Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12821 til 12840 af 152758
-
Skraveret Integrale
ForumindlægSom så mange andre der har mulighed for at regne dette års eksamenssæt så søger jeg lidt hjælp til en opgave. Sættet findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/... -
Matematik eksamensssæt
ForumindlægHej jeg er ved at løse eksamenssæt og jeg har brug for hjælp.. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/2HF073-MAC.pdf Opgave 1 a) Bestemmelse af længden af siden EF 9/6 = 1,5 <-- skalafaktor 4*1,5 = 6 EF = 4*1,5 = 6 Bestemmelse af længden AC AC * 1,5 = 12 AC = 12/1,5 = 8 Op... -
omskriv til cirklens ligning og find tangent samt bevis punkt på cirklen
Forumindlæghej jeg sidder og kæmper med et stykke, hvor jeg ikke kan få det til at gå op. Med mindre der er en fejl i stykket... det hedder x^2 + y^2 + 4x - 8y = 5 jeg ville kunne faktorisere og få stykket til at gå op, hvis der skulle stå - 4x og ikke plus. med ligningen ovenfor, ville jeg faktorisere ... -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg har fået denne opgave for som jeg har vedhæftet. Jeg har lavet spørgsmål a ) og fundet ud af at det er en første ordensreaktion, men hvordan laver jeg b) og finder reaktionshastigheden til tiden 60 miniutter? jeg ved at formlen for hastighedsudtrykket = v = k * [A], men hvad så? -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Varmelære - HASTER!!
ForumindlægJeg har nogle opgaver som jeg er lidt usikker på.. håber i kan hjælpe :/ En isklump på 20 g opvarmes fra -10°C til 24°C. Ved 0°C skifter den fra fast til flydende form. A) Redegør for hvad Qis , Qs og Qvand er. B) Beregn hvad de tre energier er og til sidst den totale energi is... -
praktisk om eksamen
ForumindlægFår elever på kemi b niveau på forhånd at vide hvilken forsoeg de kan traekke til eksamen? (Jeg er klar over at det er en vi har lavet i undervisningen.) Eller er samtlige udfoerte forsoeg mulige traek til eksamen? -
HTX 1-10
ForumindlægNu skal jeg forhåbenlig selv på HTX. Er det noget jeg kan glæde mig til vis jeg elsker fysik/kemi og historie og matematik. er det sjovt kedlig Spændene?. eller sidder i bare og Gamer Cs.- World of warcraft.- eller bare wc3 ;D -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
Naturfag hjælp arbejdsspørgssmål.
ForumindlægHej. Vi har om fødevareproduktion globalt og lokalt. Vi har ingen idé om hvad man kan komme ind på i Fysk/kemi. Nogle bud på arbejdsspørgsmål eller forsøg? -
Engelsk delprøve 1 hjælp sætninger
ForumindlægHej Studieportalen folkens ^^ Jeg har Engelsk eksamen om ikke så længe, og starter med den skriftlige. Til det er jeg igang med at gennemgå en masse engelsk eksamenssæt til det formål at blive bedre til det sætninger der er i starten og man skal rette. det går altså ud på følgende: ... -
Medicin
ForumindlægHvilke muligheder har man hvis man er sprolig student, gennemsnit på 8 efter det gamle skala for at komme ind på medicin studiet? Nada?? Findes der ikke nogle genveje, smutveje? -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Mat 8 Test
ForumindlægHej jeg skal op til en mat 8 test imorgen.Er der har været op til før. Vil gerne gerne være klar til testen imorgen -
1/2 år mere?
ForumindlægHej! Jeg har hørt at hvis man går på HF og man gerne vil på universitetet, så skal man gå der 1/2 mere, hvis 2 HF slutter til sommer i 2019 og man skal gå der i et 1/2 mere, hvornår er man så færdig med gymnasiet? -
matematik
ForumindlægNissefar giver sine to børn en lille juleopgave. Han fortæller dem, at der findes netop tre på hinanden følgende tal (f.eks. 5, 6, 7), der giver summen 51. Det midterste af de tre tal er et primtal. Hvilket tal er det midterste i talfølgen? -
På grænsen...HJÆLP!!!
ForumindlægHej! Jeg stå i den situation som er, at jeg har et snit på 10,4 og det studie jeg vil på er snittet 10,3. Mit spørgsmål er så omkring hvorvidt jeg kan føle mig "sikker" på en plads eller om jeg skal søge ind på kvorte 2? - Ordontologi (Tandlæge). -
Hej
Forumindlæghej jeg har et gennemsnit på 2,7. har jeg stadig mulighed for at læse videre til diplomingeniør eller erhversøkonomi?
