Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13221 til 13240 af 20688
  • Afvigelser Acceptabel?

    Forumindlæg
    Sidder og kæmper med den sidste del af en fysik-rapport der skal laves inden jeg kan holde ferie. Jeg er i gang med fejlkilder, men kan ikke huske hvor stor en afvigelse i % jeg må have for at forsøger kan accepteres som god.
  • Jeres mening!

    Forumindlæg
    Syntes at jeg skal droppe skolen i morgen til fordel for en god rapport? Rapporten kommer sandsynligvis til at fylde omkring 12-13 sider (Fysik B). Jeg skal først til at gå i gang nu, kan jeg nå det nu?
  • Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak!
  • Hjælp mig med at huske? :-)

    Forumindlæg
    Vi lavede i fysik et forsøg hvor vi havde en laser og en balje med vand, vi skulle så bestemme et eller andet, men kan ikke huske hvad det var, kan i hjælpe? Måske har i lavet forøget? Det er formålet med forsøget jeg fisker efter! :-)
  • snorbølger lambda?

    Forumindlæg
    jeg har lavet et fysik forsøg der hedder snorbølger. 1knude f /hz = 59,51 1/f /s = 0,032 lambda = ... ? hvordan regner jeg lambda ud? jeg har en formel der hedder lambda = v * 1/f, men jeg ved ikke hvordan jeg finder ud af v?
  • Konklusion på transformation & distribuering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak!
  • Energi

    Forumindlæg
    Hey studieportalen :D Jeg har fået nogen opgaver om energi, og ikke lige den skrapeste til fysik :) så ville hører om i kunne hjælpe mig en en opgave. Vedhæfter opgaven så kan se hvad det er jeg snakker om. Det er den øverste, hvor grafen og tabellen indgår Tak på forhånd
  • pH under nul

    Forumindlæg
    Min fysik/kemilærer har fortalt, at pH-værdien altid er positiv, men jeg mener, at have læst et par indlæg herinde, hvor de har skrevet, den godt kunne være negativ, eller læser jeg forkert? :/ Nogen, der kan forklare? (:
  • Fys+Eng

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at skrive om flyve maskinen i fysik og engelsk i AT og ville gerne spørge om, hvad I mener kunne være spændende at have fat i. Det er selvfølgelig med udgangspunkt i: videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914.
  • AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :)
  • AT: naturvidenskabelig metode?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig!
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • Hvor meget er spændingsforskellen på?

    Forumindlæg
    Er der nogen som bare er mega hurtige til fysik og kan knække denne her: I et lyn er modstanden 30 og strømstyrken er ca. 10.000 ampere. Hvor meget er spændingsforskellen på? Er det rigtigt hvis jeg: dividere ohm (modstanden R) med ampere (strømmen I) = ........ og der går det galt
  • Vinkelfrekvens

    Forumindlæg
    Hej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S
  • AT - relativitetsteori, probl.form. HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hey, jeg er i gang med AT8, hvor jeg kombinerer Historie og Fysik, med emnet Den specielle relativitetsteori. I morgen skal jeg aflevere en problemformulering, men jeg er lidt på bar bund med at finde koblingen mellem de to fag i henhold til dette emne. ALLE FORSLAG ER VELKOMNE, HELP!!!
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har brug for hjælp til oversættelse af ordet styrke til latin. Mest i den i henhold til fysikken men også psykisk. Har prøvet ordbøger, men ved ikke hvad der er helt rigtig.. Ved godt det måske ikke er det helt rigtige sted at spørge, men det skal indgå i en tatovering så det må g...
  • Udregn den totale tilbagelagte strækning efter t = 40 s. Lektie hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en aflevering i fysik for til imorgen, og sidder fast i det sidste spørgsmål (D) som jeg ikke kan finde ud af. Det ville være rart hvis der er nogen som kan hjælpe mig med opgaven, på forhånd tak! :) PS: Tjek den vedhæftede fil for opgaven
  • Lydens fart i stål

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars
  • hjæælp, forsøg

    Forumindlæg
    hej, er igang med en fysik rapport og mangler virkelig hjælp! det er en rapport over at bestemme gitterkonstanten for 200 linjer/mm gitter. har gjort det for 100linjer/mm gitter. bølgelængden er 632,8 nm, men er lidt lost, da jeg ikke kan komme videre!
  • "De dovne"

    Forumindlæg
    Jeg sad lige og skulle renskrive alle mine fysik-notater, da jeg så et notat lignende dette: 'Stofferne i hovedgruppe 8 kaldes "De dovne". Det er fordi at de har nok af sig selv og ikke vil dele med andre'. Kan nogle af Jer forklare dette for mig?