Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12921 til 12940 af 19479
-
binomialfordeling
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om , når man taler om binomialkoefficienten , hvilken betydning har n! Jeg kan se at der i mine noter står, at n! kaldes n'te fakulitet n! = n* (n-1) ... 4*3*2*1 Men hvad menes der mon med det ^ -
Kernefysik - bindingsenergi
ForumindlægI en note står der: "Det kan vi sammenligne med bindingsenergien for et H-atom, hvor der kræves 13,6 eV for at adskille elektronen fra protonen." Men burde der ikke stå neutronen istedet for elektronen? Nukleoner er jo fællesbetegnelsen for protoner og neutroner, så er det ikke hvor me... -
Lyskilders frekvensspektrum
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har trukket emnet "det elektromagnetiske spektrum", og jeg har fået nogle stikord udleveret som jeg skal undersøge. Bl.a. "lyskilders frekvensspektrum", men jeg kan simpelthen ikke finde noget som helst om det, hverken i ... -
Erhvervsøkonomi 2. semester
ForumindlægJeg er i gang med at læse til eksamen HA 2. semester. vi får et spørgsmål til eksamen ud fra vores pensum der består af 3 bøger. driftsøkonomi, peter lynggaard. 7. udgave. Virksomheders hverdagsstrategier 1. udgave og innovation, David Smith 2. udgave. nogen der har været op eller skal op og har... -
Hjem til omregn kubikmeter
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave noget geometri men er gået i stå. Opgaven lyder: Olien fra tanken skal hældes på på. Hvor mange tænder skal der burges? Jeg har en Olietank med 18,84 m3 og Olietønde med 804247,71 cm3. Nogle der kan hjælpe med svar og evt. skrive udregningen, så jeg kan få d... -
Udledning af Epot, mgh
ForumindlægHej Jeg skal til fysik-eksamen i morgen, og forbereder mig på mekanisk energi. Der står i mine noter og alle steder jeg kan finde, at mgh er nem at udlede. Hvis det er mgh=½mv^2, så er den nem nok (den skal selvfølgelig omskrives og udledes), men er det virkelig bare det? Der må da være me... -
Komplekskemi
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Lav en kobber(II)sulfatopløsning (1 M). Fyld ca. 10 ml i et bægerglas. Tildryp en koncentreret opløsning af natriumklorid og noter hvad der sker med farven. Farven bliver lyseblåt. Opgaven lyder; Forklar hvilken kompleks kobberforbindelse der er skyld i den farve. (Hvilk... -
Pelles mor ????
Forumindlægjeg er godt igang med at skrive om pelle erobrende, men nu her når jeg skal skrive om moderen, ville jeg være utrolig taknemlig over jeres hjælp, det er kun to ting jeg har brug for 1.for man noget at vide om hendes barndom 2.hvordan døde hun jeg har læst bogen men har glemt at tage noter ig... -
hurtig oversættelse
Forumindlæghej der står i min opg: is violence ever an acceptable response to violence? why / why not er det sådan man oversætter sætningen, jeg har lagt 2 muligheder, hvilken er den rigtig oversættelse på dansk er vold aldrig et acceptabelt svar på vold el er vold aldrig et ... -
Synkronisere Ipod kalender med Mac kalender
ForumindlægHej, alle. Jeg kunne godt tænke mig at synkronisere kalenderen (og andre ting som noter og påmindelser) i min iPod touch med kalenderen i min MacBookPro. Altså sådan at når jeg skriver noget ind på min kalender i min iPod, dukker det op i min Mac. Kan det lade sig gøre? Hvis ja, hvordan? På forh... -
Matematik HjÆÆÆÆLp..
ForumindlægJeg skal bruge nogle fantastiske noter til Matematik A forløbet, gerne med definitioner og beviser m.m. Jeg er kommet i den situation hvor jeg skal selvstudere mat a, og det ville derfor være dejligt med nogle menneskelig ord for de enkelte emners forståelse. hvis de er rigtig gode, er je... -
regneregler i defferentialregning
ForumindlægHej, jeg havde på et tidspunkt beviset for regneregel nr. 2 for differentialregning i mine noter. Regneregel nr. 2 er: (c * f(x))' = c * f'(x) Men den er blevet væk nu... Er der nogen der har beviset liggende som evt. kunne videregive det gratis til mig? Tak på forhånd! -
Spillekort
ForumindlægHej! Hvordan pokker opstiller jeg dette regnestykke? I et eksperiment med et almindeligt spil kort, går ud på at trække et kort, notere hvilket kort det er, ligge det tilbage i bunken og blande sættet. Hvis dette eksperiment udføres 9 gange, hvor stor er sandsynligheden for at 6 af kortene er e... -
løs 3.gradsligning?
ForumindlægHej! Jeg har ligningen: 4x^3 - 2 · 2x = 0 Mit spørgsmål er: Hvordan løser jeg denne? Ved brug af nureglen? Eller skal jeg faktorisere? Jeg kan ikke huske hvordan man gør nogle af delene, og kan ikke rigtig finde en løsning i mine noter om 3. gradsligninger. :D Det ville hjælpe rigtig... -
Hvordan analysere man kortfilm
ForumindlægHej allesammen, jeg har brug for lidt hjælp Jeg har ikke rigtig en ide om, hvordan man analyserer en kortfilm hvor starter man overhovedet? Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal lave en indledning og et resume, men hvad gør man så bagefter? Er der nogen, der kan skrive en liste over ting,... -
Sammensætning af monotone funktioner
ForumindlægHej alle. Vil en sammensætning af to funktioner med samme monotoni altid være monoton (evt. med samme monotoni som de to funktioner, den er sammensat af)? Jeg sidder og prøver at gennemskue nogle noter i mikroøkonomi, hvori der laves nogle udregninger, hvor jeg synes at de nødvendige forudsætni... -
Danmark i 1930'erne
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave i min SRP at analysere de økonomiske teorier og politikker, der blev brugt for at føre Danmark gennem krisen. Nogen der ved hvilke økonomiske teorier som Stauning var tilhænger af? Hvis i har noter eller gode kilder til spørgsmålet, så modtages de med stor glæde... -
hjælp i dansk aflevering
Forumindlæghey nogen der har skrivet om med udgangspunkt i en artikel af Kirsten Thorup og Thomas Boberg. og man ogs¨skal skrive en introduerenserne artikel om den skønlitterære forfatter som jounalist nogen som har nogen ideer hvordanje gkna starte eller som måske har nogen ideer_ noter je gkan låne ... -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
SRP hjælp!!
Forumindlæghejsa, i min SRP opgave skal jeg skrive om Gadebørn i Latin Amerika, men har meget svært ved at finde litteratur til dette. Hvis der er nogle som har nogle noter jeg må få ville jeg blive meget glad. Det må gerne være på engelsk eller spansk og meget gerne med hårde dataer osv. :-)
