Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 13461 til 13480 af 31467
-
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
Vektorprodukt i 4D
ForumindlægHåber at der er nogle der måske har arbejdet med det her. Jeg vil prøve at udlede definitionen for vektorproduktet (krydsproduktet, som vi kender det fra de normale 3 rumlige dimensioner) i 4 dimensioner (!!), R4. Nu har jeg siddet og tænkt over det i et godt stykke tid, og for mig lader det ik... -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
Statistik
ForumindlægHej folkens håber i kan hjælpe mig med statistik. Forstår ingenting af det. 12. Statistik Du skal redegøre for de statistikredskaber (deskriptorer), der anvendes til at beskrive et grupperet observationssæt. Desuden skal du redegøre for ”Chi i anden testen”. • Vis et eks... -
Statistik
ForumindlægHej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb -
N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 ?
ForumindlægOpgaven lyder på følgende: For en bakteriekultur gælder at antallet af bakterier N(t), med tilnærmelses kan beskrives ved: N(t) = 100 + 2t + 0,4t^2 Hvor t er større end, eller lig med 0 og mindre end eller lig med 24. t = antal timer ________________________________________________ Hvad a... -
Hjææælp mig.
Forumindlægj) Fortolk korrellationskoefficienten og forklar hvorfor korrellationskoefficien-ten ikke er 1 eller -1. j) Giv eksempler på anvendelse af lineære funktioner indenfor virksomhedsøkonomi eller indenfor afsætning. -
Faktoriser
ForumindlægHej, jeg har et lille problem. jeg ved ikke hvordan jeg skal faktoriser denne lille lette funktion; f(x)=x^2-x-2 Håber nogen kan hjælpe mig! På forhånd tak :) -
Cosinusrelation - Hvordan isolerer man en side?
ForumindlægMin opgave lyder således: I trekant ABC er vinkel A = 26,1 grad, AC = 5 og BC = 3. Vinkel C er stump. a) Bestem vinklerne B og C b) Bestem AB Vælger så at sætte dataene ind i cosinus relationen således: 3^2 = AB^2 + 5^2 -2(AB*5)*cos(26,1) Men hvordan isolerer jeg AB? Eller gør jeg noget hel... -
Privat undervisning
ForumindlægHej.. jeg tænkte på, er der nogen der kan hjælpe med privat undervisning, har kemi på A-niveau? og hvor meget vil i have for det? -
differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er? -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Funktioner i to variable
ForumindlægJeg har følgende opgave: En monopolist markedsfører sine produkter i to lande. Priserne er givet ved følgende prisafsætningsfunktioner: Px = 97-0,1x og Py = 83-0,05y Omkostningerne ved produktionen er givet ved følgende funktion: K(x,y) = 20000 + 3(x+y) Overskudet må så blive: Px + Py - (K) <=... -
1 side = 2300 anslag ?
ForumindlægHej på min skole sagde min dansklærer at vi skulle regne med at 1 side er det samme som 2300 anslag i vores studieretningsprojekt. Har i fået det samme at vide på jeres skoler? Fik ikke lige spurgt om det, så er der nogen der ved om de 2300 anslag i så fald er med eller uden mellemrum, for så gæl... -
HHX eksamenssæt, mat A, efter den nye bekendtgørelse
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med hhx eksamenssæt/typeopgaver efter den nye bekendtsgørelse. Vil nemlig gerne prøve at regne et par stykker igennem. Men kan ikke finde nogle opgaver efter den nye bekendtgørelse. På forhånd tak -
Monotoniforhold
ForumindlægHej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :) -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
Årskarakter
ForumindlægHej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ... -
summen
ForumindlægHvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud?
