Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13261 til 13280 af 41162
-
Gæring --> spørgsmål-
ForumindlægVi lavede et forsøg hvor vi blanede noget glukose op med vand for derefter at tilsætte 10g gær. Desuden sørgede vi for at blandingen ikke havde adgang til oxygen. Så er mit spørgsmål: Hvad kan jeg forvente når jeg i morgen (hvor der er gået 2 uger) ser til blandingen? -
AT metoder og teori
ForumindlægJeg skal op i AT her i mrogen i biologi og dansk.Mit emne er kloning af mennesket og det jeg har gjort i biologi-delen er at redegør for teorien bag kloning og derefter kigge på konsekvenserne af kloning og etikken bag det hele. men mit store problem er at jeg er fuldstændig på bar bund når det... -
Paintball?
Forumindlæghej vil gerne høre om nogle kender til paintball arrangementer i sjællland ? altså til fritiden ?? -
Findes der en anti-selvrealiserings/individualiseringsteori ?
ForumindlægJeg forbereder netop AT, hvori en hypotese om "hvorvidt vi ser en voksende selvrealisering og individualisering af det enkelte menneske" skal "bevises" falsk eller sand. - Habermas og Giddens verificerer den, men kender i nogen som ikke tror på ovenstående hypotese? Alle ... -
Rettelse af sætning
ForumindlægHej alle sammen :D er der nogle som kan hjælpe mig med at forklare fejlene i følgende sætninger , hvor man knytter nogle grammatiske ord til , da jeg synes det er vanskeligt :) tak på forhåndsætning 1. When they lose both jobs and homes are their possibilities ruined. 2. The most interesting abo... -
historie, religion og samfundsfag.
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en 24 timers forberedelse til min KS eksamen. ( Kultur og samfundsfagligruppe). Det er fagene historie, religion og samfundsfag. Jeg vil så høre, om der er nogen der ude der har tid til at hjælpe mig, her til aften/nat? Det drejer sig om emnet: veldfærdssystem og fattig... -
Sabbatår
ForumindlægHej alle sammen Nu er jeg jo ikke den eneste, der får hue på til sommer.. Jeg har valgt at holde et sabbatår, og vil gerne høre hvad andre, der også har valgt at holde sabbatår, har tænkt sig at lave.. Hvis der er nogen, som kender nogen hjemmesider med f.eks. højskole i udlandet eller hvor man... -
Genitiv
ForumindlægHvordan laver man en genitiv i denne sætning: Novellen er et typisk eksempel på den såkaldte 'Trümmerliteratur'. Hvor der skal være genitiv i ''på den'' -
Samf. - eller Hist. Metoder?
ForumindlægJeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg har en masse artikler, som jeg har brugt de samfundsvidenskabeliuge metoder til. - Mit spørgsmål lyder så: Skal jeg også angribe dem kildekritisk? -
mundt. eksamen gode råd....
Forumindlæghvordan starter med ud til en mundt. engelsk eksamen? -
Definition: Farce
ForumindlægHvad er en farce - altså som teatregenre ? Hvad kendetegner den ? Ved at den ligger vægt på det absurde og har karikerede figurer.. Men hvad mere? -
Hvem var Niccolò Machiavelli?
ForumindlægDa jeg i øjeblikket er i gang med en historie opgave omkring Niccolò di Bernado dei Machiavelli og hans hovedværk Fyrsten. Er jeg i desperat i mangel på både baggrundsviden og evt. Analyse/argumentation af hans synspunkter som andre hjemmesider ikke vil berige mig med. Hvis en enkelt ell... -
Konsekvenser ved Globalisering
ForumindlægHej Jeg skal skrive hvilke konsekvenser følgende har: ¤Økonomisk globalisering: ¤Politisk globalisering: ¤Kulturel globalisering: ¤Social globalisering: Altså ved ØKONOMISK kunne man så ikk skrive at arbejdspladserne flyttes til udlandet(offshore outsourcing)og virksomhederne kan overtages ... -
hjælp til rettelse af kort tekst!!
ForumindlægHej, jeg håber der er en som vil være sød, og rette denne korte tekst for fejl, da jeg ikke selv kan se mine egne fejl. Ich glaube das familienleben ist gefährdet und tätlich, von was seine Mutter sagt. Sie sagt mit etwas leiserer stimme, „dann gibt es schläge. Die hat er wohl verdient&ld... -
Gini-koefficientens formel??
Forumindlægsidder og laver en matematikrapport, og jeg har brug for lidt hjælp. jeg skriver om Gini-koefficienten men hvad er dens formel? har søgt lidt rundt omkring, men kan ikke finde en konkret formel nogensteder. håber I kan hjælpe mig:) -
Bangladesh
ForumindlægHej ! Jeg er i gang med 24 timers eksamen og har trukket emnet 'Bangladesh' .. Mit probem er så bare at vi kun har fået udleveret et ark hvor der står meget lidt .. Opgaven lyder som følger: Giv med udgangspunkt i geofaglige begreber en redegørelse for det naturmæssige grundlag i Bangla... -
Spansk-undervisning
ForumindlægJeg søger spansk-undervisning i Århus. Jeg kan basal turist-spansk, men ønsker at forbedre mit spanske til alle nivauer. Din uddannelse og alder ligegyldig, bare du kan sproget. -
hvordan siger man "perspektivere" på tysk?
ForumindlægHej! Jeg skal op i tysk i morgen, og sidder med det problem at min ordbog ikke kan give mi noget svar på hvordan man på korrekt tysk siger: Jeg vil gerne perspektivere teksten til? Elelr bare "jeg vil lave lave en perspektivering?" er der nogle der kan hjælpe mig :s på forhånd tak! -
afvigelse
Forumindlæghvordan beregner man afvigelse mellem 2 tal ?? -
Nogen der kan forklare mig, hvad en argumentationsanalyse helt præcist går ud på?
ForumindlægJeg skal skrive en argumentationsanalyse om en tekst vi har læst, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte. Skal jeg skrive alle påstande, belæg og hjemler eller...?
