Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13381 til 13400 af 33890
-
STATISTIK - behandling af grupperet observationssæt
Forumindlægjeg har fået udgivet mine eksamensspørgsmål til min mundt. mat. eksamen. Et spørgsmål lyder som følgende: 7. Statistik Gør rede for statistisk behandling af et grupperet observationssæt, gerne med udgangspunkt i et talmateriale. Jeg var oppe i statistik til årsprøven sidste år og fik 00, så je... -
Lektiehjælp i Århus tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp på alle gymnasielle niveauer i fagene matematik og fysik. Har du en mundtlig eller skriftlig eksamen i sigte, tilbyder jeg derudover også hjælp med forberedelsen. Undervisningen kan enten foregå ved dig eller mig eller et tredje sted. Du bestemmer. Mit navn er Lars, og je... -
Brugen af CAS-værktøj f.eks. Maple TI-Nspire, MathCad, Geogebra osv.
ForumindlægMit spørgsmål er rettet mod elever som har eller har haft matematik på gymnasial niveau: Jeg er nysgerrig over hvilke cas-værktøj du bruger (eller har brugt) i matematik og hvilke erfaringer du har gjort dig med dette. Har det været svært/nemt at lære? Har det været en hjælp til løse opgaver... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
Mat. træning?
ForumindlægHej Min datter har lidt besvær med Mat. Hun er godt begavet og jeg tror hendes mangler skyldes manglende interesse. Imidlertid VIL hun i gymnasiet og vil bruge 9.ende på at forbedre sin matematik. Er der evt en matematik-ekspert/student fra nærværende forum, i nærheden af Kbh./Nørrebro med gode ... -
Ikke indstillet til eksamen i et fag?
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvad sker der hvis man ikke bliver indstillet til eksamen i et fag? Lad os sige man har valgfag på 2. år, som f.eks. Matematik, og man mangler nogle opgaver, og læren vil indstille en til ikke at komme op i eksamen i matematik, hvad sker der så helt præcist ? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Leas grydelapper
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til en opgave, den er meget kompliceret synes jeg. Hvor mange grydelapper skal Lea sælge, og hvor høj skal prisen for et par grydelapper være, hvis hendes overskud skal være ca. 500 kr. Man skal bruge 120 g garn til et par grydelapper. I et nøgle garn er der ... -
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
Nervøs for HTX standpunktskarakter.
ForumindlægHej alle sammen, d.11 august havde jeg startet på HTX. Det er virkelig en fed skole, og har fået nogle rigtige gode venner. Det er gået godt indtil nu. Har kæmpet mest med den første matematik aflevering vi har haft. Jeg har svært ved matematik og jeg synes det er det sværeste fag der findes. Men... -
Eksamen
ForumindlægHey...Går i 2 g på sproglig linie, men var ikke oppe til nogle eksamen i 1 g, så mit spørgsmål er, hvor mange skal man minimum have været oppe til efter 2g.???Endvidere er jeg ikke speciel glad for naturfag, men skal man op til i 2 g.Både mundtlig og skriftlig...???Nogle jeg har snakket med, mene... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c' -
Mat på B-niveau.
ForumindlægJeg sidder så her og spekuler lidt over hvordan jeg skal blive Datamatiker? http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/vu/Uddannelserne/Datamatiker/Adgangskrav%20og%20optagelse/Sider/default.aspx som i se det link kræver det mat i B-niveau. Hvordan får jeg så det B-niveau? Ville den her måde virke for ... -
Hjælp!
ForumindlægHej:) Jeg er ved, at lave et eksempel på mulitiplikatorvirkning, med de nyeste tal fra nationalregnskabet. Jeg skal finde 6 ting, og den ene er importandel, og vil bare lige spørge, om det er hvad Danmark importerer, eller om det er hvad der bliver importeret til DK... -
Mat A
ForumindlægHej.. Jeg vil lige høre om der er nogle, som ligger inde med en matematikprøve (skr.) for A-niveau. Skal have det næste år, og vil derfor gerne forberede mig lidt.. Det er ligemeget hvilket årstal, såfremt det blot er Mat A :) -
MANGLER EN TIL AT LÆSE MIN SSO I GENNEM!!!
ForumindlægEr det nogen matemtik "geni"/"hoveder", der har lyst til at læse min sso.. Hvis der er Pleas kontakt mig.. på forhånd tak :-D -
Hast
ForumindlægAngiv gerne en meget lang og præcis forklaring, Opgave 1) Angiv den præcise og fuldstændige definition for en differentiabel funktion. Opgave 2) Fortæl om den geometriske betydning af f’(x0) og udled ligningen for tangenten til grafen for en funktion f(x). Fortæl ligeledes om anvendelsen a... -
ligningsopgave
Forumindlægjeg skal løse en ligning,som ser sådan her ud: 2x^6 - 3x^3 - 9 = 0 -
Indkomst
ForumindlægHej allesammen :) Har problemer med dette: En person havde i 2000 en indkomst på 272000 kr. Hvad vil hans indkomst være i 2015, hvis indkomsten stiger med 2,7% om året? Hvad var hans indkomst i 1990, hvis hans indkomst siden da er steget med 2,7% om året? På forhånd tak :)
