man analysere den anerledes end hvis det havde været fiktion? Og hvilke forskelle er der omkring analysen? -
Digt - jeg er så træt af min krop
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med en analyse af digtet "Jeg er så træt af min krop" Er ikke specielt god til at analysere digte og kunne godt tænke mig at se hvordan en anden har analyseret digtet? -
Hjælp synopsis
ForumindlægHej, Jeg laver lige nu en synopsis og er nået til konotativ og denotativ analyse. Kan kun huske at en denotativ analyse er det ydre, men jeg kan ikke huske, hvad en konotativ analyse er. Hjælp hurtigt, på forhånd tak! -
Itsi Bitsi af Steppeulvene
ForumindlægHej Jeg skal analysere Itsi Bitsi af Steppeulvene, men synes jeg sidder lidt fast. Er der nogen, som har noget analyse, som jeg kunne blive lidt inspireret af, eller som kunne hjælpe? Det er både musik og tekst analyse. -
Literær artikel af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Har fået min 1. litterære artikel for til mandag og har skrevet lidt over en side, men nu er jeg simpelthen gået i stå!! Jeg skal analysere og fortolke novellen. Jeg ville blive meget glad, hvis nogen ville kommentere den, hvad kan jeg gøre bedre, hvad der mangler osv. Køreplaner – ... -
Mennesker med erhvervet fysisk handicap
ForumindlægHej Jeg har i AT med overemnet 'kampen for det gode liv', valgt at have om mennesker med et erhvervet fysisk handicap. Jeg vil i fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), forkusere på, hvilken kamp mennesker der før har levet et normalt liv og pludselig erhverver sig et fysisk handicap... -
AT synopsis
ForumindlægHej.. Vi har lidt problemer med vores AT synopsis, og nogle ord og metoder vi ikk forstår. Først vil vi lige høre om hvad ordene: Demonisering, Deindividuation, Dehumanisering betyder? Og derefter vil vi høre hvad primær og sekundærkilder er, og hvordan man laver en kildekritisk analyse? Håb... -
Pesten
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave SRP og har fået til opgave at analysere hvad kirken og statsmagten under pesten gjorde for at forhindre at befolkningen blev smittet i tidsrummet 1347 til starten af 1800-tallet. er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan gøre dette for er kørt fast ? :) -
Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse?
ForumindlægJeg skal til DIO-eksamen (Det Internationale Område på HHX) på mandag, men jeg er blevet i tvivl om en ret grundlæggende ting i min opgave :(( Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse? Hvis jeg fx skal redegøre for en historisk begivenhed, kan jeg så finde kausale årsagssammenhænge, ell... -
SRP - hjælp!!!!
ForumindlægHej med jer. Jeg har brug for hjælp til at definere en tekstgenre. Teksten er på dansk, den fylder 10 sider, skribenten udtrykker egen mening samt inddrager interviews hun selv har lavet - så deres meninger kommer også til udtryk. Nogen der ved hvordan man analysere sådan en tekst. Analysemodel... -
Det haster!!!
ForumindlægHey alle sammen! Jeg har skrevet før om der er nogle, som sidder inde med en analyse og fortolkning af novellen "Isaksen".Men ingen har, så jeg spørger igen, fordi uanset hvad jeg skriver får jeg altid 9 for mine stile, og ikke højere. Jeg vil godt se hvad jeg mangler, for at få en høje... -
DANSK: Råd til eksamen
ForumindlægHej,Er der nogen, der har nogle såkaldte gode råd til danskeksamen?Og er det korrekt, at man har en times forberedelse? Jeg søger specielt gode råd i forbindelse med lyrik (Og jo, jeg har tjekket studi's fremragende guide til analyse, men kunne også være rart med lidt råd fra "virkelighe... -
Dansk referat...
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om jeg er kommet til at tage noget analyse/fortolkning ind i mit referat... så vil lige høre om der evt. er en der vil være sød at kigge det hurtigt igennem og give en lille kommentar med på vejen? (Det fylder lidt meget, hvorfor jeg ikke har plottet det ind her..) venlig... -
Engelsk eksamen - sværhedsgrad?
ForumindlægEr der nogen der har været oppe til mundtlig engelsk eksamen, 3g, højniveau, sproglig? Jeg skal op på tirsdag, og nervøsiteten er begyndt at blive ret slem! Hvor svær er oversættelsen? Det er den jeg frygter mest, nemlig. Og hvor mange fejl kan man lave i den, hvis man godt vil have en nogenlunde...
