Matematik
Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
Hej
Jeg er i øjeblikket i gang med at tage Matematik på B niveau via VUC Flex (fjernundervisning). Det er gået fint indtil vi ramte differentialregning og integralregning, jeg er gået helt i stå nu og kan slet ikke finde ud af det. Jeg håber at der er nogen derude der har mulighed for at guide mig i den rigtige retning.
Jeg føler at jeg mangler "noget" når jeg læser materialet i bøgerne og på nettet (muligvis er jeg sprunget lidt for let over nogle vigtige områder på c-niveau det hænger sammen med det?)
Jeg ved godt at dette ikke er et reelt spørgsmål som sådan, men jeg håber at der er nogen der har nogle ideer eller inputs til hvordan jeg kan lære det helt fra bunden?
Mvh
Morten
Svar #1
12. april 2016 af PeterValberg
Gå ind på FriViden.dk [ LINK ] vælg matematik, der er mange videoer, der handler om emnet
Svar #2
12. april 2016 af 123434 (Slettet)
Differentialregning er hældningen af tangenten. Kan bruges til at finde ud af, hvor meget noget vokser eller aftager
Integralregning er det modsatte af differentialregning. Og går ud på at finde ud af hvad en funktion er afledt til. Integralregning bruges meget inden for arealberegninger
Skriv et svar til: Problemer med forståelse af differentialregning og integralregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.