Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12921 til 12940 af 33009
-
Geometri!!!!!
ForumindlægHaster, jeg står og skal til eksamen imorgen. men kan ikke komme videre med en opgave. opgaven lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en vilkårlig trekants midtnormaler og dens omskrevne cirkel. samt: Gør rede for sammenhængen mellem en vilkårlig cirkels vinkelhalveringslinier og dens omskrevne ... -
hjælp
Forumindlæger i gang med at lave lektier. Forstår dog ikke følgende opgave. 1) Bestem normalvektor for linien m, som har retningsvektor r=-2 7 2) Det oplysese at den skærer punktet A(3,9). Jeg skal bestemm... -
Til dem med biologibogen (SYSTIME)
ForumindlægVille høre om en eller anden havde skrevet forklaringer ned til figurene i bogen og som evt. ville snede dem til mig? Jeg fatter absolut hat af de figuer i bogen har nu siddet og læst hele dagen men de figuer siger mig intet :-S En der har mulighed for dette? -
Tale
ForumindlægHeysa.. Hvordan holder man en god tale om et emne og hvilke ting skal man have med? er der en god model man kan gå efter så man får alle virkemidler med, samt at lytteren bliver interesseret? -
bukser
ForumindlægHej, Hurtigt spørgsmål: Når man snakker om bukser på tysk er det så i flertal eller ental, fx: Damerne har lange bukser på. -
Normalside? HVOR MANGE ANSLAG?
ForumindlægHey har læst forskellige steder. Nogle sige 2200 nogle 2250 nogle 2400 hvad er rigtigt? Har hørt at det trækker meget ned hvis man ikke opfylder det givne antal sider... Så hjælp hvis i kan :) -
Diktat
ForumindlægHej. Jeg for ALTID et 8-tal til min diktater. Hvilken metoder kan jeg bruge, for at komme højere op, fx. navneord = Ende på - ENE - udsagnsord = Ende på - ENDE - Nutids-R = brug spiser/spise -
bevis
Forumindlæghey.. har lidt svært ved at bevise disse to formeler: k = 2 × s2 × sinv/2 (Til beregning af korden i en keglestub) og v = (360° × b)/S2 (til beregning af v i en keglestub) nogen der kan hjælpe.. så i velkomne:D -
Opgave med procent
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne her opgave, det ville være en stort hjælp hvis en kunne skrive mellemregningerne og svaret ned tak! a) Et beløb på 7500kr. blev på et tidspunkt indsat på en opsparingskonto med 4% årlige rente. Der står nu 13507 kr. på kontoen. Hvor lang tid er der gået? Tak! -
fordoblingstiden T2
ForumindlægHej;-) Jeg vil rigtig gerne vide hvad T2 bliver når a er lig log1,04. Altså log 2 divideret med log 1,04. det lykkes ikke på lommeregnerne. ? -
Sædkvalitet
ForumindlægHvordan kan det være, at nordiske mænd har en dårligere sædkvalitet end europæiske mænd? -
Mit program kan ikke tegne en retlinje..
ForumindlægHej.. jeg har et lille problem.. mit grafprogram "Graph" kan jeg ikke få til at tegne en retlinje gennem disse punkter: x-værdier 1) 0,0000960 2) 0,0001280 3) 0,0001600 4) 0,0001920 Til svarende y-værdier: 1) 0,131 2) 0,355 3) 0,611 4) 0,747 Forstår slet ikke hvorf... -
kildefremhævning
ForumindlægHej studi! Hvordan sætter jeg citates kilde ind i sidefoden på en side uden at ændre de andre siders sidefod? -
lidt rettelse
Forumindlæg1) arving til den britiske trone = heir to the British throne Kan man sige det/lyder det godt? 2) “I didn’t know what to believe, he kind of sound very convincing.” 3)“He had eyes there were so tired – as he hasn’t slipped in many days, and while he was talking I could smell his breath, and ... -
En oversættelse
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med resten af min oversættelse : Klokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget takket være damens faste greb om tasken. Få minutter... -
Bestem a og c
ForumindlægGrafen for f(x)= -x2 + bx + c har toppunkt i (2,1), bestem b og c Please hjælp er gået helt sort :/ -
Hurtig sætning :)
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk: "Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande har det mindst dobbelt så godt som for 50 år siden, er de ikke mere tilfredse" Jeg har forsøgt selv og er kommet frem til: "He supports his theory: in spite of the fact that th... -
Hjælp til engelsk
ForumindlægEn der gider at hjælpe det er en disposition med det jeg vil sige? En der vil hjælpe? -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHvordan vil i oversætte denne sætning: Arbejdet i huset var ikke nok. Jeg ved nemlig ikke om det er "in the house" eller "at the house" Håber i vil hjælpe. TrineLE -
lige en hurtig en
Forumindlæghvad bliver (½^x)^2 bliver det (1/4)^2x eller bare (1/4)^x eller måske noget helt andet?
