Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 13101 til 13120 af 179441
-
Sinus-funktion - intervaller på nspire
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: en funktion f er bestemt ved f(x)=x+sin(x), x har intervallet 0 til 2pi a) løs ligningen f'(x)=0 problemet er bare at jeg ikke kan finde den lodrette "streg" man ska ruge når man skriver intervallet ind på in lommeregner - det er en ti nspire cas ... -
Interne forhold?
ForumindlægHej Jeg er igang med en Design:HAY casen til afsætning. Der står at man skal analyser HAYs interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele. Hvad menes der med de interne forhold? Er det bare de interne forhold i SWOT analysen ? Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme iga... -
Opgave 9 - Udviklingen i antallet af internetopkoblede elektroniske apparater efter 2010
ForumindlægJeg har forsøgt at lave spørgsmål a) og b) a)'eren er jeg ret sikker på er korrekt, mht. at finde en forskrift for f, men b)'eren er jeg meget usikker på. Er det virkelig bare det, man skal gøre, at udregne uligheden f(x)=g(x) og løse ligningen vha. CAS? Vedhæftet er opgave og besvarels... -
Identitetsdannelse i "Den blomstrende have"
ForumindlægJeg skriver AT om unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund, og jeg er gået lidt i stå. Jeg har brug for hjælp til, hvori den senmoderne identitetsdannelse spejler sig i novellen "Den blomstrende have." Og er der nogle der muligvis har en case, et interview osv. om unge der udt... -
Eksamen
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen som måske ligger inde med en skabelon over hvordan man skal forholde sig til når man får udleveret sin Case .. Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvordan man skal tackle det når man får den Eller hvis nogen ligger inde med et eksempel på noget lignende s... -
Indstillinger på lommeregner
ForumindlægKære alle lommeregner genier Jeg sidder og skal til skriftlig eksamen, men jeg har det problem, at min Ti-nspire CAS er indstillet til radianer (RAD AUTO REEL), dette skal jeg have ændret, så jeg kan regne med grader. Er der nogle som har mulighed for at hjælpe? -
kønsforskelle + kulturforskelle
Forumindlægcase: "en amerikansk og en japansk studerende bliver sat til at se et grusomt filmklip... når de ser filmen alene, er deres mimik forholdsvis ens... men når de ses sammen andre, skjuler japaneren sine ubehagelige følelser mere end amerikaneren." ..... mit spørgsmål er så: hvilken teo... -
Eksamen i EØ(c)
ForumindlægHej alle. er ved at læse op til EØ-eksamen, og kom da på en tanke: Hvis jeg nu trækker et spørgsmål indenfor emnet "regnskab og økonomi", må jeg så gerne forklare lidt om hvad regnskab og økonomi er generelt og definere nogle nøglebegreber? Eller må jeg udelukkende fortælle om de case... -
Regnearkfunktioner
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med min IT case om DT Group, men er fanget lidt i denne opgave. Find mindst 3 forskellige regnearksfunktioner, der kan bruges til analyse af store talmængder. Du skal forklare funktionerne og vise, hvordan de anvendes. Håber nogle kan hjælpe mig lidt i gang. -
Halveringskonstanten for eksponentielle udviklinger
ForumindlægHejsa, Jeg skal bestemme vha. cas halveringskonstanten af eksponentielle ligninger: og det kan jeg ikke helt huske, hvordan man gør. eks.: f_1 (x) = 0.7 * 0.92^x Håber der er nogle der kan. Skal bare lige have et lille ''skub'' for at komme igang På forhånd tak (: -
grænseværdi.
Forumindlæghvis nu jeg skal finde grænseværdien til (1/x)-(cos(x)/sin(x) i hånden henholdsvis til 0+, og 0-. Jeg må ikke bruge L´Hopital, og heller ikke cas. Jeg skal bruge f(x)=b. meningen er så at finde et tal tæt på 0=a. Jeg mangler et eksempel helst ikke den jeg selv skal løse. -
funktionens minimum
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x):=x+((16)/(x)),x>0 a)Bestem f'(x), og gøre rede for, at funktionen har et minimum. Jeg må bruge et CAS-værktøj (TI-Nspire), men jeg kan ikke gennemskue hvad det er jeg skal, og forstår i det heletaget ikke opgaven. Håber nogen kan hjælpe, på forhånd ... -
Analyse
ForumindlægHej alle, Jeg er som så mange andre i gang med, at skrive SRP og er kommet i tvivl om hvordan man skal lave den analyserende del. Når jeg skal analysere Robert Louis Stevensons "The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde", skal det så være som en "normal" engelsk aflevering... -
Hjælp til AØ
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en case om HAMA perler (dem man brugte sam barn også strøj dem med strygejerne bagefter). Jeg skal bruge omverdensmodellen til at se HAMA pelers eksterne forhold, men har dog lidt problemer med den. Èn der vil hjæpe? Sætter jeg stor pris på! -
Vis at den også kan skrives på formen: f(x)=((90)/(1+29*(0.742308)^(x))).
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Det er med CAS. c) I delopgave a fandt vi løsningen: f(x)=((90*(1.34715)^(x))/((1.34715)^(x)+29)). Vis at den også kan skrives på formen: f(x)=((90)/(1+29*(0.742308)^(x))). (Der er også vedhæftet billede, hvor det står lidt pænere). -
Tværfagligt projekt
ForumindlægEr der nogle der vil tjene penge på at skrive en tværfagligt opgave? Casen hedder Oscar 5år, evt nogle pædagog studerende der har lavet den og kan sende mig opgaven :) Giver gerne 1000 kr. -
Falsk eksamensbevis
ForumindlægJeg vil bare vide, om det er ulovligt/strafbart at købe sig et falsk eksamensbevis fra udlandet? Det SKAL IKKE bruges til at få et arbejde eller komme ind på en uddannelse! Jeg skal KUN vide, om det er lovligt i DK, da det er lovligt i de fleste stater i USA, MEDMINDRE man vedhæfter den med din a... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej alle. Er der én der kan hjælpe mig hvordan denne opgave løses i ti nspire cas: En funktion f er givet f(x)=b*x^a Grafen for f går gennem punkterne P(1,2) og Q(5,7) a) Bestem tallene a og b -
psykologi og kemi AT - Sukker og afhængighed
ForumindlægHej Jeg har i AT valgt fagene psykologi og kemi. Jeg har tænkt mig at komme ind på emnet sukker og afgængighed, og som en start, som det redegørende niveau, komme ind på sukkerets opbygning. Ift. psykologi vil jeg finde en case omkring en person der lider af sukkerafhængighed og som vil på a... -
bio og psyko - overvægt
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i biologi og psykologi med emnet overvægt/fedme, er dog lidt på bar bund mht. metoder. Ville derfor høre, om der er nogen, der stødt på nogle forsøg, en case, statestikker - et eller andet, jeg kan bruge. Har kigget mange steder, men synes ikke rigtig, jeg kan fi...
