Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13541 til 13560 af 33890
-
Ang. Jura studie
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt at læse til jura efter sommerferien, og hvis jeg kommer ind i morgen vil jeg starte til sep. MEN, til marts måned skal en tæt familiemedlem giftes, og jeg skal bare være med. Men problemet er bare at brylluppet skal holdes i udlandet. OG da jeg er i pengenød til både de... -
Beregning af tagsten
ForumindlægJeg har kæmpet lidt med denne opgave og er gået helt død ved den. Hvis jeg kan få hjælp til den vil det være super. Opgaven lyder sådan: Taget er 14 m langt. Der regnes med et forbrug på 14,3 tagsten pr. kvadratmeter færdigt tag. Hvor mange tagsten skal der bruges til det færdige tag? -
hjælp til retning af dansk opgave (anonce)
ForumindlægHej, jeg er gået lidt i stå, og ville elske hvis der var en der lige kunne kigge min opgave igennem for fejl og mangler. Håber i vil hjælpe mig lidt :) -
Egnet
ForumindlægHej hvis man ikke bliver egnet til gym, og man får høje karakterer. Hvad skal man så gøre? Har hørt at man kan tage en optagelsesprøve, er det rigtigt? hvis ja, er det så 100% sikkert at man får den optagelsesprøve? På forhånd tak!:) -
Optagelsesprøve::!!
ForumindlægJeg har fået at vide at optagelsesprøverne er blevet afskaffet i år pga. en pisa-undersøgelsen, de har vist at eleverne i år læser værre end de gjorde år 2000. Jeg har også hørt at afgangseksamenerne er blevet sværere i år af samme grund.. Nogen der har hørt noget lignende?? -
Hvordan synes i unges sprogbrug er?
Forumindlæg..? - og hvad kan man gøre bedre ved det?, så man ikke bliver så dårlig talende med det klamme sprog? -
Hjælp til fortolkning!?
Forumindlæghvordan laver man en fortolkning af en tekst?? -
Snowden og NSA
ForumindlægKære Jer derude. Jeg har VIRKELIG svært ved at få et kortfattet handlingsforløb over hvad de nye skandaler handler omkring Snowdens nye offentligørelser, NSA's forhold til Danmark og Sammarbejdet mellem Tyskland og Rusland??? Håbede på nogen kunne formulere en kortfattet handlingsforløb ove... -
Feedback på motiveret asøgning kvote 2 jordemoder
ForumindlægHej, Jeg har fået skrevet en motiveret ansøgning med henblik på optagelse på jordemoderstudiet til sommer - jeg kunne rigtig godt tænke mig hvis der var en der gad at give mig noget feedback. Er der en eller flere der har tid/lyst til at hjælpe? Hilsen Mia -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
5 A-niveau og højere snit
ForumindlægJeg skal her i næste uge starte i 3.g og er i tvivl om jeg skal hæve matematik på A-niveau og dermed få 5 A-niveau. Grunden til min tvivl er at jeg ikke er super god til matematik, får som regel 4-7, og 10 på meget nemme opgaver. Til prøver/eksamener er det højeste jeg får dog et 4-tal og enkel... -
STX
ForumindlægHej Jeg er i gang med optagelse.dk og minuddannelse. Jeg har valgt STX i Rødovre som den første priortet og STX Hvidovre som anden. Jeg er lidt i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge. Der er to studieretninger som jeg sidder imellem. Den første er at man har tysk fortsættersprog A, Enge... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
HF? Nogle, der har gået/går på - 2-årigt hf eller har godt kendskab til hf generelt?
ForumindlægHej alle. Jeg har nogle spørgsmål, da jeg snart starter på et 2-årigt hf. Jeg er inde i, at man skal op i fuldt pensum.. Det er fx. Disse fag: Dansk: mundtlig og skriftlig Engelsk: mundtlig og skriftlig Kultur og samf gruppe (KS) mundtlig Matematik mundtlig og skriftlig Naturvidenskabelig fagg... -
Vejledning om den større skriftlige opgave i (af undervisningsministeriet) udvalgte fag.
ForumindlægDer er nok ikke mange der vil skrive i Film og TV eller Italiensk, men jeg faldt over disse vejledninger på uvm.dk, hvor der også er link til en generel vejledning:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejledninger/sso/sso.html?menuid=150560Her er den fulde liste så du ikke går forgæves:Biologi... -
Forumstatistikker for skoleåret 2007/2008
ForumindlægAntal stillede spørgsmål: 35.326 (Gns. 111 spørgsmål om dagen) Antal svar: 135.962 (Gns. 430 svar om dagen) Svartid Ud af de 35.326 indlæg er 20.649 (58%) besvaret inden for en time. 25.929 (73%) besvaret inden for 4 timer. 29.928 (85%) besvaret inden for 24 timer. Mest aktive foru... -
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide m... -
At finde en brøkdel.
ForumindlægHej - jeg er mor til en søn som går i 8. kl - og vil gerne lige have frikset lidt op - og håber at nogle kan hjælp mig her. For jeg vil jo så gerne kunne hjælpe ham med matematikken - men da det jo er mange år siden jeg har gået i skole er det jo meget som ligger langt tilbage i hukommelsen. ... -
hjælpe mig...meget haster please
ForumindlægBevis at : (vektor a + vecktor b)x(vektor c + vektor d)=(vektor a x vektor c)+(vektor a + vektor d)+(vektor b x vektor c)+( vektor b x vektor d). Eller jeg kan også skrive den på en anden måd så i kan forstår hvad jeg mener , men det er om vector jeg kunne ikke skrive den på rigtiget måd fordi ... -
Fra redegørelse til diskussion!
ForumindlægHej :) Jeg skal redegør for samfundsudviklingen i Europa i tidsrummet 1450-1650 med særligt henblik på naturvidenskaben.. i min redegørelse slutter jeg af med at skrive om matematikkens udvikling.. og så skal jeg diskutere renæssancebregrebet under forskellige synsvinkler: En synsvinkel kunne gen...
