Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13521 til 13540 af 23877
-
"Latter" af Naja Maria Aidt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave en analyseog fortolkning af novellen "Latter" af Naja Maria Aidt. Har I noget, jeg særlig skal være opmærksom på i teksten? Eller andre relevante kommentarer? Tak på forhånd. -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
hjælp med noget..
Forumindlæghey ;) Jeg skal skrive en essay ved brug af tre tekster.. hm skal jeg bare diskuterer teksterne med mig selv, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
hvordan ''tager'' man billeder fra en film?
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak -
Engelsk og historie/dansk
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at lave studieretningsprojektet, men ved virkelig ikke, hvilket emne/fag jeg skal vælge... Har tænkt lidt på den industrielle revolution i England og Charles Dickens, hvis jeg vælger engelsk/historie. Har læst at han har skrevet en roman ved navn Hard Times... Er der nogle... -
oversættelse
Forumindlægsætningen lyder : Jeg kan lide at drikke spiritus og feste på torvet min oversættelse er: me gusto beber alcohol y tener una fiesta en la plaza er i tvivl om oversættelsen af "feste", slog den op i min ordbog og den siger det jeg har skrevet" tener una fiesta", men skal ten... -
Heliocentriske verdensbilled
ForumindlægHej Hvis man skal redegøre for de observationer som første til udbredelsen af det det heliocentriske verdensbillede , hvad vil I da sige? Svaret skal da både indeholde fra en dansk/fys/matematisk side. -
Synopsis
Forumindlægnår man fremlægger en sunopsis til en AT-fremlæggelse - skal dialogen så tage udgangspunkt i selve synopsen, eller skal man finde på noget ud over det jeg forvejen har afleveret?? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
Hjælp med spil i matematik???
Forumindlægto personer spiller et spil med 29 tændstikker der ligger på et bord. Spillerne skiftes til at tage 1-3 tændstikker, og den der tager den sidste vinder. Opgaven er at finde en strategi for den spiller der starter, så vekommende vinder. Har vitterligt ingen anelse om hvad jeg skal gøre, føler det... -
synopse hvad skal den indeholde
Forumindlægjeg skal til at skrive engelsk synopse og vil gerne vide hvad den SKAL indeholde -
kan dette give 00?
ForumindlægHej er der en dansk ekspert tilstede. Jeg vil gerne se på hvor jeg skal være bedre Jeg har skrevet en stil og den gav 00, brugte rigtig lang tid på og forstår det ikke..??? -
Forkel; ln() og log()
ForumindlægHvis man eksempelvis har en opgave, der står om at vise, at arcsinh(y) = log(y + √(y2 + 1)) så tænker jeg, at hvordan det kan lade sig gøre, hvis man KAN vise, at arcsinh(y) = ln(y + √(y2 + 1)) .. istedet for med log(..) Spørgsmålet er, hvad er forskellen mellem ln()... -
SRP - Engelsk / Samfundsfag
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP opgave i Engelsk og Samfundsfag. Jeg har tænkt mig at skrive om de sociale forhold (sorte) i USA, men kan ikke inddrage Martin Luther King da jeg havde om det i mit AT forløb for noget siden. Ved jeg kan tage Malcolm X, men synes bare at han er svær at skrive om, da, hv... -
Hjælp meget kort
ForumindlægOmvendt repræsenterer Adam og Alice id’et, der repræsenterer driften, lysten og behovet. Adam og Alice er skruppelløs og er villig til at bruge alle metode for at opnå egne mål. Samtidig er de drevet af sin seksualitet. Nogle der kan rette om jeg har fejl pls -
Nyeste oplysninger om kloning
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive studieretningsopgave i biologi og engelsk. Min plan er at gennemgå det teoretiske i biologi først, men er i tvivl om, hvad jeg her skal gå i dybden med. Skal man mon starte helt fra starten af, og beskrive hvad en celle er, osv osv? Skal jeg også skrive lidt om gensplejsni... -
Kilder til "apartheid"
ForumindlægHej derude !! Historie/Engelsk - Apartheid Jeg sidder her og er helt på bar bund mht. hvilke kilder og historie materialer jeg skal bruge til studieretningsprojektet.. Er der nogle der har nogle gode ideer til nogle rigtig gode kilder og historiematerialer til emnet Apartheid..? På forhånd tak!(: -
Hvad er et essay?
ForumindlægEr nogle der kan fortælle mig, hvad en essay er? -
Fotosyntese
ForumindlægNår man snakker om fotosyntese, snakker man så om biologi eller kemi?
