Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 12941 til 12960 af 119568
-
Lineær funktion - bestem a og b
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: Den lineære funktion f(x) = ax + b går gennem punktet (8,4) og har en absolut y-tilvækst på Δy = -6 for en absolut x-tilvækst på Δx = 3. Bestem tallene a og b. Jeg har ved ikke hvad "og har en absolut y-tilvækst på Δy = -6 for en... -
Matematik dumpet eller bestået?
ForumindlægJeg står og har haft matematik på A niveau. Min årskarakter blev 4 mundtlig og 7 skriftlig. Har været oppe i skriftlig matematik, men mangler mundtlig. Til den uddannelse jeg vil ind på, skal jeg have bestået matematik A. Men hvordan skal dette regnes ud? Tager man gennemsnittet af den skriftlig... -
Hjælp til SRP i matematik og historie.
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP om "Ægyptisk Matematik" i matematik og historie. Matematik delen er hovedsaligt baseret på, hvordan man andvendte matematikken med hensyn til addition, subtraktion, multiplikation og division, hvordan de løste ligninger. I historie skal jeg komme ind på det samf... -
Hjælp til Matematik A-niveau
ForumindlægHej, Jeg er en pige, som mangler noget hjælp til matematik A- niveau her i den sidste del af 3.g. Ville høre om der evt. var nogle herinde som kunne hjælpe mig? Du skal helst være kvinde meget gerne studerende i Københavns området. - Vi kan aftale om tid, sted og pris! -
SRP om græsk matematik
ForumindlægHej, jeg skriver srp om græsk matematik og skal analysere hvordan det antikke græske samfund gav mulighed for matematisk tænkning og praksis. Jeg er virkelig på bar bund, er er nogen som har skrevet om det, som kan sende det til mig, eller bare nogen som ved noget om det eller har et godt link - ... -
Bestem koordinaterne til a og b (vektorer)
ForumindlægHejsa! Nogle der kan forklare hvad man skal? ER HELT LOST?! Meget gerne i steps - det er til en aflevering!! :) Tak på forhånd! -
Eksamen: Engelsk B mundtlig HTX (hjælp!)
ForumindlægHeyho! Jeg er en anelse i tvivl om eksamensformen for mundtlig engelsk på B-niveau for HTX-elever. Jeg ved: - At man skal have skrevet et såkaldt "selvvalgt emne", altså en større skriftlig opgave om et specifikt emne, flere uger inden, og at man skal fremlægge den til eksamen. - At man... -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Angående spørgsmål til mundtlig matematik
ForumindlægHej allesammenJeg ska op i matematik her meget snart og det er sådan at min lærer slet ikke har givet eksempler på hvordan eventuelle eksamensspørgsmål kunne være formuleret, så det er her jeg spørger jer: er der nogen som har eller ved hvor jeg kan finde nogle eksempler på spørgsmål der kan komm... -
Hjælp til mundtlig matematik C eksamen
ForumindlægHej alle sammen jeg har lidt problem med nogle dispositioner til mundtlig eksamen i matematik her på tirsdag. 1. Andengradspolynomier: - Vis fordan man løser andengradsligninger - Giv ekspel på anvendelse af andengradsfunktion 2. Eksponentielle Funktioner - Forklar reglen for fordoblingskonstan... -
Bestem a og b i retviklet trekant.
ForumindlægHjælp, forstår ikke hvordan man regner det ud. Tak på forhånd :-) -
Forskel på a, b -og c-niveau
ForumindlægHej! Jeg ville høre om i vidste hvor forskellen på a, b -og c-niveau ligger? Jeg har hørt at forskellen er om man har det i et, to eller tre år? Er forskellen på sværhedsgraden virkelig så stor? Mit problem er at jeg gerne vil have musik på A-niveau, men det kan kun lade sig gøre hvis jeg vil ... -
Hjælp til FS10 mundtlig matematik.
ForumindlægHej! Jeg har snart eksamen i mundtlig matematik FS10. Er der nogen der muligvis kan forklare hvordan det foregår og måske evt. give TIPS. -
Gode råd til matematik eksamen?
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan komme med nogle gode råd til hvordan man skal starte sin matematik a eksamen? Skal man starte med at bevise eller hvordan? -
Stikprøve og konfidensinterval, Vejen til matematik B2, Opgave 174, side 218 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægI en kommune overvejer man at anlægge en cykelsti, men man vil gerne kende andelen p af borger, der ønsker stien. Derfor spørger man 250 tilfældigt udvalgte borgere. Ud af de 250 svarer 150 ja, resten nej. a) Hvilke krav skal være opfyldt, for at man kan betragte antallet af ja-borgere som binom... -
Uddannelse?
ForumindlægHej! Jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg vil uddanne mig til. Jeg vil gerne være en kirurg og bo i USA, men det virker som om, det kræver meget at få de to ønsker opfyldt. Desuden er jeg ikke 100% sikker på, at jeg vil være kirurg. Jeg er virkelig i tvivl. Jeg ved heller ikke hvilket gymnasium,... -
Bestem tallene a, b og c
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til vedhæftede opgave! Jeg er helt lost -
Cirkel og tangenter. Vejen til Matematik 2B, Opgave 47, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 47 Tegningen viser en cirkel med to tangenter. (se vedhæftede fil) a. Opskriv en ligning for cirklen Mit forsøg: Cirklen med centrum i C = ( a,b) og radius r har ligningen ( x - a )2 + ( y - b )2 = r2 a = 12 og b = 6 og r = 5 ( x - 12 )2 + ( y - 6 )2 = 52 Det samme som f... -
Matematik privatlærer i København
ForumindlægHej :) Jeg søger en matematik lærer der kan hjælpe to elever der er præcis på samme niveau i matematik A. Vi går i 3g, og har brug for hjælp til at forstå lektierne og de forskellige emner. Håber nogen er friske på at hjælpe På forhånd tak -
Matematik Problemregning og færdighedsregning 2010
ForumindlægHej ! Jeg går i 9 klasse, og har lige været til terminsprøve i matematik, fik kun 00. Jeg er virkelig dårlig til matematik og vil gerne bestå med nogenlunde et 02 eller et 4 tal. Så er der nogen der har Problemregning og færdighedsregning her fra 2010? :)
