Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 13461 til 13480 af 135324
-
Dumpe Årsprøve
ForumindlægHey Er der nogen der ved hvad, der sker, hvis man dumper en enkelt Årsprøve? Skal til Årsprøve i et fag i år, som jeg har meget svært ved - og som der derfor er en grum risiko for, at jeg dumper - og vil gerne vide om der egentlig overhovedet er nogen konsekvens, når det kun er 1 fag? :) -
Ligningssystemer og vektorer
ForumindlægDenne sætning hedder sætning 27 i min bog og den lyder således: Lad følgende ligningssystemer være givet a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c2 Hvis D er forskellig fra 0, så har ligningssystemet netop én løsning: (x,y) = ((Dx/D),(Dy/D)) Hvad kan man bruge denne sætning til i praksis? Kun at finde de ubekendte... -
frekvens. sumkurve, kvartilsæt mm.
Forumindlægnogen som kan hjælpe med denne opgave? se bilag -
kvartilsæt
Forumindlæghvordan finder man et kvartilsæt, forhold til en opgave i positionsmål - Diskrete variable -
rentes regning
Forumindlæghvordan isolere man n? K=K0*(1+r)n -
Bestem de kumulerede frekvenser, og tegn en sumkurve for fordelingen.
Forumindlægopgaveformuleringen er vedhæftet. -
Ligninger! Hjælp
ForumindlægHej igen, i min anden tråd kom jeg til at skrive forkert, så nu prøver jeg lige igen... Jeg skal bruge hjælp til disse to ligninger x^2 = 9 3 x + a = 4 Jeg går i 1.g og har matematik på B-niveau, men jeg er super dårlig til ligninger. -
find radius og centrum
ForumindlægHej jeg har lige 3 opgaver jeg gerne vil hjælpes igang med. -
Er alle polynomier differentiable?
ForumindlægHej alle søde dejlige matematik-genier! Jeg er blevet stillet en opgave, som hedder: Er alle polynomier differentiable? Jeg må helt selv om, hvordan jeg beviser det, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte.... Nogen der kunne hjælpe? På forhånd tak <3 -
Cirklens ligning
ForumindlægHej :) Jeg er ved at genoplæse lidt i matematikken før studiestart, og har lidt svært ved at huske hvordan det er man omskriver cirklens ligning for at kunne aflæse cirklens centrum og radius. 1) 2) 3) På forhånd tak :) -
Stamfunktion til f
ForumindlægMatematik uden hjælpemidler! Hej, jeg har lidt problemer med at løse denne opgave i hånden. Håber i kan hjælpe. En funktion f er bestemt ved f(x)=4x^3-6x Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(1, 3) -
Gange med i anden m.m
Forumindlæg10^6⋅10^-3 Hvordan gør man? Og hvad skal man gøre når det kun er positive tal? -
Hvordan får man 10?
ForumindlægHvordan kan jeg skovle mig til et 10tal imorgen, i mundtlig matematik? -
Bestem integral
ForumindlægJeg har en funktion der har nulpunkterne -3, -2, og 2. Sammen med førsteaksen afgrænser grafen to punkter M1 og M2. Det oplyses at arealerne af punktmængderne er henholdsvis 3/4 og 32. Bestem integralet fra -3 til -2 f(x)dx og integralet fra -3 til 2 f(x)dx. Ved ikke helt hvordan jeg skal grib... -
Perspektivering
ForumindlægHej alle!. jeg har virkelig brug for hjælp til dette! Jeg har navigation med hovedfag matematk og historie som bifag. Jeg har nogle problemer angående historie! jeg skal holde en diskussion om hvorvidt england havde en indflydelse på matematikken og de teorier de kom med angående navigation.. h... -
Emner til SRP inden for astronomi
ForumindlægHej :-) Jeg har valgt Fysik A og Matematik A til mit studieretningsprojekt, som jeg skal skrive her til december. Jeg har valgt emnet Astronomi og har overvejet at skrive om Keplers love. Jeg ville høre om der er nogen, som har nogle andre idé til emner indenfor Astronomi også vil jeg høre om... -
Hjælp enkeltfag - har brug for jeres hjæp!!
ForumindlægI sommers blev jeg næsten færdig med hf på gymnasiet. Men efter at jeg ikke har kunnet klare/gennemføre Matematik B, har jeg af den grund valgt at erstatte det med samfundsfag B ved at læse enkeltfag på VUC for at få en fuld HF. Kan jeg så få overført karakterer i de andre fag fra gymnasiet. Ende... -
Har brug for jeres hjælp med enkeltfag
ForumindlægI sommers blev jeg næsten færdig med hf på gymnasiet. Men efter at jeg ikke har kunnet klare/gennemføre Matematik B, har jeg af den grund valgt at erstatte det med samfundsfag B ved at læse enkeltfag på VUC for at få en fuld HF. Kan jeg så få overført karakterer i de andre fag fra gymnasiet. End... -
Samlet beståelse af fag
ForumindlægHej alle, jeg håber I kan hjælpe mig lidt med et spørgsmål. Jeg skal til matematik A(stx) eksamen til december og skal op både mundtligt og skriftligt, vi får ikke årskarakterer, så det hele afhænger af den skr. og mundtlige eksamen. Hvis jeg eksempelvis får 4 i skr. og 00 i mundtlig har jeg så b... -
fagsupplering, medicin
ForumindlægHej jeg braender for at laese medicin efter 3.g, og evt starte paa vinterholdet, da jeg skal have suppleret 3 fag op, nemlig matematik fra b til a, fysik fra c til b og kemi fra c til b, tror i godt jeg vil kunne naa det paa et halvt aar, dvs efter sommeren nar jeg er faerdig med 3.g, og saa begy...
