Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13301 til 13320 af 40685
-
grafer ud fra data
ForumindlægJeg har om emnet fosterdiagnostik i fagene biologi og religion. Altså naturvidenskabelig og humanistisk fag. Men men jeg har lavet 2 grafer, der beskriver udviklingen af fosterdaignostik siden 1970'erne, og nu er jeg i tvivl om, hvilken metode det egentlig er, er den ikke samfundsvidenskabel... -
A-B-C niveau - hvor lang tid hvert år?
ForumindlægHej! Jeg ved, at A B OG C niveau er på henholdsvis 1,2 og 3 år. Dog, hvis man har fx matematik B, skal man så have det i 1.g og 2.g? Jeg er forvirret pga. min bror har religion, som valgfag, og han trak det op til B niveau, men han skal have det i 3 g det forstår jeg ikke.. ... -
1.g igen næste år
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymnasium 1.g ligenu og vil gerne skifte til en stx, men min studievejleder siger at jeg først kan skifte til en stx næste år som 1g. Hvis jeg dropper ud fra htx ligenu er det så mine 9.klasse karakter der tæller eller hvordan er det, og ville der ske nogle problemer i forho... -
I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, så er jeg interesseret i at vide, i hvor høj grad pensum fra biologi på C niveau indgår i bioteknologi på A niveau. Det hedder sig jo, at biologi C og kemi C er en del af det samlede fag, men kan man virkelig komme til eksamen i emner som kønssygdomme, mandens/kv... -
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
hjælp til valg af gymnasie
ForumindlægHej. Jeg har fået mine karaktere i 9 klasse, jeg har et snit på 6,5 hvilket jeg er ret tilfreds med, fordi jeg har rykket mig meget siden de sidste karaktere vi fik. Det betyder at jeg kan komme ind på gymnasiet da det er højere end 5,0. Jeg interessere mig meget indenfor IT, og så har jeg fået ... -
Hvad går bioteknologi ud på?
ForumindlægJeg skal på stx efter efter sommerferien og overvejer at tage bioteknologi på A-niveau. Er der nogle der har den studieretning og som kan fortælle lidt om hvordan det faget er og hvad man typisk laver? -
Tandlaege
ForumindlægJeg vil gerne blive tandlaege, men jeg ved ikke hvad ens gennemsnitlige karakter skal vaere, foer man kan blive tandlaege. Er der en der ved det? Og er det stx man skal tage, eller hf eller andre. -
Lidt hjælp (hasteR)
ForumindlægVi har sådan noget virtuel undervisning i stedet for bare at have fri :( nå men vi slipper da for at have dem på et andet tidspunkt. Problemet er bare det er i religion, er ikke lige en ørn til det fag. Jgg skal svare på en masse spørgsmål til Markusevangeliet kapitel 4 i det nye tesramente men j... -
engelsk oversættelse hjælp til rettelse
Forumindlæghej jeg har oversat en dansk tekst til engelsk, som ligger vægt på passiv - og er lidt nervøs for for mange fejl og ville jo gerne have et godt resultat... The conflict in Northern Ireland, which of many is characterized as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’... -
Hvad er det vigtigeste?
ForumindlægHej, er der nogle emner i historie som er vigtige at vide, hvilke emner kommer tit i 9.klasses eksamer synes i? Dem jeg ved er 1.verdenskrig, 2.verdenskrig, og den kolde krig. Er der flere vigtige emner? -
eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! jeg vil meget gerne have hjælp til at forstå hvordan man løser den vedhæftede opgave :) Min egen bog beskriver det virkelig løst og er selv lidt fortabt ift hvilken metode jeg skal anvender for at løse den... mange tak for forkalringer på forhånd! -
Hvor kan man øve sit algebra?
ForumindlægHej, Er der nogen der kender sider/steder hvor man kan øve sit algebra her i ferien? Mere specifikt reducering af udtryk, og isolering af variabler. -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige på 18 år, der søger en lektiehjælper idet jeg skal op til eksamen i Matematik A her til sommer. Jeg går på 3. år på STX i Aalborg, og vil derfor gerne allerede nu begynde at få alt det man skal vide på plads til eksamen i matematik. Jeg tænker det det kunne være en gang om u... -
Studenterhuen
ForumindlægHejsa. Jeg har undret mig oven en lille ting ved studenterhuen, der sidder et lille kors foran på huen. Hvorfor er det der? Er det pga. man har studeret i DK? -
fatter det ikke, buddhisme:(
Forumindlæghej. jeg har læst og læst men forstår ikke den religion altså buddhisme.. er der ikke nogen som vil forklare mig nogen vigtige ting? altså jeg har forstået de prøver at få nirvana, og undgå samsara men hvorfor? forvirret religion:( -
Forsøg?
ForumindlægEr der nogen der evt. har nogle gode forsøg til fysik/kemi - eksamen (FSA)? noget der måske ville give lidt ekstra hos censor? eller måske nogle gode dispositioner eller andet godt? (atomer og molekyler, radioaktivitet(isotoper), Ioner og salte, syrer og baser) hvis ja, vil i så sende det til min... -
Hjerte kirurg
ForumindlægHvad er den bedste ungdomsuddanelse jeg kan vælge når jeg senere vil arbejde som hjerte kirurg, er det STX eller HTX? og hvad er linje? jeg vil også gerne vide om hvilke uddannelse man skal igennem for at ende som hjerte kirurg Tak ;)
