Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 13041 til 13060 af 47924
-
Fysik/Kemi ''Projekt''.. Hjæælp!
ForumindlægHeeij :D Jeg skal lave en projekt i F/K med følgende punkter: * Periodisk system ''opbygning'' * Ioner ( simpel ioner & sammensat ioner ) + ion gitter * Grundstoffer ændre deres egenskaber, når de reagere med hinanden. * Opløslighed af salter. * Krystal dannelser * Syre + bas... -
AT í fysik og dansk om "det krakelerede verdensbillede"
ForumindlægHej, jeg har et AT-forløb som der står i titlen. Jeg skal have lavet en problemformulering, men er helt blank! Er der ingen der har nogle gode idéer?? :) -
Nogle der lige har lyst til at rette min fysik rapport??
ForumindlægDen svingende streng. Nadja Gam, Perle Sarah Herløv Moltved og Iben Petersen Schmidt. Forsøgets formål: Formålet er at finde partialtoner og derefter at finde deres hastighed. Apparatliste: · Tonergenerator · Vibrator · Krokodillenæb · Trisse · Fiskesnøre Udførelse af fo... -
Bernoullis ligning - hvordan kom han frem til den? (Fysik)
ForumindlægHej I forbindelse med AT og vindmøller, benytter jeg Bernoullis ligning. Men da AT jo går ud på "metoder", vil jeg bare spørge, om der er nogle der ved/har et link til et sted, hvor det står...? Brugte han fx den empiriske eller den hypotetisk deduktive metode? Tak for hjælpen på ... -
Facit til fysik sæt 28 maj 2018
ForumindlægNogen som kan vedlægge en PDF eller facit til fysiksæt 25. maj 2018? -
Fysik. Stående bølger, elektromagnetiskstråling, termisk energi
ForumindlægHey Jeg har nogle opgaver jeg er gået i stå med og håber virkelig der er nogen derude der er villig til, at hjælpe hvordan man får løst dem, eller hvis nogen har det korrekte svar (med beregning) 1. Stående bølger Hvis der er 5 bølgetoppe når længde er 0.44m, hvad bliver bølgelængden &lambda... -
Eksamensspørgsmål i Fysik "Absorption af ioniserend stråling i stof"
ForumindlægHej til Alle. Jeg har en eksamsspørgsmål som jeg kæmper hårdt at forstå, men jeg ikke kan forstå. Det er "Absorption af ioniserend stråling i stof". Hvad går ud spørgsmålet på??? Jeg håber, at nogen kan forklare lidt nemmere, så kan jeg forstå dette spørgsmål. Håber, at derude vil h... -
Ekspotentielfunktioner, logaritmer og vækstmodeller? - Matematik eksamen :/
ForumindlægHej. jeg sidder her og kan ikke ikke rigtig komme videre. jeg skal til matematik B eksamen i morgen, men forstår ikke helt nogle af spørgsmålene, så håber der er en der kan hjælpe mig? 1) Vækstmodeller Du skal specielt gøre rede for eksponentiel udvikling, f(x) = b · ax. Gør rede for, hvordan man... -
Gode råd til matematik eksamen i 1.g
ForumindlægJeg skal op i matematik i morgen tidligt. Men er ikke helt sikker på hvordan den foregår, jeg har ikke helt styr på hvad jeg skal sige hvornår. Nogle der har en eller anden god fremgangs metode ? -
Jer der har været oppe til AT-eksamen
Forumindlægblev i afbrudt under jeres "tale" de første 7-8 minutter? hvad spurgte de ind til i diskussionen? -
Klage vedrørende skriftlig dansk eksamen?
ForumindlægHej allesammen Har lige fået karakterer for afsluttende skriftlig eksamen STX 2019. Jeg har fået 4 i dansk for mit essay om "Meningsdannelse på de sociale medier", hvor jeg ellers plejer at få væsentligt højere karakterer. Jeg overvejer derfor, om jeg skal klage, men vil lige høre je... -
AT eksamen i religion - uden inddragelse af en religion?
ForumindlægHej Jeg skal til AT eksamen om lidt, og har skrevet om stamcelleterapi i biologi og religion. I religion har jeg udelukkende brugt pligt- og nytteetik til at diskutere anvendelsen af stamcelleterapi, men har ikke inddraget nogle religioners holdning til dette i min synopsis. Er det nok inddrage... -
Engelsk eksamen - Spørgsmål man kan trække?
ForumindlægHej. jeg skal snart op til eksamen i engelsk. jeg har styr på min outline og det, men så er der jo det med at man trækker et spørgsmål, om et af de overordnede emner som man har haft gennem 9. klasse. Er der nogle som allerede har været oppe, som kan forklarere hvordan det foregår, og skal ma... -
Hurtigt fysik spørgsmål: kWh til enheden W = J/s
ForumindlægHvordan beregner jeg: Omregn 32,4 kWh til enheden W = J/s -
Synopsis problemformulering og problemstilling - Samfundsfag Eksamen B
ForumindlægHej studieportalen! Mig og min gruppe har trukket emnet identitetsdannelse og socialisation. Vores bilag handler meget om hvordan studerende unge i dag er under et stort psykisk pres pga. det karakterkrav der bliver stillet af samfundet. Vi har med henblik på dette lavet en problemformulering ... -
mundligt eksamen; Adam (The American Dream)
ForumindlægEr der nogen der har trukket teksten Adam skrevet af Michael Lee Cohen? Er teksten en essay? Hvordan kunne man eventuelt analysere teksten, og hvad er forfatterens budskab? På forhånd tak.. -
Eksamen imorgen. Jeg mangler nogle opgaver hjælp
ForumindlægIgennem skoleåret har vi lavet nogle forskellige forsøg, og skrevet forklaringer på dem. Der er dog sket det, at jeg enten ikke har været tilstede, eller har mistet dem. - Den lille kredsløb opgave - Nedarvning af blodtype - Den lille kulhydrat øvelse - Undersøgelse af dyr i søen. - fotosy... -
hvad er forskellen?
ForumindlægHej.. GODT NYTÅR!! heh.. vil bare lige spørge hva forskellen er med gymnasiet og htx?? for mine lærere siger at jeg kan bedre klare htx end gymnasiet... at mit sprog er ikke godt nok til gym.. og derfor anbefaler de mig htx. jeg har da hørt af mange at jeg godt kan klare det efter de så min karak... -
Repetition til Mat2b eksamen (uden hjælpmidler…)
ForumindlægDet er ved at være eksamenstid, hvilket også betyder matematikprøve/eksamen. Jeg er nok ikke den eneste, der fnder nogle af opgaverne i den første delprøve svære. Derfor håber jeg, at nogen af jer "Gode" vil hjælpe med, at gennemgå følgende stykker, da de typer opgaver kan volde problem... -
Skriftlig bioteknologi eksamen maj 2012
ForumindlægHej Alle Savnede selv en lille hjælp til terminsprøven sidste år. Her er opgaven som jeg lavede maj 2012. Håber nogle af jer skal op i den. Mvh
