Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13301 til 13320 af 25374
-
billedsprog?
ForumindlægHej alle. I shakespeares sonnet 18 så sammenligner han en person med sommeren, for at vise hvor skøn personen er.. men så siger han at sommeren har fejl, da solen er for varm nogengange eller bag en sky... så nedgør han lidt naturen som han ellers sammenligner ham personen med. Så siger han efter... -
matematik hjælp HASTER<3 <3
ForumindlægOpgave 211: Nedstående tabel viser andelen af anfabeter kvinder i verdens lavindkomstlande. A) Bestem andelen f(x) som funktion af antal år x efter 1970 ved lineær regression. B) For mænd er den tilsvarende sammenhæng givet ved g( x) = -0,73x+50. Beregn andelen af mandlige a... -
Analyse af digt??
ForumindlægHej.. Jeg har fået dette digt fra Ursula Andkjær Olsen at analysere, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre med det.. Det er meget forvirrende! Har i nogle idéer til hvad sker i dette digt? Her kommer det, det er lidt langt.. Du er prinsen på den hvide ært du er prinsen på den ... -
Moderne novelletræk
ForumindlægHej, jeg skal lave en perspektivering i en dansk litterære artikel. Teksten jeg arbejder med hedder "oppe i Michigan" og er skrevet af Ernest Hemingway. Jeg er dog i tvivl, hvorvidt novellen er klassisk eller moderne. Da der er ting ved begge, som strider imod novellen. Novellen handl... -
Relative pronomener - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder overfor denne opgave som jeg ikke kan gennemskue. Det ville være en stor hjælp hvis du ville hjælpe mig , med at oversætte dette i det relativ pronomen:) Der Mann, hvis bror/ hvis kone / hvis barn / hvis børn… - Kvinden, hvis mand/ hvis søster/ hvis barn/ hvis ... -
Juridisk konflikt! Min hjerne koger!
ForumindlægEn mand og kvinde indgår, inden ægteskab, en samejekontrakt på en villa, idet de hver betaler 500.000 kr. for villaen. I samejekontrakten står anført at villaen i forbindelse med skillsmisse eller separation skal vurderes og at højestbydend eskal have villaen. De bliver så enige om at ville sep... -
optimering
ForumindlægEn mand vil lave en trekantet indhegning til sin hund. Han har 30 m hegn, som han vil fastgøre til de to hjørner af gavlen på sit hus. Gavlen er 10 m bred. Det viser sig, at han får maksimeret arealet af indhegningen, hvis han laver den ligebenet, hvor de to ben er lavet af hegnet, mens gavlen ud... -
Finde hastigheden af et spring over en flod
ForumindlægVi har en mand der tager et spring over en flod på en motorcykel: vi skal finde hastigheden han skal køre med for at lande præcis 40 meter hen han tager af fra et rampe der har en vinkel på 53 grader floden er 40 meter bred punktet hvor manden skal lande er 15 meter under toppen af rampen... -
minus i 1
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare lige gerne vide hvad det er man skal gøre. Når liget af en mand under 30 år er blevet så lemlæstet, at det er umuligt at måle ligets højde, kan mna udnytte følgende regel: Højden h, målt i cm, er lig med 69.1 cm plus 2.2 gange lårbensknoglens længde x, målt i... -
Nogle der kan svarer på mig et spørgsmål i forhold til en case jeg skal analyserer i psykologi
ForumindlægDette er par linjer fra teksten »Hvis man står fast på et meget firkantet standpunkt om, at børn har brug for mænd, og at det vil løse problemerne i daginstitutionerne, fjerner man blikket fra, hvad der egentlig er kvalitet i institutionerne. Og samtidig vender man tilbage til en meget konservat... -
HJÆÆLP Sygdom
ForumindlægHar temlig mange problemer med denne opgave, da jeg ikke kan finde ud af at regne den når jeg ikke kender kvindens genotype. Det er en ny slags opgave for mig, så det villi virkleig være en stor hjælp, hvis der er nogle dr kan svare mig på den. På forhånd tak! Cystisk fibrose I Danmark bærer... -
Cystisk fibrose
ForumindlægHar temlig mange problemer med denne opgave, da jeg ikke kan finde ud af at regne den når jeg ikke kender kvindens genotype. Det er en ny slags opgave for mig, så det villi virkleig være en stor hjælp, hvis der er nogle dr kan svare mig på den. På forhånd tak! Cystisk fibrose I Danmark bærer ca... -
Dansk - Nyhedsartikel
ForumindlægHey! Vi har fået en kort tekst som vi skal "brygge" videre på, og til sidst ende med en færdig nyhedsartikel. Tekst vi skal arbejde ud fra: Den uheldige dykker: En mand blev fundet omkommet iført fuld dykkerudstyr midt inde i et skovbrands-område over 10 Km fra vandet. Undersøgelser v... -
KS eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal skrive en synopsis til min flerfaglig KS eksamen "religion, samfundsfag og religion". Jeg har trukket emnet "køn og sex". I min opgave skal jeg inddrage 7 bilag, som bla. omhandler: 1. Abortloven, 1973. 2. Ægteskabsritual af 1897. 3. Køn i re... -
Frustrationer!!!!! STX, HHX, HTX, EUX, EUD.....AAAAARGH
ForumindlægHej! Måske en voldsom overskrift, men åh, hvor kan valget af ungdomsuddannelse dog være frustrerende! Kort sagt: jeg ANER ikke hvad jeg vil efter 9. klasse. Eller jo, der er da nogle ting jeg kan udelukke (bl.a. EUX, EUD og HHX samt 10. klasse) Til gengæld ved jeg, at jeg, efter min ungdomsudd... -
Rettelse af fransk aflevering
ForumindlægLes jeunes\n\nLes jeunes sont un thème très important dans “Le Thé au Harem”. La bande dans cette historie vit dans des habitations à louer où les gens pauvre et immigrés habitent seulement. L’environnement n’est pas joli y il n’y a pas de pelouses et de ferrains de jeu y pour ce... -
Hjælp :(((( er der nogen der har tid
Forumindlæger der nogen der gider at rette den ? please Efter afslutningen af Anden Verdenskrig i 1945 havde Tyskland i nogrle år ingen selvstændig regering. Landet var opdelt i fire besættelseszoner, og man kaldte landets øverste myndighed "det allierede Kontrolråd". I 1949 fik de såkaldte verstz... -
Mindre fransk stil
ForumindlægHej derude,Jeg ville hører, om der ikke var nogle søde mennesker derude som gad hjælpe mig med, at rette min lille stil neden for.På forhånd tak,NiklasStil:Hélène vit seule parce que, Jean, son ami a rompu avec elle. Hélène veut vivre pour chaque autre et leur amour. Mais Jean a voulu combattre p... -
er der nogen der vil rette mit tysk?
Forumindlæghej!jeg er en pige der går i 9. klasse og jeg har virkelg brug for hjælp. Er der nogen der vil være sød og rette mit tysk? jeg har meget svært ved det, og har siddet i mange timer bare for at oversætte så lidt. Jeg ved der er mange fejl i historien.det jeg skulle lave var en fiktiv historie om en... -
Bestå Studentereksamen
ForumindlægHejsa, er det rigtig at man skal have 6,0 både i årskarakter og eksamenskarakterne? Hvad med idræt, musik og billedkunst de tæller jo en halv, så hvis man har fået 7 i allesammen er det så 3,5 ved årskarakter og 3,5 ved eksamenskarakter? Håber nogle kan hjælpe mig, for jeg er bange for ikke at be...
