Søgning på: engelsk brev. Resultater: 13141 til 13160 af 25907
-
1 sætning
ForumindlægJeg skal oversætte: Jeg væmmes ved mig selv i spejlet. Mit bud: I am disgusted with myself in the mirror Er det korrekt? -
Penneven
ForumindlægLyder måske lidt sært :b men here it goes.. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at have en penneven fra Spanien, jeg kunne skrive spansk med (og forbedre mit spansk den vej). Men hvor finder jeg sådan en? -
aids i afrika
ForumindlægHey folkens.. er der nogen der kender nogen bøger eller links om aids? det skal være pålidelig kilder.. Jeg har biologi på A niveau og jeg skal bruge disse oplysninger til min studieretningsprojekt.. plz.. hjælp lidt... Jeg vil beskrive selve sygdommen -
Kan disse idiomer oversættes til dansk?
ForumindlægHej, Jeg sidder med idiomerne "a slam dunk" og "a hot potato". Jeg har virkelig brug for et bud på, hvad et lignede ideom på dansk for dem kunne være. Tænker lidt at "a slam dunk" kunne oversættes til det danske "lige i skabet", men synes ikke at denne ove... -
why
ForumindlægEr "why" ikke et spørgende pronomen? I min bog står der nemlig at det (også) er et adverbium.. Eller handler det om, hvordan ordet bruges og i hvilken sammenhæng? -
Analyse
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at finde gode eksempler, som jeg eventuelt kunne inddrage i min analyse af denne jobannonce (: TAK på forhånd. Gør på dansk kort rede for opbygningen og karakteristiske stiltræk i nedenstående jobannonce – hvor du skriver på dansk men forsøger at ... -
Kort tekst - rettelse
ForumindlægHej! Nogen der gider kigge denne korte tekst igennem? :) På forhånd tak -
hvorfor er der anvendt ligefrem ordstilling
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med følgende: Forklar for hver sætning, hvorfor der anvendes enten ligefrem ordstilling eller omvendt ordstilling 1. “Bumpy flight,” Harry Albert said. 2. Why would anyone want such a thing? 3. Not every day do I meet a member of the English royal family t... -
Udvidet og simpel tid
ForumindlægJeg har nogle sætninger som er forkerte. Dem skal jeg rette til det rigtige. Det er om uvidet og simpel tid. Men der er en som jeg ikke kan finde ud af. Det er denne her: He sat and talked with the children, who played on the floor. Jeg mener at det er udvidet tid, og det er jo et paralle... -
plastik køn
ForumindlægHvad er "plastik køn"? kan heller ikke finde noget på nettet.. -
Induktiv eller deduktiv?
ForumindlægHej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h... -
lysets spredning
ForumindlægJeg skal forklare lysets spredning sådan at jeg kommer ind på fx hvorfor himlen er blå om dagen, rød om aften.. gerne ud fra rayleigh-spredningen, nogen der forklare sammenhængen? -
Studenterhuen - hvor længe?
ForumindlægHej mennesker :-) Bliver som så mange andre unge student i næste uge. Ville egentlig bare høre, hvor lang tid man kan tillade sig at gå med sin studenterhue? :-) Og lige en anden ting. Da vi havde den gamle karakterskala, var der tradition for, at man gav en kasse/ramme øl pr. 13-tal. Men nu har ... -
Eksamen i retskrivning og læsning
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen i retskrivning i morgen, hvilket mange andre også skal. Jeg ville bare høre om der ikke er nogle herinde der er gode til ordklasser og komma? Det er de to ting i retskrivning, jeg ikke er nær så god til. Plejer at få 10-12 i retskrivning, men vil bare gerne lære noget ... -
nykritisk læsning??
Forumindlæghej. nu har jeg søgt over alt, og jeg synes der står noget forskelligt mange steder. er der en, der en gang for alle kan forklare mig på en letforståelig måde hvad nykritisk læsning er for noget?? håber nogen kan hjælpe. forstår det nemlig ik. -
Kan i hjælpe mig med denne overskrift
ForumindlægJeg har selv nogenlunde en ide om hvad følgende overskrift betyder: Imperialism and Rulers with Disobedient Subjects Jeg vil dog gerne være helt sikker på betydningen så hvis der er en som sidder og rigtig gerne vil hjælpe mig med det...vil det hvertfald gøre mig superglad. TAK for det -
EKSAMEN - hvorfor fraaælge renseanlæg i andre lande......
ForumindlægHvorfor vælger man i andre lande ikke at lave renseanlæg, og hvordan fungerer det der? Jeg fandt dette spørgsmål, og tænkte jeg ville bruge det til naturfags eksamen, og undersøge nærmere på det senere, men først efter jeg har afleveret selvølgelig, gik det op for mig at der vikelig ikke står no... -
Oversæt til fransk.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at oversæt det til fransk? "Jeg har stået på skateboard siden 2011" Jeg ved at "jeg har = j'ai Skateboard= planche à roulettes Men kan ikke oversæt "stået på" -
Hvad skal jeg gøre? :s
ForumindlægHej SP Jeg går i 1.g og har valgt tysk fortsætter som mit sprogfag, som jeg fortryder inderligt. Jeg føler at niveau'et er alt for højt, i forhold til hvad jeg havde i folkeskolen. Jeg har ikke kunnet følge med i starten af tysk timerne, og det viser sig at der er store huller i min gramm... -
sammensat tid
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad sammensat tid er i tysk.
