Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12861 til 12880 af 33650
-
HJÆLP TIL DEN GYMNASIALE UDDANNELSE
ForumindlægHej allesammen jeg går i 9. klasse og skal til at vælge, hvilket gymnasie jeg skal vælge. jeg står imellem htx og stx og har derfor brug for nogle råd. jeg henvender mig hovedsageligt til dem, der går på ørestad gym eller kg - hvordan er stx? hvordan er niveauet? kan dit gymnasie anbefales? ogs... -
beregning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal beregne dettem håber der er nogle der kan hjælpe mig Beregn den respiratoriske udvekslingskvotient (R) for nedbrydning af palmitinsyre. Vis dine beregninger. linket til de oplysninger jeg får opgivet http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-u... -
Droppe ud?
ForumindlægJeg går i 3.g på STX og ved ikke, om jeg skal droppe ud? Jeg ønsker at tage en uddannelse, der kræver et højt snit og stoler ikke helt på, at kvote 2 er vejen.. Overvejer derfor at droppe ud og tage en 2-årig STX i stedet for netop at have den mulighed for at forbedre mine karakterer. Jeg spørger... -
1.g næste pr igen
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymnasium ligenu og vil godt skifte til stx, jeg har talt med min studievejleder og han siger at jeg kan først skifte til en stx næste år som 1.g elev igen. Jeg vil heller ikke bare droppe ud og være hjemme i et halvt år, men jeg vil gerne gå her i nogle måneder i nu så jeg ... -
Imperialisme........what!!
Forumindlæghejsa......er der nogen der kunne give mig en beskrivelse af hvad imperialismen helt konkret er???Kunne jeg være så heldig er der var nogen der havde noter til bogen Imperialismen 1870 - 1914 af Henrik Skovgaard??? Eller fortælle mig politikernes og oppositionens betydning for den europæiske impe... -
Sammentrækninger i tekster ?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil hvor jeg er blevet i tvivl om, om man må bruge sammentrækninger som wasn't, didn't osv. når det er i tekst og ikke tale. Er også lidt i tvivl om hvordan man skal skrive can't uden sammentrækning da mit skrive program mener at de... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Partiernes holdninger i DK
ForumindlægHvad er Socialdemokraterne, Radikale venstre, Venstre, Liberal Aliance, DF og SF's holdning til fordelingspolitikken, Lighed/ulighed og den offentlige sekrtor/velfærdsstaten... Hvad er partiets holdning til fordelingspolitikken? Hvad er partiets holdning til lighed/ulighed? Hvad er partiet... -
Engelske sætninger?
ForumindlægEn der vil lige tjekke disse sætninger igennem for fejl ? 1. Your mom says, that you have to clean the room 2. I don’t want you to come tonight 3. He has to do it in that way, if he wants to solve the problem, said the father. 4. He is specialist, so he must know it 5. Do you want t... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der vil rette disse sætninger som jeg har oversat, altså det engelske? Og er der nogle der vil skrive de sidste 2 sætninger på engelsk? kan nemlig ikke finde ud af det - Politiet får masser af informationer fra borgerne, som ikke bliver brugt til noget. The police get a lot... -
Bagud på uni !!
ForumindlægHej alle Jeg er desværre kommet i den situation, at jeg er kommet utroligt langt bagud på mit studie, pga. akut sygdom. Jeg er i hvert fald 200 sider bagud, og jeg kan ikke overskue hvordan dælen jeg skal få indhentet alt dette.. Jeg ville derfor høre, om der er nogle derude som har nogle gode... -
AT eksamen i kolera
ForumindlægHej. Jeg skal snart til AT-eksamen. Og mit emne er koleraepidemien i København 1853. (Historie og Biologi) Problemet er at, jeg ikke ved hvad jeg selv skal tage med til eksamen, som eget materiale.. Har kigget en del på nettet, men uden held.. Har kun fundet en statistik som viser hvor mange som... -
rette 8. sætninger?
Forumindlæghej, Er der nogen der vil rette og kigge lidt på 8 engelske sætninger? 1. Tim was a football player. 2. The new boy in the class, isn’t Christian, he is a Muslim. 3. Like mother is it hard to say goodbye to once little child at the morning. 4. Are you a teacher? No I am a pupil. 5. May I ... -
Geologi
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg skal snart op til geo-eksamen, men mangler nogle noter til "bjergarternes kredsløb" -er der nogen, som sidder inde med nogle gode noter omkring dette...?Hvis ja, så please læg dem ud på siden...:-) På forhånd tak - Og go' eksamen til dem, som skal op:-)!!!Mvh.Line -
Afrikas kolonisering og afkolonisering
ForumindlægHejVille høre om der var nogle de rhavde nogle noter til "Afrikas kolonisering og afkolonisering", og til "Danmark fra 1945 - til nutiden" Hvis der er nogle ligger inde med noter til en af disse emner ville det være til stor hjælp hvis i kunne sende dem til min mail: Harald@fa... -
Hjælp søges til mellemkrigstiden. Hurtigst muligt!
ForumindlægHej. Jeg søger nogle noter, informationer om forfattere fra mellemkrigstiden.Forfatterne og novellerne er:Gunnar Jørgensen, Af:FlemmingHC Branner, Et barn og en musHarald Herdal : Gaden (digt)Hvis jeg på nogen måde bidrage med hjælp til den som har noter eller information om disse tekster gør jeg... -
Socialrådgiver mappen
ForumindlægHer kan man loade noter, begreber, modeller osv. Tråden kan være en rigtig god måde, at dele noter eller opgaver, så man bedre kan bruge teori og praksis :-)- spørgsmål og søgning af spicifikke ting er velkomne. -
Protagoras
Forumindlæger der nogen der har nogle noter, der omhandler Protagoras?synes ikke rigtig jeg kunne finde noget under opgaver, så hvis der er nogen der lige kan slynge noget ud af ærmet, eller ligger inde med noter -som de vil dele- så vil jeg blive glad.. -
en rose til emily
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at få hul på "en rose til emily" af Faulkner?noter modtages med glæde, kan bytte med noter til ondskab, krimi, "den døde zone, american beauty og mange andre. Det er kun lige den her jeg ikke kan få hul på. -
Dafnis og chloe
ForumindlægNogle der har nogle gode noter til dafnis og chloe? Kan ikke finde en eneste opgave herinde der handler om dem :(Forstår nelig ikke mine egne noter jeg skrev i tidernes morgen først i 3.g.. De er ikke rigtig brugbare..
