Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 12701 til 12720 af 36004
-
stående bølger
ForumindlægHEJ ALLESAMMEN jegg er igang med en rapport om stående bølger og har følgende oplysninger: lodmasse: 50 , 50 , 100, 100 osv Antal buge: 2 , 3, 2, 3, osv Frekvens: 32, 50 , 47, 70 osv Kraft, F : 491, 491, 982 , 982 osv Bølgelængde: ............ Hastighed: ..................... V^2: .................. -
2 ligniger med 2 ubekendte...
Forumindlæghej... Hvordan løser man 2 ligninger med 2 bekendte ved at se på to rektangulære arealer? Hvordan fungerer dette? -
Mesylation
ForumindlægGodaften...! Er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvad mesylation er...? -
CNS og PNS
ForumindlægHej Jeg forstår hvad CNS og PNS er, og jeg forstår også hvad "afferente nerveimpulser" og "efferente nerveimpulser" er.. Men er de det samme? Altså: CNS = efferente nerveimpelser PNS =afferente nerveimpulser Jeg har læst om dem begge, og synes de udfører d... -
opstilling af differentialligning
ForumindlægHej! Vi har problemer med at opstille og løse en differentialligning for en dæmpet svingning, der er dæmpet af en gnidningskraft som følger coulombs lov Fgnid=my*Fn. Er der nogen der kan opstille en generel differentialligning? -
en- og tovejskommunikation
ForumindlægHvad er forskellen på en- og tovejskommunikation? Er det ikke, at ved en tovejskommunikation kan man svare på det der er skrevet eller sagt f.eks. et brev, læserbrev, e-mail osv. Hvorimod man ved en envejskommunikation ikke kan svare på det der er skrevet eller sagt? (f.eks. en lov) Er artikler... -
Bifag, hvilke krav?
ForumindlægJeg har lige en lille diskussion med en ven over msn, så jeg håber SP kan hjælpe os lidt: Hvilke krav er der til bifaget? Må man fx godt skrive om ting, der er gennemgået i undervisningen, eller skal det være nyt stof? -
hedder tøj i flertal. Kleidung eller Kleidungen?
Forumindlæghedder tøj i flertal. Kleidung eller Kleidungen? -
Lineære funktioner
ForumindlægHej Nogen der kan forklare mig lidt uddybende hvordan dette spørgsmål skal besvares? Gør rede for hver af de fire størrelser, som kan indgå i regneforskriften for en lineær funktion. Illustrer! Derefter skal jeg forklare de matematiske begreber, som dukker op under besvarelsen. Jeg er kommet så... -
Frekvens
ForumindlægHej, er der nogen der kan fortælle mig, hvordan man regner frekvenser ud fra kumulerede frekvenser? Håber I kan hjælpe mig. På forhånd mange tak -
hvad forskellen er på en sammenlignen og en perspektivering ?
ForumindlægHej Alle ! er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen er på en sammenlignen og en perspektivering ? vil meget gerne have det at vide snart. Hilsen Mia. -
Ideer
ForumindlægHej Er i gang med eksamensprojekt i billedkunst, har emnet "Sammenstød" ved ik hvad jeg skal lave ville høre om i havde nogen ideer. -
Sprog?
ForumindlægHej til alle jer derude. Jeg er halv fransk og halv armensk, jeg taler 4 sprog flydende - dansk, fransk, armensk og selvfølgelig dansk. Jeg har altid fået rigtig høje karakterer i sproglige fag, og jeg har altid været meget glad for at kommunikere på andre sprog, men nu kommer spørgsmålet, hvad ... -
ny cosinusrelationer
Forumindlægvinkel c = 90 grader bestem siden a når b = 5 og c =10 -
Problemer i problemregning
ForumindlægHej, Altså jeg har problemer med problemregning i matematik. Jeg har ved ik hvordan man laver opgaverne men når jeg får en formel eller får afvide hvordan kan jeg godt, men ellers kan jeg ik. Jeg mangler formlerne? -
AT-synopsis
ForumindlægHeej alle sammen Nu er jeg nok ikke den eneste der i dag tænkte åh åh, da jeg hørte emnet "Fremtiden - visioner og forudsigelser" til AT-synopsen, som vi 3.g'er skal skrive snart.. Jeg tænkte derfor på, om der måske var nogen der havde fået nogle geniale ideer til underemner? Jeg v... -
meget kort!
ForumindlægHvordan angiver jeg koordinaterne til en retningsvektor og til normalvektor for hver af disse linjer?: 1. y=2x-3 2. y-4=3/4(x-1) 3. 2x+5y-7=0 -
Salmeanalyse af "Op! al den ting"
ForumindlægJeg sidder lige her og bakser med en strofe fra salmen "Op! al den ting" af Brorson. Jeg tænkte på om nogen af jer kunne komme med jeres mening: "Hvad skal jeg sige, når jeg ser, at alle skove vrimle, de mange fuglesving, der sker op under Herrens himle!" På forhånd tak. -
Halløj, mangler lidt hjælp
ForumindlægI min emneopgave står der: Beregning af nulpunkter – herunder faktorisering (to tal gangen sammen giver nul, så..) Da jeg ikke kan finde noget om det i bogen, som giver en sammenhæng med mine notater, ville jeg prøve her :) Håber virkelig i kan hjælpe.. -
KORT MAT opgave Integralregning
ForumindlægHej Alle :) Jeg har virkelig problemer med denne opgave.. Har prøvet gang på gang at få den løst.. Men ved ikke hvordan jeg skal gøre det.. Håber der er en der kan hjælpe med en udførlig guide :D Den lyder sådan her: To funktioner p og h er givet ved: p(x)=e^(2*x) og h(x)=e^(x-k), hvor k er ...
