Studievalg og videregående studie

1.g igen næste år

04. januar 2022 af mads2333
Hej
Jeg går på en htx gymnasium 1.g ligenu og vil gerne skifte til en stx, men min studievejleder siger at jeg først kan skifte til en stx næste år som 1g.
Hvis jeg dropper ud fra htx ligenu er det så mine 9.klasse karakter der tæller eller hvordan er det, og ville der ske nogle problemer i forhold til at jeg er droppet ud, altså hvem de prioritere først, en 9.klasses elev eller en som skal gå 1.g om igen?

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. januar 2022 af Anders521

#0 Du har allerede været i kontakt med studievejlederen, så disse spørgsmål kunne du også stille vedkommende. Men hvilken begrundelse fik du for, at du først kan skifte uddannelse næste år?


Svar #2
04. januar 2022 af mads2333

Hej.
Min studievejleder kom med ideen og sagde jeg lige skulle have tid til at tænke og måske snakke med mine forældre om hvad der var bedst for mig, så derfor har jeg ikke haft mulighed for at spørge om disse spørgsmål da jeg lige skulle tænke mig om, og grund til han så kom med denne idé var fordi han fik snakket med Gymnasiumet jeg vil skifte til, og der besluttede de begge at det var et stort hop fra htx til stx ligenu, og derfor havde jeg ikke chancen til at skifte.

Skriv et svar til: 1.g igen næste år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.