Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 13361 til 13380 af 31467
-
Indskrivning i excel. Hvordan skriver man kvadratsrodstegnet og "i anden"
ForumindlægHvordan? Jeg er ikke interesseret i hvordan den fungerer i en funktion jeg vil bare indskrive tegnet. F.eks. : "kvadratrod"(58"i anden"-14"ianden")Det se jo ligesom ikke så fedt ud på papiret.Når tegnet står i matematikbogen så kan man vel også selv indsætte det, når... -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er havnet i en ganske forfærdelig situation. Jeg er på vej på ferie, og skal sende min emneopgave nu her i morgen. Jeg har glemt mit enkelt logaritme-papir derhjemme og jeg står og skal indtegne nogle punkter. Jeg skal indtegne fordoblings- og halveringskonstant ... -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
Andengradspolynomier
ForumindlægHvordan finder jeg toppunktet for følgende:f(x) = ½ x (i anden) + 2x - 1 -
HJÆLP REDUCERING (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b)
ForumindlægHej Hvordan reducerer man følgende udtryk: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b) Gerne med forklaring -
Fagtermer?
ForumindlægHvad skal forstås ved fagtermer i geografi? evt. et eksempel. På forhånd mange tak. -
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
Algebra
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne disse opgaver det haster virkelig! løs med hensyn til: k i ligningen: F=k*Dx T1 i ligningen: Q=A*U*(T2-T1) v i ligningen: 1/2*m*v2+m*g*h=k a i ligningen: y2-y1= (a*x2+b) - (a*x1+b) tak på forhånd. :-) -
Lineære funktioner og iterationer
ForumindlægHvilke eksempler har man på lineære iterationer? -
Reducere til et simplere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere to et simplere udtryk. -
nogle ideer til min emne!
Forumindlæghej alle jeg skal lave en perspektevering til min emne som handler om det gyldne snit og phi så jeg tænkte på om nogen af jer har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive tak på forhånd -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd ! -
Mat fælles fag, mat tilvalg B
ForumindlægHej jeg er ny herinde..Jeg er virkelig på den.. groft sagt.. Jeg skal til en del omeksaminer, specielt i mat skr er jeg meget nervøs for.. jeg ved at den næste skr. mat fællesfag kommer til at hedde 2006-8-2.. men ikke indholdet er kendt endnu.. seriøs hvad skal jeg gøre.? Har også 2 års eksamine... -
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Ordens karakter
Forumindlæghvordan får man over 8 i orden? -
Spanske syge
ForumindlægHej alle sammen Kunne nogen af jer hjælpe mig med, at finde, eller allerede har, kilder/tal på antal døde i en bestemt periode (Til SIR-model) eller tal til andet. Jeg synes nemlig, at det er meget svært, at finde gode kilder der indeholder b.la. tal. På forhånd og tak :-) -
ellipsis
ForumindlægHej!Min matematiklærer fortalte mig i går kort om "ellipsis". (ved ikke helt om det er det, det hedder, hvilket også gør det ret problematisk at finde noget omkring det. Kunne fx ikke finde noget på mathworld)Ellipsis er(så vidt jeg forstod det)nogle prikker, der viser at antallet af en...
