Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13261 til 13280 af 23766
-
Er det korrekt?
ForumindlægEr det korrekt, at hvis jeg skal finde et arealmoment for figuren omkring y som er vist på: peecee.dk/upload/view/239788 at jeg så siger: Sy = ∫ab (f(x) - g(x)*x) dx Synes nemlig det kommer til at give et negativt resultat!! Hjæp?? -
varmefylde eller?
ForumindlægHei folks. Er der nogen der kan fortælle mig om vands varmefylde er det samme som den specifikke fordampningsvarme for vand. På forhånd tak :) -
skalarprodukt
Forumindlæghej ville spørger nogen ting som jeg er usikker på vi ved fx. ved at udregne summen af vektorer a+ vektorer b= fx. 5 over 0, så ved vi at man kan finde d. 3 orientere linje stykke som så forbinder vektrorer a og b sammen ikk?? men når man skal udregne skalar. el. prikproduktet den tal vi finder h... -
indikator
Forumindlæghej hvad er indikator? hvad er karakteristisk for en syre? hvad er forskellen mellem stærk og svag syre? hvad er karakteristisk for en base? -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Lineær modeller
ForumindlægHey. Vil I hjælpe mig med at give et eksempel på en lineær model. Og forklare hvorfor man normalt ikke kan forvente at punkterne ligger præcist på en rette linje. Og også hvordan man kan udføre en lineær regression og hvordan man kan vurdere om en lineær model er "god". Jeg er sprog... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske? -
Termodynamik
ForumindlægVi har følgende ligevægt: (Z)-2-buten --> (E)-2-buten <-- Jeg har tidligere beregnet ligevætgskonstaten ved 97C til 2,32. Spørgsmålet lyder så: Beholderen opvarmes til en højrere temperatur, og der indstiller sig en ny ligevægt mellem de to isomere stof... -
Anvendelse af differentialkvotienter
ForumindlægHej alle. Vil i hjælpe mig med at give nogle eksempler på hvad man kan anvende differentialkvotienter til? På forhånd tak :) Moi -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
Må man redigere i problemformuleringen?
ForumindlægMå man redigere i sin problemformulering i synopsen? -
HASTEER! AT eksamen
ForumindlægHej alle (: min At eksamen er allerede i morgen. og der var noget der forvirrede mig rigtig meget. skal man sige sin konklusion i starten?? efter problemformulering? og hvor meget fylder metoder i eksamen ??? hjææææææælp -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
Atomskaller
ForumindlægHej! Er der nogen der har lyst til at forklare mig lidt om skallerne i et atom og evt oktetreglen? Mvh Rasmus -
hvad er snorkraft ?
ForumindlægHvad er definitionen på snor kraft og hvad indbære det? Jeg har trukket et emne der hedder kraner til min prøve på 2 år. Hvis du ved det? HAR du så et link eller en kilde på det ? på forhånd tak for hjælpen -
biologi og fagudtryk
Forumindlægfindes der en slags ordbog til alle de fagudtryk... som f.eks. mitose - den somatiske cele deling ? -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Rødforskydning
ForumindlægHejsa.. Jeg har to bøger, og i dem begge står formlen: v=z*c Hvor c er lyset hastighed, v er en galakses fart. Men i den ene bog står der, at formlen gælder, når z < 0,1 og i den anden z < 1 Hvad for en er rigtig?
