Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13261 til 13280 af 23785
-
Hjælp til Rettelse
ForumindlægNogen der er søde at kigge på min opgave efter fejl? På forhånd tak ----- Howard is the main character in the story called “The Murderer”, written by Julian Symons. Howard is fifty-three years old, just became a widower. One of his values was he enjoyed sports programmes, like drama, family... -
24 timers historieeksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige gået i gang med en 24 timers historieeksamen og jeg har trukket Palæstinakonflikten. Kilderne jeg har fået handler primært om hvordan araberne ikke havde de rette ressourcer og vilkår til at bekæmpe Israel. Til min eksamen, skal jeg fremlægge relevante problemstillinger t... -
9 i skrft. og 10 i mundtl
ForumindlægHej Er det egentlig muligt at få en lavere karakter i skriftligt, og få en højere karakter i mundtligt. har I oplevet noget lignende før- fx 10 i mund. og 9 i skrift? Kan det overhovedet lade sig gøre? -
Dansk litterær artikel = engelsk essay ?
ForumindlægHej Er det rigtigt, at en dansk litterær artikel er det samme som engelsk essay. Bort set fra sporget selvfølgelig. -
Diskursanalyse i kronik
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kronik, og skal foretage en Diskursanalyse af det debatindlæg jeg har læst i karakteristikken. Er der nogen som har eksempler på, hvordan man indrager Diskursanalyse i en kronik? -
Hvad er virksomhedsøkonomi - generalt?
ForumindlægHalløj :) Tænkte på om der var nogen der vidste hvad virksomhedsøkonomi generalt var? Hvis ja, så ville jeg blive virkelig glad hvis du kunne fortælle mig konkret hvad det indebar. Tak, på forhånd :) -
emne i skriftlig dansk i morgen (GYM)
Forumindlæghey Hvad tror I bliver det overordnede emne i morgen til skriftlig dansk i gymnasiet? Muhammed-krisen? Integration? ??? // EST -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
Eksamen
ForumindlægHvordan starter man i mundtlig eksamen i engelsk. Beder de en om at læse den tekst, man har trukket højt op, også oversætte. Eller oversætter man kun ekstemporalteksten? -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Søges: Model til personkarakteristik
ForumindlægHejsa! Jeg har netop læst en bog i skolen, og har fået til opgave at lave en personbeskrivelse af hovedpersonen. Han optræder stort set hele vejen igennem bogens godt 500 sider. Jeg står nu og mangler en god detaljeret model til at skrive et portræt af ham, og håber der er nogen der kan hjælpe ... -
"Good Girl" referat på engelsk fra bogen "Contexts" hurtigst muligt!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg mangler et referat på engelsk af novellen "Good Girl" fra bogen "Contexts" hurtigst muligt. Please hjælp mig hurtigst muligt! :) Mvh. Sunding -
Svensk til eksamen
ForumindlægNogen er har en god ide til hvordan man kan forberede sig til eksamen hvis man skulle trække en svensk tekst. Jeg har ikke tid til at sidde og læse en masse svensk. -
defination af kulturmøde
Forumindlæghej alle :) jeg har søgt lidt på google, men kan simpelhent ikke finde hvad definationen på kulturmøde er?? og jeg skal finde ud af noget med kulturmødet mellem araberne og europæerne! :D jeg håber i kan hjælpe mig med evt nogle links. eller komme med jeres svar på hvad det er :D -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Monotoniforhold for f(x)=x^3+3x^2
ForumindlægHEJ!! ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG MED AT FINDE MONOTONIFORHOLD FOR f(x)=x^3+3x^2 HAR ALLEREDE DIFFERENTIERET DET TIL F`(X)=12X^2 (MEN VED IKKE HVORDAN JEG SKAL KOMME VIDERE) PÅ FORHÅND TAK :) -
markedstyper
Forumindlæghej ..er der nogen der kan give eks. på nogle virksomheder der er under de følgende kategorier: fuldkomme konkurrence: monopolistiske: oligopol: monopol: -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling f... -
HISTORIE EKSAMEN HHX
ForumindlægHejsa. Er der nogen der er i samme situation som mig og skal op til historie B eksamen på 3 års hhx? For så vil jeg gerne have lidt hjælp:0) Jeg er meget i tvivl om hvad man kan komme op i - en ukendt tekst, ja, men hvor meget udover denne tekst skal man kunne? F.eks. i Den kolde krig? Er der nog... -
hjælp!! haster.. :/
Forumindlæger så dårlig til tysk, hvis jeg får en dårlig karakter, komemr det på studenter beviset...? ej vil i ikke nok hjælpe mig, skal op i et eventyr, og ved ikke hvordan jeg skal gøre eller hvad jeg skal sige..
